Nehéz egy frappáns névvel előállni, főleg akkor, ha egy nagy termékről van szó, melynek sikerén egy cég presztízse múlik. Nagy volt tehát a teher a Microsoft kreatívjain, mikor azt a feladatot kapták, hogy álljanak elő a cég első konzoljának hivatalos nevével.

A munkálatokat már az elejétől vezénylő Seamus Blackley elmesélte, hogy milyen pokolian nehéz volt kitalálni valamit. A problémák már a kódnévvel elkezdődtek; több változat is keringett, az egyik a vezetőség örömére a WEP vagyis a Windows Entertainment Project volt, majd ebből lett Midway, jelezve, hogy a PC és a konzolok között helyezkedik el a konzol, végül pedig maradtak a DirectX Box elnevezésnél, ami a belső e-mailekben nagyon gyorsan Xboxra rövidült.

Ez az Xbox név volt a végleges termék elnevezésekor a támpont, ám a kreatív csapat ezt első körben nem találta megfelelőnek, s egy sor alternatívával álltak elő, melyek mindegyike olyan rossz volt, hogy a hardvercsapat egy az egyben kidobta ezeket, el sem mentve a variációkat.

Az elnevezésben a következő lépés a rövidítések kitalálása volt, abban bízva, hogy így majd kelendőbb lesz a gép, ám ha lehet mondani, ezek még rosszabbak lettek. Felmerült a MAX (Microsoft Action Experience), az MVPC (Microsoft Virtual Play Center), a MAP (Microsoft Action Play), az R&R (Reality and Revolution) és még egy sor egyéb, hasonlóan rettenetes elnevezés, így miután ezek sem nyerték el a tetszését senkinek, a csapat visszatért az Xboxhoz, mely szintén problémás volt, hiszen pontosan meg kellett határozni azt, hogyan kellene leírni. Volt X-Box, xBox, XboX és X-box is.

Xbox: nehéz volt elnevezni