A játékmenet a megszokott formában megy, vagyis két hős egy asztalhoz ül, és kártyáik segítségével döntik el, hogy melyikük az erősebb -- a formulát a sávok és a rúna rendszer bonyolítja meg egy kissé. Előbbi sávokra bontja a csatamezőt, ami plusz egy lehetőség a taktikázásra, ha ugyanis egy üres sávba helyezzük a kártyánkat, az nagyobb biztonságban van az ellenfelünkkel szemben, de ha nem teszünk semmit a riválisunk kártyája ellen, a saját életünket veszélyeztetjük, ráadásul a sávoknak tulajdonságmódosító effektje is lehetnek, például egy kör idejére védelem, vagy olyan, ami egy fegyvert ad a lerakott lényünk kezébe.
A rúna rendszer ezzel szemben jóval egyszerűbb, itt ugyanis csak arról van szó, hogy minden 5 életerőpont elvesztése után elbúcsúzhatunk az egyik rúnánktól, cserébe viszont kapunk egy random kártyát, sőt, ezt azonnal fel is használhatjuk, és ha szerencsénk volt, akkor egy Prophecy tulajdonságú kártya volt az, amivel akár megfordíthatjuk a küzdelem menetét -- a Prophecy tulajdonság lehet visszatöltött életerő vagy a Morthal Executioner kártya nagyobb sebzése. Természetesen ugyanez érvényes az ellenfelünk számára is, azaz ő is előnyt kovácsolhat a rúnáinak elvesztéséből.