A meccsek a következőképpen néznek ki: ha mind a négy emberi játékos halott, az idegen nyeri a kört, míg előbbieknek csak a szörnnyel kell végezniük, és már győztek is. A dolog pikantériája, hogy a lény magába olvaszthatja a környezet bizonyos elemeit, úgy mint állatokat, növényeket. Minél többet eszik, annál erősebb és agresszívabb lesz. A térképek saját küldetésekkel is el lesznek látva, amiket teljesítve elméletileg vérontás nélkül is lehet nyerni. Csakhogy az idegen addig nem tudja véghezvinni a saját küldetését, míg teljesen ki nem fejlődik, ez pedig időbe telik, ami alatt a többieknek esélye van kiiktatni. Érdekes húzás, hogy ha egy vadász meghal, mindössze 2 perc van a többiek elintézésre, különben egy szállítóhajó pótolja a kiesett karaktereket, méghozzá egyszerre.
A vadászoknak végtelen mennyiségű lőszer áll rendelkezésükre, viszont a fegyverek túlmelegedhetnek, szóval nem lehet megállás nélkül tüzelni. Ami a kasztokat illeti, az assault Markov pajzzsal és sebzési fókusszal, a támogató Hank buffokkal és ellátmánnyal, a vadász Griffin egy "mobilaréna" nevű csapdával, a szanitéc Val pedig egy gyógyító sugarat lövelő eszközzel (á la Team Fortress 2) veszi ki a részét a küzdelemből. A karakterek kiegészítik egymást, ha akár egy is kiesik, borul a kényes egyensúly.