A Fatshark munkásságát eddig csak a Vermintide jellemezte, melyből a kompetitív játékelem ugyan hiányzik, mégis mindenki a Left 4 Deadhez hasonlította. Érthető módon, hiszen mindkettő cím egy négy főt megmozgató, kooperatív, „hordaritkítós” játék. Persze a kompetitív játékmód hiányán, és a környezeten túl akadnak még lényeges különbségek: a közelharcot előtérbe emelő Vermintide ténylegesen különböző karakterekkel és valódi progresszióval, valamint egy fókuszáltabb történettel dobta fel a bevált receptet. A második felvonásra több osztályból is válogathattunk Bardin, Kerillian, Victor, Markus és Sienna számára; többféle felszereléssel, és választható képességekkel. És a jelek szerint a csapat új játéka, a Darktide, valószínűleg nemcsak nevében, hanem megoldásaiban is sokkal jobban fog hasonlítani a stúdió korábbi munkásságára, semmint a Left 4 Deadre.

Az Istencsászár nevében

A 40. évezred tág fogalom. Azok számára, akik jártasak a Warhammer-univerzum történéseiben, minden bizonnyal eleget mond, hogy a Darktide az Indomitus-hadjárat idején játszódik. Akinek viszont ez semmit nem árul el, annak nagyon röviden összefoglalnánk a sötét jövő jelen állását: az Imperium, avagy a Birodalom közepén tátongó, az anyagi és immateriális világot összekötő „hasadék”, a Terror Szeme, a káosz erőinek évezredes mesterkedése okán (egy komplett bolygó, Cadia pusztulása tette fel az i-re a pontot) kitágult és gyakorlatilag kettéhasította a galaxist. Ez a Cicatrix Maledictum, melynek „sötét” felén a birodalom magára maradt, az ottani túlélők felmentésére indult hadjárat idején járunk.

A helyszín az Atoma Prime, azon belül is a Tertium nevű kaptárváros, ahol lázadás tör ki, melynek leverésére a Moebian 6th hadosztályt vezénylik. A gondot ezzel azonban csak tetézik, az egész regiment a Káosz erőinek szolgálatába áll – a trailerek alapján egyértelmű, hogy a ragályok istene, Nurgle áll a háttérben. 

Csipet csapat

Ha már így szóba hoztam a trailereket, az elsőben látható felderítőalakulat odaveszett, mi a második videóban látott szereplők fölött vehetjük át az irányítást. A videóban látott karakterek közt vannak Elítéltek, akiket egy inkvizítor bízott meg a Tertium-beli ügy felderítésével. A nagy csúnyaság egy Ogryn, egy abhumán faj, akit nem az eszéért fogunk szeretni, hanem a fizikai erejéért.  Van még egy M35-ös lasgunnal és lánckarddal felszerelt gárdista, nyakában az inkvizíció medáljával, aki a csapat vezetőjének tűnik. De a másik nem is képviselteti magát, női gárdistánk, a lascarbine mellett erőkarddal és gárnátokkal harcol, és com-linket visel a hátán. Végezetül a Ministorum egy papja vagy misszionáriusa is jelen van, erőkalapáccsal ás autogunnal. Több szereplő létét vagy nem létét nem cáfolta a Fatshark, szóval nem kizárt, hogy a Vermintide-hoz hasonlóan négynél több játszható karakterünk lesz.

Hőseink kidolgozott háttértörténettel és személyiséggel rendelkeznek, a Vermintide-hoz hasonlóan számíthatunk közöttük csipkelődő megjegyzésekre. A karakter-rendszer azonban nem olyan lesz, mint az előző játékban, vagyis a kasztoknak valószínűleg búcsút inthetünk, ezzel kapcsolatban a cikk írásának pillanatában még elég homályosan fogalmazott a Fatshark. Felszereléseinket viszont karakterosztályunknak megfelelően megválaszthatjuk: attól függően, hogy játékstílusunkhoz mi illik, vagy a küldetés mit követel meg, erre szükség is lesz.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Nurgle papa ölelésében

Egy jó lövöldéhez jó ellenfelek is kellenek, a változatosságban pedig nem lesz hiány. Egyrészt ott van ugye a komplett áruló regiment, akik közel ugyanolyan felszereléssel rendelkeznek, mint mi, és itt kicsit jobban kidomborodik a Darktide „lövöldözős” fele. Ogryn pajtásunk általuk besorozott rokonai sem úszták meg a káosz hatásait, a Plague Ogrynok minden bizonnyal komoly fejfájást fognak okozni a csapatunknak. Ők lesznek a nem túl okos elit, akik csak még szívósabbak (és ocsmányabbak) Nurgle papa áldásainak köszönhetően. A nem-zombi Poxwalkerek jelentik az átlagos csoszogó-csapkodó tömeget, akik mennek a darálóba, és számbeli fölényük okozhat fejfájást. A videóban látszik még valami kutyaféleség, amit nem sikerült pontosan beazonosítani, és a Fatshark homályosan hozzáteszi, hogy a káosz erői a lehetőségek széles tárházát kínálják: Káosz Ivadékokra (Vermintide 2-ben láthattuk őket), Űrgárdistákra és Démonokra is utalgattak. Hogy ezek közül még mi válik valóra, azt a megjelenéshez közeledve minden bizonnyal mi is megtudjuk.

A pályák tekintetében több vertikalitásra és több felcserélhető vagy véletlenszerűen megváltoztatható elemre, pályaszakaszra számíthatunk. NPC-kkel is találkozunk majd, és egyéb al-feladatokat is meg kell oldanunk a továbbjutáshoz, mint például egy generátor elindítása. Bizonyos esetekben az is előfordul, hogy a csapatnak szét kell válnia, és egyes szakaszokon véletlenszerű módosítók is nehezíthetik feladatunkat.

Lasgunt a vállra

Megjelenési dátummal ugyan még nem rendelkezünk, de a Fatshark feltett szándéka, hogy még idén megjelenjen a Warhammer 40,000: Darktide. Hogy ebbe a jelenleg szabadon garázdálkodó Nurgle beleszól-e még, az egyelőre nagy kérdés, de nagyon reméljük, hogy az ünnepi szezonra a kezünk közé kaparinthatjuk a fejlesztőcsapat legújabb játékát – ami első körben kizárólag Xbox-ra és PC-re jelenik meg, a PlayStation 5 pedig csak később követheti ezeket a platformokat.