H. C. Andersen: The Ugly Prince Duckling
Remélem, senkinek nem kell bemutatni Hans Christian
Andersent. Az 1805-ben született, és 1875-ben elhunyt dán meseíró műveit 145
nyelvre fordították le, az UNESCO listája szerint ennél több fordítással csak a
Biblia büszkélkedhet. Teljesen természetes az is, hogy e zseniális alkotó
nyomán egy dán csapat készít kalandjátékot.
És nem is akármilyet! Legalábbis külsőségekben mindenképp
imádnivaló, elég, ha megnézitek a galériába frissen feltöltött anyagot -
gyermekkorom bábfilmjeit idézik a képek, bájosak, kedvesek, illők Andersen
szelleméhez. A GuppyWorks csapatnak ez az első komolyabb melója, bár
készítettek egy lányoknak szóló lénynevelgetős, hasonló grafikával bíró címet,
de gondolom, azért minimum Skandináviáig kellene elzarándokolnunk. Ezt a
művüket viszont az Adventure Company karolta fel, nem véletlenül, hiszen egy
klasszikus, külső nézetes, 3D-be forgatott kalandcímről van szó.
A sztori szerint egy hercegkisasszony elunja a tétlenkedést,
és 15. szülinapján világnak indul, kalandokra vágyván. Vándorlása során találkozik
az ifjú, 14 éves Andersennel, aki sanyarú sorsa elől menekül, és sikeres,
elismert művésszé szeretne válni. Eközben gonosz erők settenkednek a háttérben,
a Sötétség Ura trolljai segítségével elrabolja a koronás leánykát, hogy
letaszítsa a trónjáról a királyt, és megkaparintsa a birodalmat. Feladatunk
természetesen a hölgy kiszabadítása, és a világ megmentése, melynek végén,
gondolom, elnyerjük a birodalom kezét és a fele királykisasszonyt...
A játékban tehát keveredik a dán mesemondó valós élete
és fikciója, művei. Hatvan ismert, vagy - Andersen szellemét idéző - új
karakterrel találkozunk majd, olyan csodálatos művekből, mint: A kis hableány,
A kis gyufaárus lány, A kiskondás, A pásztorlány meg a kéményseprő, no
meg persze a címadó Rút kiskacsa. Eközben felfedezhetjük a hűen lemodellezett
Koppenhágát is, annak 1820 körüli aranykorában, bejárhatjuk a város
negyedeit, boltjait, titkos alagútjait, elhagyott szélmalmait. A fejtörőkön
kívül akciók is várnak ránk (ettől félek picit), plusz természetesen a
gyűjthető cuccok között is ott figyelnek a mesékből ismert olyan tárgyak, mint
a tűzszerszám vagy a repülő láda (a főhős előbbi lesz, ezt kell megtalálni,
hogy visszacsempésszük a világba a fényt). Érdekesség, hogy a karakterek valós
időben lesznek renderelve, miközben az MI-motor élethű mimikát varázsol arcukra
(PR, de ennyi belefér), és valamiféle társadalmi hálózatépítés is lesz, azaz
megfelelő módszerekkel el kell nyernünk a felső tízezer bizalmát, ha előre
akarunk lépni.
Andersent. Az 1805-ben született, és 1875-ben elhunyt dán meseíró műveit 145
nyelvre fordították le, az UNESCO listája szerint ennél több fordítással csak a
Biblia büszkélkedhet. Teljesen természetes az is, hogy e zseniális alkotó
nyomán egy dán csapat készít kalandjátékot.
És nem is akármilyet! Legalábbis külsőségekben mindenképp
imádnivaló, elég, ha megnézitek a galériába frissen feltöltött anyagot -
gyermekkorom bábfilmjeit idézik a képek, bájosak, kedvesek, illők Andersen
szelleméhez. A GuppyWorks csapatnak ez az első komolyabb melója, bár
készítettek egy lányoknak szóló lénynevelgetős, hasonló grafikával bíró címet,
de gondolom, azért minimum Skandináviáig kellene elzarándokolnunk. Ezt a
művüket viszont az Adventure Company karolta fel, nem véletlenül, hiszen egy
klasszikus, külső nézetes, 3D-be forgatott kalandcímről van szó.
A sztori szerint egy hercegkisasszony elunja a tétlenkedést,
és 15. szülinapján világnak indul, kalandokra vágyván. Vándorlása során találkozik
az ifjú, 14 éves Andersennel, aki sanyarú sorsa elől menekül, és sikeres,
elismert művésszé szeretne válni. Eközben gonosz erők settenkednek a háttérben,
a Sötétség Ura trolljai segítségével elrabolja a koronás leánykát, hogy
letaszítsa a trónjáról a királyt, és megkaparintsa a birodalmat. Feladatunk
természetesen a hölgy kiszabadítása, és a világ megmentése, melynek végén,
gondolom, elnyerjük a birodalom kezét és a fele királykisasszonyt...
A játékban tehát keveredik a dán mesemondó valós élete
és fikciója, művei. Hatvan ismert, vagy - Andersen szellemét idéző - új
karakterrel találkozunk majd, olyan csodálatos művekből, mint: A kis hableány,
A kis gyufaárus lány, A kiskondás, A pásztorlány meg a kéményseprő, no
meg persze a címadó Rút kiskacsa. Eközben felfedezhetjük a hűen lemodellezett
Koppenhágát is, annak 1820 körüli aranykorában, bejárhatjuk a város
negyedeit, boltjait, titkos alagútjait, elhagyott szélmalmait. A fejtörőkön
kívül akciók is várnak ránk (ettől félek picit), plusz természetesen a
gyűjthető cuccok között is ott figyelnek a mesékből ismert olyan tárgyak, mint
a tűzszerszám vagy a repülő láda (a főhős előbbi lesz, ezt kell megtalálni,
hogy visszacsempésszük a világba a fényt). Érdekesség, hogy a karakterek valós
időben lesznek renderelve, miközben az MI-motor élethű mimikát varázsol arcukra
(PR, de ennyi belefér), és valamiféle társadalmi hálózatépítés is lesz, azaz
megfelelő módszerekkel el kell nyernünk a felső tízezer bizalmát, ha előre
akarunk lépni.
kapcsolódó játékok
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.