A The Witcher 3: Wild Huntot fejlesztő CD Projekt RED igazgatója, Marcin Iwinski elárulta: szerintük azért más az ő viszonyuk a rajongói közösséggel, mert nem hisznek az „add ki és lépj le” felfogásban, azaz a kiadás után nem hagyják magukra játékaikat és igyekeznek a játékosok kedvében járni. Ezt bizonyítják az új epizódhoz érkező ingyenes DLC-k is.

„Végső soron csak azok az élmények számítanak, amelyeket átélsz, miután megjelent a játék.” -- mondta a Gamasutrának adott interjújában. -- „És ez az egyedi pillanat az, ami meghatároz minket. Ha ez egy átlagos élmény lenne, szinte minden, amit addig tettünk, értelmét vesztené.”

Iwinski elismerte, hogy az „add ki és lépj le” stratégia rövidtávon kifizetődő lehet, emiatt él ezzel rengeteg kiadó, amelyek rövid üzleti tervekben gondolkodnak. Ám ez nem a CD Projekt RED útja. A lengyel fejlesztők örömmel foglalkoznak játékaikkal a kiadás után, és még jobban örülnek eme törődés hosszú távú hatásaival. Azt is hozzátette, hogy a mostani időkben, a közösségi hálózatok térhódításával ez még fontosabb, mint eddig.

„Ez a felfogás egyre erősebb, fontosabb lesz, mert közvetlen a kapcsolat a játékosok felé, így nem hazudhatsz. Ha mégis megteszed, másodpercek alatt vicc tárgyává válsz a közösségi hálózatokon” -- magyarázta Iwinski. -- „A hazugok végül lebuknak, és a sorsuk megpecsételődik. Mindenhol ezt látjuk. Egy cég kiad egy nyilatkozatot, és az emberek azt mondják: hé, ez nem olyan, mint ahogy mondtátok. És az egész internet felbolydul. Tíz évvel ezelőtt ez nem így ment. Az emberek megbeszélték egymás között, aztán elhalt a dolog.”

Szavaiban bizony van igazság, elég csak az Aliens: Colonial Marines kálváriájára gondolni, amiről órákkal a megjelenés után már összehasonlító videók készültek a reklámanyag és a valós tartalom között.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

The Witcher 3: Wild Hunt -- Megjelenés: 2014 -- Gépigény: nem ismert