Richard Garriott tagadhatatlanul nagy szerepet játszott a modern játékipar, azon belül pedig a szerepjátékok formálásában. A legendás tervező mögött sok-sok évnyi tapasztalat áll, s pályafutása során közkedvelt játékok egész sorát tette le az asztalra, olyan programokat, amik milliókat szórakoztattak, s noha az utóbbi években nem foglalkozott túlzottan a fejlesztéssel, most visszatérésre készül az Ultima-széria szellemi folytatásával.
A Shroud of the Avatar kapcsán Garriott mostanában sok interjút ad, főleg azután, hogy a gyűjtés 17 nappal a lezárás előtt megszerezte a kívánt összeget. Az újságírók elsősorban magáról a játékról és az azzal kapcsolatos terveiről kérdezik a tervezőt, de az újságok és a portálok aziránt is érdeklődnek, hogy vajon mi az Ultima atyjának véleménye a játékiparról -- a válasz nem túl pozitív. A PC Gamer stábjának adott interjújában Richard Garriott különösebb kertelés nélkül kijelentette: a legtöbb játéktervező egyszerűen béna.
„Néhány kivételtől eltekintve (például Chris Roberts), egy olyan emberrel sem találkoztam az iparban, aki olyan jó tervező lenne, mint én. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy én briliáns vagyok, hanem azt, hogy a nagy többség szimplán béna.”
Az általánosító és szűklátókörűnek hangzó kijelentést azzal magyarázta Garriott, hogy az ember akkor lesz játéktervező, ha nagyon szereti a szórakoztatóipar ezen szegmensét, de semmi máshoz nem ért. Továbbá szerinte a legtöbb tervező nemcsak hogy béna, de még lusta is, amire a Medal of Honor Warfightert hozta fel példaként, melyet, ha ő kap meg, több élettel és háttérrel töltött volna meg.
Az erős szavakban van egy kevéske igazság, hiszen nem mindenki mester, de ne feledkezzünk meg arról, hogy maga Richard Garriott sem mentes a bénázástól -- emlékezzünk csak az érdekesen indult Tabula Rasára, ami óriási bukásként vonult be a történelemkönyvekbe, olyan játékként, amire senki sem lehet nagyon büszke.
Chris Taylor a kickstarteres bejelentés után kirúgta majdnem az egész fejlesztőcsapatot ha jól emlékszem,érthető hogy miért nem kapott bizalmat,még ha meg is kapta volna a pénzt akkor se tudni mi lett volna a Wildmanből
Tom Hall meg Romero pedig már 10 évvel ezelőtt kiégtek,esélyük se volt...
Aha, pont mint Chris Taylor, Tom Hall, John Romero és felesége, akik hatalmas nevek a szakmában, mégis elbukták a kickstarterüket.
Chris Taylor a kickstarteres bejelentés után kirúgta majdnem az egész fejlesztőcsapatot ha jól emlékszem,érthető hogy miért nem kapott bizalmat,még ha meg is kapta volna a pénzt akkor se tudni mi lett volna a Wildmanből
Tom Hall meg Romero pedig már 10 évvel ezelőtt kiégtek,esélyük se volt...
Ilyen névvel és háttérrel amúgy meg nem kell kickstarter ahhoz hogy meglásd van-e érdeklődés a játékod iránt,szerintem ha twitterre kiírta volna hogy "épp azon agyalok hogy ideje lenne készíteni egy új játékot" 1 hét múlva már a fél bolygó a markában lett volna és minden újságíró vele akart volna interjút csinálni hogy mit tervez
ott van amúgy a project awakened,megbukott KSen de mégis volt annyi fan hogy tovább próbálkozzanak,asszem pont ma kezdenek új adománygyűjtésbe és ők szinte egy noname senki csapat
mellesleg az a 15000 támogató egy MMO-nál elhanyagolható,ebből nem fog kiderülni hogy végülis mennyi embert érdekelne a játék
Aha, pont mint Chris Taylor, Tom Hall, John Romero és felesége, akik hatalmas nevek a szakmában, mégis elbukták a kickstarterüket.
Nem ítélem el Garriotot sem, mert:
1) a saját pénzéből hozta létre a fejlesztőstúdiót, ergo ő már belefektetett elég pénzt ebbe a projektbe
2) a KS azt a funkciót is betölti, hogy látja az ember, mekkora a kereslet a játéka iránt. Ha megbukott volna a KS-en, e ő a saját pénzéből mégis megcsinálja ezt az RPG-t, az utána jókora bukta lenne, hiszen ezek szerint a kutya sem érdeklődik iránta. A KS-en legalább látja, hogy van-e rá kereslet.
Ilyen névvel és háttérrel amúgy meg nem kell kickstarter ahhoz hogy meglásd van-e érdeklődés a játékod iránt,szerintem ha twitterre kiírta volna hogy "épp azon agyalok hogy ideje lenne készíteni egy új játékot" 1 hét múlva már a fél bolygó a markában lett volna és minden újságíró vele akart volna interjút csinálni hogy mit tervez
ott van amúgy a project awakened,megbukott KSen de mégis volt annyi fan hogy tovább próbálkozzanak,asszem pont ma kezdenek új adománygyűjtésbe és ők szinte egy noname senki csapat
mellesleg az a 15000 támogató egy MMO-nál elhanyagolható,ebből nem fog kiderülni hogy végülis mennyi embert érdekelne a játék
Nem ítélem el Garriotot sem, mert:
1) a saját pénzéből hozta létre a fejlesztőstúdiót, ergo ő már belefektetett elég pénzt ebbe a projektbe
2) a KS azt a funkciót is betölti, hogy látja az ember, mekkora a kereslet a játéka iránt. Ha megbukott volna a KS-en, e ő a saját pénzéből mégis megcsinálja ezt az RPG-t, az utána jókora bukta lenne, hiszen ezek szerint a kutya sem érdeklődik iránta. A KS-en legalább látja, hogy van-e rá kereslet.
Inkább amiatt szégyenkezzen, hogy ilyen nagyképűen nyilatkozik, ahhoz képest, hogy a Tabula Rasa óta semmi értelmeset nem tett le az asztalra. És a Shroud of the Avatar sem tűnik világmegváltó RPG-nek.