A videojátékok készítő általában autodidakta szakemberek, akik innen-onnan estek bele az iparba, és aktív munka során sajátították el azt a tudást, amit később tehetségükhöz mérten kamatoztattak. Felhozhatjuk példának John Carmacket, aki egy évet sem bírt ki az egyetemen, American McGee-t, akit csak egy paraszthajszál választott el tőle, hogy drogosként végezze egy aluljáróban, vagy épp Warren Spectort, aki filmkészítőnek tanult.

Nem olyan rég Lord British, avagy polgári nevén Richard Garriott verte ki a biztosítékot, amikor azt nyilatkozta, hogy a mai játéktervezők általában bénák, és bár később finomított a kijelentésen, firtatva a játékkészítés szakmaiságának hiányát, amit mondott, megmondta.

Akár ez is lehetett volna a kezdő lökés hozzá, hogy a fent említett Spector és a Blizzard alelnöke, Paul Sams saját egyetemi kar alapítására adja a fejét, de azért valószínű, hogy ezek a tervek már régebb óta szövődnek. Spector, aki szerint egyébként az új Wolfenstein felesleges hülyeség, a Texasi Egyetem vezetésében is helyet kap, mint rendes tanár, Sams ellenben "csak" támogató és részidős oktató lesz. A kar a Denius-Sams Gaming Academy nevet fogja viselni, és egyelőre csak egy szakot foglal magába, ami 12 hónapos mesterképzésnek felel meg (külföldön ilyen is van, nálunk egy mesterdiploma minimum négy szemeszter). Ha minden jól megy, és a tárgyalások az egyetemmel eredményesek lesznek, az első diákok 2014 őszén kezdhetik meg tanulmányaikat, hogy az órák során "tapasztalt és megbecsült ipari személyiségektől" hallgassanak előadásokat (sajnos a tanárok listája még nem ismert, de tekintve, hogy Texas az egyik legkoncentráltabb videojátékos állam Amerikában, bizonyára akadnak jelentkezők).

A hivatalos sajtóanyagban Spector arról beszél, hogy a Denius-Sams Gaming Academy elsősorban abban különbözik majd a többi hasonló kezdeményezéstől, hogy kifejezetten a játékfejlesztés vezetői oldalára koncentrál, azaz nemcsak vizuálisan gondolkodó látnokokat, de igazi kreatív vezéregyéniségeket szeretnének képezni Texasban.

Warren Spector és a Blizzard játékegyetemet alapít

Bízzunk benne, hogy sikerrel járnak Spectorék, és azért reméljük, hogy a jövő játékos fenegyerekei nem a Disney Epic Mickey 2: The Power of Two alapján tanulják majd a profi programtervezést...