A Cyberpunk 2077 egy fiktív kaliforniai városban, Night City-ben játszódik, értelemszerűen 2077-ben. A megavállalatok irányítják az élet minden aspektusát a hatalmas felhőkarcolók legfelső szintjein, míg lent, az utcák szintjén a kábítószerekkel seftelő bandák, a technológiai szörnyszülöttek és a tudatmódosító szerek és technikák uralják.
Night City-ben a dekadencia, a szex és a popkultúra keveredik az erőszakos bűnözéssel, az extrém mértéket öltött szegénységgel és az amerikai álom elérhetetlen ígéretével. Mindez számos szinten megnyilvánul úgy képletesen, mint szó szerint. A városban rengeteg banda van, a demóban már láthattuk is az embereket az implantjaikért elrabló Scavengereket és a magukat gépi alkatrészekkel túltápoló Maelstrom Ganget. De a kasztosodás az utca emberén is figyelemmel kísérhető. Láthatunk Corpo Ratet, Slackert, Dirtgirlt, Dirtboyt, Street Vendort és így tovább.
A felnőtteknek szóló Cyberpunk 2077 főhősét nemes egyszerűséggel csak V-nek hívják, és 2054-ben született. Igen, ezúttal is fix a főszereplő neve, ám Ríviai Geralttal ellentétben ezúttal megválaszthatjuk, hogy férfi vagy nő legyen, illetve a karakter egyéb attribútumait is testre szabhatjuk a kinézetétől a tetoválásain át a haja színéig.
Mivel hősünk vagy hősnőnk egy olyan világban él, amiben boldognak és boldogtalannak is konnektor van az ülepében, felszerelhetünk néhány hardvert is magunkra. Ezek igencsak változatosak. Van az ellenséget és a tárgyakat szkennelő implant, olyan, ami a célzásban segít vagy éppen a mozgásunkat boostolja. Pengeszerű nyúlványok segíthetnek a falon futásban, egy másik kütyü a hekkelést (akár az ellenfél agyának meghekkelését is) teszi lehetővé, és így tovább. Ezek mellett különféle szerek is a segítségünkre lehetnek, az egyik ilyen az időt lassítja le.
A járművezetés nagy szerepet kapott a játékban, bajtársunk járgányán kívül többféle autót és motort birtokba vehetünk. A járművezetés kétféle nézetből, külsőből és belsőből történik, ebben szabadon választhatunk. Utóbbi esetben minden fontos adat a szélvédőre lesz kivetítve. Küldetésekre a Witcherhez (és más RPG-hez) hasonlóan az NPC-kel való beszélgetés során juthatsz hozzá – ugyanakkor néhány küldetés a karakter képességeinek szintjéhez van kötve, szóval nem vághatunk bele mindenbe azonnal.
A játékmenethez/sztorihoz pedig annyit, hogy imádtam a hangulatot, a zenét, a grafikát, az atmoszférát, a karaktereket. A történet elmegy, nem egy Witcher, de azért jó volt. Viszont ami nem jött be, hogy a térkép és a játékidő csupa egyforma mellékes eseménnyel volt kitöltve. Ezekből sokkal kevesebb kellett volna, de gondolom meg lett mondva, hogy a játékidőnek 1000 órának a térképnek meg 1000 km2-nek kell lenni, úgyhogy ki kellett tölteni valamivel. Lopakodós karaktert akartam játszani, de egy idő után már inkább csak berohantam és ledaráltam mindenkit, hogy gyorsan meglegyek. A craftolásnak sok értelme nem volt, mindig találtam olyan fegyvert és ruhát, ami erősebb volt mint az előző, nem éreztem szükségét a fejlesztésnek. A használható járművek vásárolgatását szintén feleslegesnek éreztem, mivel aránylag korán megszereztem egy küldetésben a fekete bugatti szerű valamit, és mivel az a legkezelhetőbb és leggyorsabb jármű, csak azt használtam.
Szóval bejött amit 2019-ben írtam ide lentebb. Tetszett, de valamilyen szinten csalódtam.
Egyébként akkora a hype körülötte, hogy félek, nem fogja megugrani a lécet és ha nem is teljesen, de valamilyen szinten csalódás lesz.