Minden küzdelem a realitás talaján marad meg, vagyis csak a saját ügyességünkre és persze a fegyverünkre támaszkodhatunk, ha talpon akarunk maradni. A realitást persze a tálalásra is kiterjed: az Unreal Engine 4 segítségével fotorealisztikus módon jelenik meg előttünk a háború által megtépázott Carentan vagy Bastogne, és ugyanígy hitelesen ábrázolják a kezünkben szorongatott fegyvereket, úgy, mint a Kar98-at, az M1 Garandot vagy a klasszikus Thompsont -- természetesen a hangokra is nagy hangsúlyt fektetnek a srácok.
A Battalion 1944-ben minden a multiplayer élmény körül forog, hiszen csak az vár minket, a fejlesztőcsapat pedig már jó előre leszögezte: vannak dedikált szerverek, LAN támogatás és csalók elleni védelemi, valamint egy olyan fejlődési rendszer, ami kizárólag kozmetikai elemekkel jutalmaz. A fejlődés során személyre szabhatjuk a katonánkat, de ez is szigorúan történelmi hűséggel történik meg, például a fegyverekbe karcolt szövegekkel. Ilyen kozmetikai elemeket egyébként nem csak egyszerű szintlépéssel lehet feloldani, hanem a BattleRank megmérettetések teljesítésével is. Ezek lényegében közösségi kihívások, amiket a zászlóaljba verődött csapatok teljesíthetnek.