Más műfajú filmekben a dialógus kb. 70 százalékát a férfiak viszik. Ezzel ki is jelenthetjük, hogy a horror kifejezetten nőbarát műfaj, plána ha belegondolunk a "final girl" jelenségbe is, amikor az egyetlen túlélő a film végére egy hölgy. Az alábbi öt remek horrorban azonban egyetlen női szereplő sincs.
A Dolog
Mi más lehetne az első, mint egy igazi klasszikus. Egy film, amiben a karakterek nem ostobák és nem csinálnak hülyeséget. Ez annak is köszönhető, hogy a szereplők kutatók, azaz tudósok, akik a sarkkörön dolgoznak, amikor belebotlanak a horrortörténelem talán legveszélyesebb és legmegfoghatatlanabb gonosz entitásába. Az egyetlen női jelenlét a számítógép hangja, aki egyébként a scream queen Adrienne Barbeau volt, a rendező, John Carpenter akkori felesége.
Outpost (2008)
Már elmondhatjuk, hogy létezik "náci zombis" horrorfilmes al-műfaj, aminek koronaékszere a nagy sikerű a Dead Snow. Ennek ellenére nem a kiváló norvég alkotás volt az első a témában, ugyanis egy évvel azelőtt jött ki az Outpost, szinte ugyanezzel a koncepcióval. Ez a rövid, mindössze 90 perces film kis költségvetésből készült és arról szól, hogy egy csapat tengerészgyalogos küzd a túlélésért kelet-európai, szupererős zombi katonák ellen. Nő nincs a filmben.
Menekülés Absolomból (No Escape 1994)
Ez inkább sci-fi, de helye van a listán, mert sokszereplős eposz, egyetlen női karakter nélkül. Egy katona sorsát követjük, aki megölte parancsnokát, ezért egy börtönszigetre száműzik, ahol a legelvetemültebb elkövetők élnek. Két csapat áll harcban egymással és nincsenek börtönőrök, sem szabályok, mindössze az, hogy a legerősebb uralkodik. A szigetről nincs szabadulás, csak ha meghalsz. A kilencvenes évekbeli nosztalgián kívül azért is érdemes megnézni a filmet, mert a - nőmentes - szereplőgárda nagyon erős, elég, ha annyit mondok, hogy Ray Liotta és Lance Henricksen viszik benne a prímet. (Funfact: A film 2022-ben játszódik, Liotta ebben az évben halt meg.)
Creep
Egy minimalista, kétszereplős alkotás, amit haverok csináltak nevetséges összegből, de mára mégis szinte kultstátuszt ért el. Sikeres - és élvezhető - második része is készült, ez is bizonyítja, hogy egy jó történet és egy jól megírt karakter is elég ahhoz, hogy igazán hatásos horrort csináljunk. (Persze Marc Duplass hátborzongató alakítása sem árt.) A sztori szerint a fiatal videós egy hirdetésre jelentkezik, hogy egy haldokló férfi utolsó üzeneteit vegye fel a még meg nem született fiának. A helyszín egy távoli ház az erdőben és a megbízó gyanús viselkedése következtében a videós hamar kételkedni kezd a férfi valódi szándékában.
A legyek ura (Lord of the flies 1990)
William Golding remek könyve hálás alapanyag ehhez a remek történethez, amiben egy csapat iskolás fiú szenved repülőgép szerencsétlenséget és köt ki egy lakatlan szigeten. A fiúk önkéntelenül is hamar megalapítják saját társadalmukat, a megfelelő hierarchiával. Tudjuk, hogy a gyerekek milyen kegyetlenek tudnak lenni, így nem kell sokat várni, hogy a srácok viselkedése barbarizmusba torkolljon. Örüljünk, hogy lányok nem voltak köztük, mert kétségtelen, hogy minden női karakter élete csúfos véget ért volna.
Black mountain side (2014)
Egy modernkori horror, aminek sztorija nem tér el sokban a Dolog alapötletétől. Egy maroknyi tudós végez ásatást északon a rengetegben, egy ősi építményt készülnek feltárni. Egy nap az indián munkások nyom és szó nélkül eltűnnek, a rádió nem működik és egyre gyanúsabb dolgok történnek a táborban. Egyesek megőrülnek, mások hallucinálnak és ehhez köze van a rejtélyes leletnek. A film eléggé a radar alatt maradt, pedig kifejezetten jó, mert mentes a kliséktől és a szereplők - tudósok lévén - nem viselkednek bárgyúan (maximum őrülten.)