A Mass Effect egy katonáról, Shepard parancsnokról szól (aki lehet nő vagy férfi). Hősünket a Tejútrendszer nagy részét uraló Fellegvár Tanács elit egységébe, a FANTOM-ok közé szeretné bejuttatni az emberiséget összefogó kormány, a Szövetség. Ám az első rutinküldetés egy kolónia pusztulásába torkollik. Egy gépi faj, a geth-ek megtámadják az Eden Prime-ot, egy emberek lakta kolóniát egy hatalmas űrhajóval, amint úgy hívnak: Sovereign. Shepard parancsnok és az SSV Normandy SR-1 legénysége ezzel olyan kalandok részesévé válik, amik alapjaiban rengetik meg a galaxist.
A Mass Effect két alappillérre épül: a felfedezésre és a döntésekre. A Tejútrendszert szabadon bejárhatjuk a Normandy-val, leszállhatunk számos bolygóra, ahol mellékküldetéseket oldhatunk meg, ásványokat szerezhetünk, vagy ősrégi relikviákat fedezhetünk fel.
A döntéseink - semleges, paragorn (hős) vagy renegade (antihős) - a történet sodrát és Shepard társainak életét befolyásolják. Barátkozhatunk csapattagjainkkal, sőt, akár szerelembe is eshetünk egyikkel-másikkal, vagy teljesen elidegeníthetjük őket magunktól - ennek fő következménye, hogy nem kapjuk meg a bónuszküldetéseiket, illetve némely esetben akár a szereplő halálához is vezethet a dolog. Döntéseinknek ráadásul a folytatásokban is nagy szerep jut, amennyiben továbbvisszük mentéseinket.
A Mass Effect akció-RPG-ként írható le a legjobban. Legalább annyiszor kell lövöldöznünk, mint beszélgetnünk, és legtöbb képességünk biza a harci erőnket növeli. Fegyverből négy alaptípus van: gépfegyver, pisztoly, shotgun és mesterlövészpuska. Bár mindet használhatjuk, hatékonyságuk képességeinktől és választott kasztunktól függ. Emellett hősünk úgynevezett biotikus erőkkel is bírhat, ezt aféle űrmágiaként írhatjuk le. Általa szingularitást nyithatunk, ellökhetjük az ellenfeleinket vagy éppen pajzsot emelhetünk magunk köré. Illetve technikai képességekkel is felvértezhetjük Shepardot, így lehetővé téve fegyverek túltöltését, pajzsok lemerítését.
A gépigény is elfogadható, a legtöbb mai játéknak is hasonló.
Igaz, a Bioshock játékmenetét szerintem meg sem közelíti, de ettől függetlenül egy jól sikerült darab.
Akinek nem megy jól a gépén, az töltsön le hozzá egy patchet, az segíthet.
Az a problémám hogy a játék indítása után lefagy a gépem és már mindent megpróbáltam de sehogy sem megy, plz valaki segítsen!!!
Csorbító tényező alatt meg mit értesz, hogy ne "forgassam ki" a szavaid ? Szerintem a rossz játékmenet is csorbító tényező.
Amúgy nem egyszer mondták, hogy "land on planets" és "travel across the galaxy". Ehhhh. Jobb lett volna, ha bemész az adott szektorba vagy mibe, azt akkor vmi aszterodián egy bányára szállsz le vagy egy állomásra - ott megérteném a hasonlóságot.
Hidd el, próbáltam élvezni. S ez lett belőle: Nekem , az én véleményem szerint.
Mint azt iírtam, ez egy teljesen személyes vélemény, nem kell megsértődni, de próbáld meg élvezni a gamet, ha nem megy ott hagyod, ennyi. ÉS én egy szóval se írtam, hogy a legjobb game lett!! (!) vannak benne hiányosságok, mégis ezen felül nekem az egyik legmaradandóbb élményem volt, meg tod ezt érteni?
Amúgy nem nézem pesszimista szemszögből, csak sajnos "bedőltem" a reklámkampánynak.
"Konklúzió:
Ha nem vesszük figyelembe a bizonyos játékélményt csorbító tényezőket", akkor a Cube a világ legjobb játéka
Először is nem beszélek a levegőbe, ötször végigvittem.
Másodszor is egy játék azért van, hogy szórakoztassa a jónépet (legalábbis legjobb tudomásom szerint) mivel valahogy el kell adni. Tehát ha teljesen pesszimista szemszögből nézed őket, ideje más hobbit találni.
Harmadszor meg, mindig azt mondom ha egy játékban vannak hiányosságok, azt a jövőben orvosolják (főleg mivel az ME esetében minimum trilógiáról beszélünk). Ha te galaxisokat akarsz beutazni, milliónyi bolygóra leszállni bizonyára megteheted. Majd mikor a játékok 1 terrásak lesznek úgy 2020 körül.
Ami a Mass Effect szórakoztatási képességét illeti, szerintem 5/5. Mondjuk meg kell hagyni eléggé megosztja a közösséget, az egyik oldalon az egekbe magasztalják véletlenül kifelejtve a hibáit; a másikon meg csak az unalmas, és majdnem ugyanolyan mellékbolygók, már-már idegesítő egyszínűségéről esik szó. A lényeg az, hogy a Bioware megtett minden tőle telhetőt és korlátozott lehetőségeit tökéletesen kihasználva, egy biztos motorra (azért fontos ez mert több idő juthatott a történetre, ami itt sokat számít) megalkotta az utóbbi évek szerintem legmaradandóbb világát. Munka az rengeteg van benne, a hangulat átjött, AI a helyén, fizika rendben és úgy összességében jól meg van valósítva az, ami meglehet valósítva 2008-ban. Mondom ne várjatok úttörő grafikát, eget-rengető szabadságot, mert egyszerűen nincs olyan gépetek (még ugye) és hát a fejlesztési idő is megtriplázódna. A hibákról meg csak annyit: mindenhol vannak.
Konklúzió:
Ha nem vesszük figyelembe a bizonyos játékélményt csorbító tényezőket (lásd; elszomorítóan hasonló belső felépítésű űrhajók és bolygón lévő bázisok) és hagyjuk, hogy a játék elragadjon a remek hangulatával és kidolgozott történetével, máris megértetted mi a szórakoztatás lényege. Más szóval vár egy úttörően új világ, a Baldur's Gate fejlesztőcsapatának hihetetlen precizitásával és a játékaik magas újrajátszhatósági rátájával.
Ui: Grat Bioware, várjuk a második részt.