- Erős gép kell a virtuális valósághoz
- Hétszer akkora számítási teljesítmény, mint egy normál cím esetében
- Ezt az Nvidia mondja
Az elmúlt napokban, az Oculus Rift előrendelése és a CES apropóján eléggé sokszor került elő témaként a virtuális valóság, és most megint erről beszélünk, mégpedig arról, hogy milyen követelményeknek kell megfelelni, ha így szeretnénk játszani. Azzal persze már nagyjából tisztában vagyunk, hogy milyen gép szükséges a megfelelő élvezethet, ezt ugyanis már az Oculus és az Nvidia is elmagyarázta, de valami összehasonlítás sem árt, azoknak, akik a témában nem éppen jártasak. Most is az Nvidia segít.
A technológiai marketing vezetője, Sridhar Ramaswamy eléggé világossá tette, hogy sokaknak bizony gépet kell fejleszteni, ha a virtuális valóságot szeretnék élvezni. „Ha virtuális valóságot akarsz, akkor ott a GTX 970, most azonnal megveheted, de ennél is jobb, ha egy GTX 980 Ti-t vásárolsz.” A drága, 220-290 ezer forint körül mozgó kártya, és az ehhez társuló irdatlan teljesítmény szükségességét azzal indokolja az Nvidia, hogy a
VR játékok futtatásához hétszer annyi számítási teljesítményre van szükség, mint a normál címekhez.
Kifejtve ezt azt jelenti, hogy a 1080p és 30 fps-hez képest a virtuális valóság 3024x1680 pixel felbontást (kétszer 1512x1680) és 90 fps-t követel meg, és ez a minimum, máskülönben a szemtől alig pár centiméterre elhelyezkedő kijelzők vibrálása émelygést okozhat, fejre szerelhető rosszullétet pedig senki sem akar.
Nem csoda tehát, hogy milyen kemény követelményeket támaszt az, hogy a virtuális valóságba beléphessünk. Az említett GTX 970 mellett egy Intel i5-4590 processzor és legalább 8 GB memória is szükséges, de persze ez játékról játékra változik -- elég csak megnézni az Elite Dangerous vonatkozó minimum gépigényét: Intel Core i7-3770K, 16 GB RAM, Nvidia GTX 980.
Kapcsolódó hír, hogy az Nvidia nemrég bejelentette a GeForce GTX VR Ready Programot, ami nem más, mint egy márkajelzés, egy matrica, amit olyan komponensekre és komplett gépekre helyeznek fel, amik megfelelnek a virtuális valóság által támasztott követelményeknek.
Én AMD-t használok és azt körbe röhögné a vr sisak. Talán majd a HTC.
Azért ahhoz barátságosabb gép is elegendő mint a fenn mutatott 3024*1680-ashoz.
Én AMD-t használok és azt körbe röhögné a vr sisak. Talán majd a HTC.