Amikor a Microsoft májusban bemutatta a következő generációs konzolját, az Xbox One-t, még kötelező volt a folyamatos internetkapcsolat, s a konzol minden esetben megkövetelte, hogy a Kinect csatlakoztatva legyen -- ezek a szabályok azonban idővel változtak: a gyártó előbb az Xbox One internetfüggőségét szüntette meg a korábbi meghátrálás során, tegnap pedig bejelentették, hogy végül is mégsem kötelező a Kinect a konzol használatához.
„Akárcsak az internetkapcsolat, úgy a Kinect csatlakoztatása nélkül is üzemelni fog az Xbox One, de így nem lehet használni a kamerához kötődő lehetőségeket.” -- nyilatkozta a Microsofttól Marc Whitten az IGN által megtartott kérdezz-felelekben.
Az újabb meghátrálás hátterében valószínűleg az állhat, hogy a közvélemény a nyáron kirobbant megfigyelési botrány fényében nem nézi jó szemmel a folyamatosan éberen figyelő kamera ötletét, de nem csak az Államokban, hanem a tengerentúlon, Németországban is kifogasolták a Kinectet.
Most, hogy már nem kötelező a periféria használata, felveti a kérdést, hogy vajon lesz-e egy Kinect nélküli Xbox One kiszerelés is. Elvégre logikus lenne olcsóbban, versenyképesebb árkategóriában szembeszállni a 400 eurós PS4-gyel -- ám hogy ezt tényleg meglépik-e, azt nagyon nehéz megmondani.
A Microsoft érthető módon még utalás szintjén sem beszélt erről a lehetőségről, s a friss fejlemények ellenére minden bizonnyal nem tesznek le a sok millió dolláros fejlesztéssel elkészített kameráról, ugyanakkor nemrégiben volt egy pletyka arról, hogy lesz egy olcsóbb, csak magát a konzolt tartalmazó verzió. Meglátjuk, mi lesz a következő lépés.
A DriveClub nevetséges fizikája miatt nálam egyből kiesett. Szapantartó kocsik, juhé. Döhunalom. A Forza 5 csak úgy elsüvít majd mellette.
God of War attól még, hogy jó, még unalmas. Az Ascension-ben már hatodjára kaszabolunk ugyan azzal a harcrendszerrel. Ennyit bírt. Unalmas, kész. Az Uncharted (ami a harcot a Gears-ről másolta, ahogy szinte minden TPS a generációban éppen a 360-ról) ugyan ez a kategória. A 2. rész fantasztikus volt, de a 3-ban semmi újat nem csináltál.
TLoU az egyetlen igazán fényes pont, meg a Media Molecule-os srácok következő címe. Boxon ott vannak a hasonlóan unalmas cuccok, meg van köztül ugyan így 1-2 gyöngyszem. Jelenleg ez a TItanfall és a Forza 5.
Mint mondtam, a PS4-es launch 4-esből egyik sem az igazi, kivéve az inFamous. A Knack pedig miben egyedi, ha megkérdezhetem? Az ilyen átformálódós karaktert már 2D-s flashjátékok is tudják, egyébként meg egy platformer, csak úgy, ahogy több, mint 10 éve a Crash Bandicoot is volt ;)
(tudom, hogy nem adod fel, majd egy admin véget vet ennek, de jó nézni ahogy kétségbeesetten véded a konzolodat)
A DriveClub nevetséges fizikája miatt nálam egyből kiesett. Szapantartó kocsik, juhé. Döhunalom. A Forza 5 csak úgy elsüvít majd mellette.
God of War attól még, hogy jó, még unalmas. Az Ascension-ben már hatodjára kaszabolunk ugyan azzal a harcrendszerrel. Ennyit bírt. Unalmas, kész. Az Uncharted (ami a harcot a Gears-ről másolta, ahogy szinte minden TPS a generációban éppen a 360-ról) ugyan ez a kategória. A 2. rész fantasztikus volt, de a 3-ban semmi újat nem csináltál.
TLoU az egyetlen igazán fényes pont, meg a Media Molecule-os srácok következő címe. Boxon ott vannak a hasonlóan unalmas cuccok, meg van köztül ugyan így 1-2 gyöngyszem. Jelenleg ez a TItanfall és a Forza 5.
Mint mondtam, a PS4-es launch 4-esből egyik sem az igazi, kivéve az inFamous. A Knack pedig miben egyedi, ha megkérdezhetem? Az ilyen átformálódós karaktert már 2D-s flashjátékok is tudják, egyébként meg egy platformer, csak úgy, ahogy több, mint 10 éve a Crash Bandicoot is volt ;)
(tudom, hogy nem adod fel, majd egy admin véget vet ennek, de jó nézni ahogy kétségbeesetten véded a konzolodat)
Az inFamous pedig jó, de az Isomniac is fejleszt egy érdekes sandbox játékot boxra, ahogy a Dead Rising 3 is jön.
A God of War már az Ascensionnel kifulladt. Uncharted? Remélem nem, A 3 még a történetet is kimásolta a második részből.
Az inFamous pedig jó, de az Isomniac is fejleszt egy érdekes sandbox játékot boxra, ahogy a Dead Rising 3 is jön.
A God of War már az Ascensionnel kifulladt. Uncharted? Remélem nem, A 3 még a történetet is kimásolta a második részből.
Most az MS szerencsétlenkedik, de ez ahhoz képest semmi.
Épp azon az E3-on bemutatták a MotorStorm, Killzone 2 "demóit" amikről mint kiderült, hatalmas kamu, előre renderelt videók voltak amik mégcsak a játék motorját sem használták. Miközben a Sony váltig állította, hogy azok a Cell-en futottak. Hazugság. Mivel a Cell-re még a Sony belső stúdiói sem tudtak játékokat írni, kénytelenek voltak ilyen módon csalni. Meg is lett az eredménye. Furcsa mód a Killzone csak 3 év múlva jelent meg, a Motorstorm pedig a a bemutatotthoz képest egyenesen ronda volt. Hmm... Ha már át*****okról van szó, szerintem ez pont elég.
Volt ott még előre felvett PS Eye demó, no meg persze a kijelentés, miszerint a Cell FLOPS-ban mérve (amit a játékvilág mindig kiröhög, hisz semmi köze nincs az aktuális grafikus teljesítményhez ugyanis az sokkal több mindentől függ) 2x erősebb az Xbox Xenon CPU-jánál. Meg ugye 8 mag, Juhé. Végül kiderült az is, hogy az a 8 mag nem igazi 8 mag. Egyetlen igazi PPE van ott, ami ugyan az, amiből a 360 Xenon-jában 3 van. Mellette van még a sok SPU, aminek a teljesítménye messze elmarad egy igazi CPU magtól. Ja, és nem lehetett programozni, mert lényegében szuperszámítógépekbe, több ezres nagyságban kerültek volna, mint szerverprocesszor. Nem játékra való.
Emellett vlt egy harmatos GPU, meg egy kettéosztott memória ami végül fele akkora, mint a 360 egyesített memóriája.
Így lett hát, hogy a szupererős PS3 nem bírja a Skyrimot és minden multiplatform játék szebb és jobban fut 360-on. Plusz az exkluzívok éppen csak szebbek, mint az aktuális 360 csúcs. Az a 2x sebesség körülbelül 5-8% lett.
Remélem ennyi elég. Meg sem említettem, mikor a Sony szervereiről elloptak több millió személyes bankkártyaadatot, vagy hogy milyen nevetséges és hatalmas bakik voltak a PS3 védelmi rendszerében.
Épp azon az E3-on bemutatták a MotorStorm, Killzone 2 "demóit" amikről mint kiderült, hatalmas kamu, előre renderelt videók voltak amik mégcsak a játék motorját sem használták. Miközben a Sony váltig állította, hogy azok a Cell-en futottak. Hazugság. Mivel a Cell-re még a Sony belső stúdiói sem tudtak játékokat írni, kénytelenek voltak ilyen módon csalni. Meg is lett az eredménye. Furcsa mód a Killzone csak 3 év múlva jelent meg, a Motorstorm pedig a a bemutatotthoz képest egyenesen ronda volt. Hmm... Ha már át*****okról van szó, szerintem ez pont elég.
Volt ott még előre felvett PS Eye demó, no meg persze a kijelentés, miszerint a Cell FLOPS-ban mérve (amit a játékvilág mindig kiröhög, hisz semmi köze nincs az aktuális grafikus teljesítményhez ugyanis az sokkal több mindentől függ) 2x erősebb az Xbox Xenon CPU-jánál. Meg ugye 8 mag, Juhé. Végül kiderült az is, hogy az a 8 mag nem igazi 8 mag. Egyetlen igazi PPE van ott, ami ugyan az, amiből a 360 Xenon-jában 3 van. Mellette van még a sok SPU, aminek a teljesítménye messze elmarad egy igazi CPU magtól. Ja, és nem lehetett programozni, mert lényegében szuperszámítógépekbe, több ezres nagyságban kerültek volna, mint szerverprocesszor. Nem játékra való.
Emellett vlt egy harmatos GPU, meg egy kettéosztott memória ami végül fele akkora, mint a 360 egyesített memóriája.
Így lett hát, hogy a szupererős PS3 nem bírja a Skyrimot és minden multiplatform játék szebb és jobban fut 360-on. Plusz az exkluzívok éppen csak szebbek, mint az aktuális 360 csúcs. Az a 2x sebesség körülbelül 5-8% lett.
Remélem ennyi elég. Meg sem említettem, mikor a Sony szervereiről elloptak több millió személyes bankkártyaadatot, vagy hogy milyen nevetséges és hatalmas bakik voltak a PS3 védelmi rendszerében.
A szavahihetőséget már leírtam miért probléma. Ha én egy konzolt veszek azt szeretném ha biztosra mehetnék és egy év múlva se legyen ilyen hatalmas változás amiből már esetleg nem tudok kilépni mert a konzolt megvettem. Ez jelenleg az Xboxnál nem garantált.
Nem azért változtattak a rendszeren mert az emberek azt akarták hanem mert féltették a zsebüket, ha nincs konkurenciájuk végigvitték volna a cuccot.
A másik. Nem tudom, mégis hol garantált az, hogy nem fognak kicseszni veled. Olyan, mintha direkt ignorálnád a hátterét a döntéseknek csak azért, hogy valahogy kritizálni tudd a Microsoftot. Azért nyávogsz, mert félsz, hogy az MS megszívat egy nagy negatív változtatással, mikor figyelmen kívül hagyod a mostani változások okát (ugyanis ok nélkül nincs okozat), amik ráadásul pont azok a dolgok, amik a játékosoknak nem tetszenek, tehát a változás szinte csak pozitív lehet.
Az ilyen alaptalan fikát már egy jó ideje nem tudom komolyan venni. Kíváncsi leszek, egyesek meddig fognak lovagolni rajta.
Az utolsó mondatodon pedig mosolyogtam. Akkor nem adtak el volna belőle sokat, ha az emberek egy nem always-on konzolt akartak volna. Ez volt a helyzet. Tehát tkéletesen összefügg a kettő dolog, teljesen mindegy, hogy nézed. A mondatodnak pedig így nincs sok értelme. (Persze értem, hogy ez megint egy újabb "az MSnemveledtörődik, hanemapénzzel, fúj" benyögés, de jó lenne már megérteni, hogy ez a Sony-nál is így van, vagy akármelyik profitból működő cégnél a világon.)