Volt idő, nem is olyan rég, amikor a Wolfenstein szériának nem kellett keresztülmennie mindenféle Oscar esélyes, színpadias történésen az új Wolfenstein: The New Colossus-nak ahhoz, hogy egyetértsünk: a nácik elég rosszak voltak. Csak lehajítanak egy börtönbe, ahol egy köteg náci lövöldöz rád, miközben Hitler portréi figyeli őket. Te vissza lősz. Nem volt túlbonyolítva és egyértelműen nem azt gondoltad, hogy ez most "rasszista lenne a fehérekre nézve".
A "Brutal Wolfenstein 3D" ZioMcCall felhasználó nevű modder alkotása. Ez egy csodálatos egyvelege az eredeti, 1992-es Wolfenstein 3D-nek és a Brutal Doom nevű mod szellemiségének. Náci vér borítja a padlód és a falat, belsőségek repülnek szerte-szét és a szétroncsolt test darabokban folyik szét a padlón. Ebből állt az öt évvel ezelőtt mod, de most ZioMcCall előállt az ötödik verziójával, ami tartalmaz néhány masszív újítást.
Új hangok, új animációk, néhány játékmechanikai újdonság. Zio újraalkotta a fegyverarzenált is, így már módunkban áll tisztességes, civil módon elbeszélgetni a nácikkal miközben szavainknak két Luger-el vagy éppen két MP40-el egyszerre adunk nyomatékot. Kaptak a nácik is pár új modellt és a viszonyleg egyhangú pályákat is megtoldotta néhány új textúrával, valamit variált valamennyit a pályák magasságával is.
A demó egylőre még csak az első szintet tartalmazza, de elég kielégítő tud lenni ahhoz, hogy többször is nekiessünk az újra játszásnak, letölteni pedig itt tudjátok: http://www.moddb.com/mods/brutal-wolfenstein-3d/downloads/brutal-wolfenstein-v5-0-demo
Figyelembe véve, hogy az új Wolfenstein játék mennyire népszerű, a mod megjelentetése nem is jöhetett volna jobbkor.
Hát egyáltalán nem az, sőt a statisztikák alapján eddig bukónak néz ki a dolog. A fejlesztésre és a marketingre (hype) eddig már megint több ment, mint amennyi bejött az eladásokból.
1, Eurogamer cikke: ugyanennyi idő alatt feleannyi fogyott eddig belőle mint az elődjéből. Igaz messze még az értékesítés vége, de ezek bizony baljós árnyak.
2, Az eladási darabszámok kb. a felét mutatják a nagy rivális CoD WWII-höz viszonyítva. Ami már csak azért is gáz, mert a Wolfenstein megjelenését szándékosan egy héttel a CoD elé időzítették (okt. 27. - nov. 3.), abban a reményben, hogy így többet tudnak eladni. Igaz a szart is el lehet adni aranycsomagolásban ha CoD van rá írva, de a Wolfensteinnek is legalább ilyen húzónévnek kellene lennie.
3, Steam értékelések: "Vegyes". Lefordítva: a felhasználók fele elégedetlen azzal amit kapott, ezzel befolyásolva a további jövőbeni potenciális vásárlók beszerzési kedvét. Főleg az ostoba, méltatlanul alulprogramozott MI-t kritizálják, amúgy érthető okokból. Ma már kevés a látványvilág és a spéci környezet az eladásokhoz (lásd No Mans Sky), játékélmény is kell. Húsdarálónak "über"drága, ennél olcsóbb alternatívák is vannak.
4, Steam statisztikák fülre mindenki rá tud kattintani. Keresse meg, hogy hanyadik helyen áll az új, játékosokkal teli Wolfenstein a listán. Segítek: csak hétvégenként látható, amint felkúszik a Top 100 aljára kb. 4000 játékossal. Nyilván nem a DOTA2 vagy a PuG az ellenfél, de olyan címek is megelőzik játékosszámban, mint a The Division, a For Honor, a Farming Simulator(!), vagy épp a több éves Killing Floor. Itt most nem a multiról van szó, mert a CoD WWII multija a Top 10 felé araszol, míg a szóló játékosok 8000 fője sem valami vidám szám - mégis kétszer annyi, mint a "népszerű" Wolfensteinnek.
5, Végezetül befolyásolhatta az eladásokat az a "fejlett" nyugati civilizációnkban mostanában uralkodó nézet, miszerint aki másképpen gondolkodik a kialakult politikai berendezkedésről (liberális demokrácia) az náci. Ezzel a bélyeggel szalonképtelenné lehet tenni jelenleg bárkit. Az USA lakosságának egyik fele nácinak bélyegzi a másik felét a félcédulás Trump miatt (másrészről persze pont ez a berendezkedés tehet róla, hogy aki változást akart az csak a bohócra tudta rakni a voksát a jelölőgyűlés küldöttein keresztül). Ez sem tesz jót az eladásoknak. A Far Cry 5 is veszélyes vizekre evez a nem létező fegyveres keresztény fundamentalizmus ábrázolásával, ne legyen igazam, de óvatosan becsülném meg az eladási darabszámot pld. a Far Cry 3 eladási számaihoz viszonyítva. (A mintául vett fundamentalista szervezetek közül sem Jim Jones, sem David Koresh, sem a Nap Templomának Rendje nem volt keresztény "szekta", sőt a valószínűleg CIA-s guyanai Jim Jones kifejezetten Jézus Krisztus reinkarnációjaként hirdette magát. Igen, a CIA titkosította az erre és a tömeggyilkosságra vonatkozó adatait.)
Én személy szerint nagyon szerettem az ős-Wolfenstein 3D-t, a pályák jó részét fejből tudtam, annyit játszottam vele, pedig volt egy-két durva labirintus benne. A korszak alapvető, meghatározó darabja.
Hát egyáltalán nem az, sőt a statisztikák alapján eddig bukónak néz ki a dolog. A fejlesztésre és a marketingre (hype) eddig már megint több ment, mint amennyi bejött az eladásokból.
1, Eurogamer cikke: ugyanennyi idő alatt feleannyi fogyott eddig belőle mint az elődjéből. Igaz messze még az értékesítés vége, de ezek bizony baljós árnyak.
2, Az eladási darabszámok kb. a felét mutatják a nagy rivális CoD WWII-höz viszonyítva. Ami már csak azért is gáz, mert a Wolfenstein megjelenését szándékosan egy héttel a CoD elé időzítették (okt. 27. - nov. 3.), abban a reményben, hogy így többet tudnak eladni. Igaz a szart is el lehet adni aranycsomagolásban ha CoD van rá írva, de a Wolfensteinnek is legalább ilyen húzónévnek kellene lennie.
3, Steam értékelések: "Vegyes". Lefordítva: a felhasználók fele elégedetlen azzal amit kapott, ezzel befolyásolva a további jövőbeni potenciális vásárlók beszerzési kedvét. Főleg az ostoba, méltatlanul alulprogramozott MI-t kritizálják, amúgy érthető okokból. Ma már kevés a látványvilág és a spéci környezet az eladásokhoz (lásd No Mans Sky), játékélmény is kell. Húsdarálónak "über"drága, ennél olcsóbb alternatívák is vannak.
4, Steam statisztikák fülre mindenki rá tud kattintani. Keresse meg, hogy hanyadik helyen áll az új, játékosokkal teli Wolfenstein a listán. Segítek: csak hétvégenként látható, amint felkúszik a Top 100 aljára kb. 4000 játékossal. Nyilván nem a DOTA2 vagy a PuG az ellenfél, de olyan címek is megelőzik játékosszámban, mint a The Division, a For Honor, a Farming Simulator(!), vagy épp a több éves Killing Floor. Itt most nem a multiról van szó, mert a CoD WWII multija a Top 10 felé araszol, míg a szóló játékosok 8000 fője sem valami vidám szám - mégis kétszer annyi, mint a "népszerű" Wolfensteinnek.
5, Végezetül befolyásolhatta az eladásokat az a "fejlett" nyugati civilizációnkban mostanában uralkodó nézet, miszerint aki másképpen gondolkodik a kialakult politikai berendezkedésről (liberális demokrácia) az náci. Ezzel a bélyeggel szalonképtelenné lehet tenni jelenleg bárkit. Az USA lakosságának egyik fele nácinak bélyegzi a másik felét a félcédulás Trump miatt (másrészről persze pont ez a berendezkedés tehet róla, hogy aki változást akart az csak a bohócra tudta rakni a voksát a jelölőgyűlés küldöttein keresztül). Ez sem tesz jót az eladásoknak. A Far Cry 5 is veszélyes vizekre evez a nem létező fegyveres keresztény fundamentalizmus ábrázolásával, ne legyen igazam, de óvatosan becsülném meg az eladási darabszámot pld. a Far Cry 3 eladási számaihoz viszonyítva. (A mintául vett fundamentalista szervezetek közül sem Jim Jones, sem David Koresh, sem a Nap Templomának Rendje nem volt keresztény "szekta", sőt a valószínűleg CIA-s guyanai Jim Jones kifejezetten Jézus Krisztus reinkarnációjaként hirdette magát. Igen, a CIA titkosította az erre és a tömeggyilkosságra vonatkozó adatait.)
Én személy szerint nagyon szerettem az ős-Wolfenstein 3D-t, a pályák jó részét fejből tudtam, annyit játszottam vele, pedig volt egy-két durva labirintus benne. A korszak alapvető, meghatározó darabja.