Vajon a virtuális valóság lesz a játékipar jövője? -- ez a kérdés sokszor felvetődött mostanában, konkrét választ azonban senki sem tud adni, csak annyi a biztos, hogy egyre nagyobb az érdeklődés ebben a témában. Sőt most már nem csak PC-s és konzolos fronton, hanem a mobiltelefonok terén is felvetődött egy ilyem szemüveg megjelenése.
Az Engadget értesülései szerint az Oculus és a Samsung tárgyalásokat kezdett arról, hogy elkészüljön egy olyan virtuális szemüveg, ami az okostelefonunkat használja. A két céghez közelálló forrás szerint a szemüveg az adott készülék egyik csatalakozójára kapcsolódna, s maga a telefon lenne a megjelenítő, valamint minden mozgásérzékeléssel kapcsolatos feladatot annak processzora végezne, vagyis egy olyan perifériáról beszélünk, amibe bedugjuk a telefonunkat, majd pedig az egészet a fejünkre helyezzük. Érdekesség, hogy a telefon kameráján keresztül is nézhetjük a világot, ami elsőre persze furcsa, de van értelme, ha a szemüveg levétele nélkül akarunk valamit csinálni, bár könnyebb volna simán lekapni a kobakunkról.
A hagyományos gombokkal, de hangvezérléssel is működő eszközről eddig azt sikerült megtudtunk, hogy a fejlesztési szakaszban jár, s állítólag meglepően jól működik az Oculus Mobile SDK-val és egy Galaxy S4-gyel, de a végleges modell elvileg a Galaxy S5 vagy annak utódját fogja használni, a fő célterületet pedig nem csupán a játékok jelentik, hanem a szélesebb, általános értelemben vett szórakoztatóipar, így a névtelen VR-szemüveg multimédiás tartalmakat is kezel majd, hogy jóval több emberhez jusson el.
Az Engadget értesülése szerint az üzlet mindkét fél számára jövedelmező, hiszen így a Samsungnak nem kell dollármilliókat költenie fejlesztésre, szimplán az Oculus technológiáját használja fel, az Oculus pedig megkaphatja a saját szemüvegének elkészítéséhez elengedhetetlen OLED kijelzőket, amiket a Samsung gyárt, ráadásul olyan modelleket, amelyek felbontása meghaladja az 1080p-t. Hátulütő persze az, hogy ha rosszul sül el a hordozható VR, az az egész virtuális valóság koncepciónak árthat.