A Black Isle Studios a 90-es évek végén, illetve a 2000-es évek elején több igazán nagyszerű szerepjátékot tett le az asztalra. Ennek a cégnek és hozzáértő szakembereinek köszönhetjük a Fallout és a Baldur's Gate első két részét, a Planescape: Tormentet, és az Icewind Dale-játékokat. A nagy sikerek után azonban a csapat tagjai és a tulajdonos Interplay között viszály alakult ki, majd 2003-ban komoly pénzügyi problémák is megjelentek, s még abban az évben szélnek is eresztették a csapatot, melynek tagjai nyomban megalapították az Obsidian Entertainmentet.

A legendás stúdió tehát csúfosan távozott az élők sorából, ám tegnap megtudtuk, hogy a csapat feltámadt. Elsőként a Black Isle Studios hivatalos oldala tűnt fel, majd ezt követte a Facebook-oldal és a Twitter-profil, mindhárom pedig azt hirdette, hogy az Interplay szárnya alatt újra üzemel a cég. Black is Back.

Az Interplay még nem tett hivatalos bejelentést, ám a cégtől Herve Caen azt nyilatkozta, ez az egész olyan, mintha újra összejönne a régi banda. A csapat célja az, hogy a terjeszkedő online- és mobilpiacon érvényesüljenek, s remélik, hogy a nagy név majd odavonzza az ipar tehetségeit. A bejelentést azonban kissé beárnyékolja, hogy az eredeti csapatból -- legalábbis a nagy nevek tekintetében -- senki sem csatlakozott a céghez. A korábbi vezető tervező, Chris Avellone azt nyilatkozta, hogy semmi köze az új stúdióhoz sem neki, sem azoknak, akiket ismer, Brian Fargo, az Interplay alapítója pedig szinte semmit sem tud a dologról, így nem is kommentálta azt.

Mindenesetre a Black Isle újra köztünk van -- igaz, azt még nem tudni, hogy milyen játékot akarnak készíteni azon kívül, hogy RPG lesz, és valószínűleg egy új IP, hiszen sem a D&D, sem a Fallout licencek nincsenek már az Interplay birtokában.