Idén több mint 20.000 ember gyűlt össze az Anaheim Convention Centerben, hogy megtekintsék a BlizzCont, ahol évente bepillantást nyerhetünk a Diablo-, Starcraft- és Warcraft-sorozat legfrissebb újdonságaiba. Mivel a Blizzard 125 dollárt kér a jegyekért és még a DirectTV-t is megsarcolja, hogy a rendezvény bemutatásáért fizessenek, azt gondolná az ember, hogy nyereséges. Pedig nem az.
Frank Pearce, a Blizzard társalapítója és elnöke a 2009-es, Austinban megrendezett konferencián árulta el, hogy a cége még most sem keres egy centet sem a rendezvényen. "A BlizzCon óriási veszteség a cégnek" -- árulta el Pearce. "Természetesen óriási marketinglehetőségek rejlenek benne -- ez az előnyünk származik belőle. De üzleti nyereség szempontjából sokat bukunk rajta."
Nehéz elhinni? Nos, a Blizzardnak ki kell bérelnie az Anaheim Convention Centert, ami eleve nem két fillér, kétezer számítógépet eljuttatni a kiállításra a demók és versenyek bemutatására -- utóbbi szintén nem ingyen van. Ráadásul a cégnek a világ minden pontjáról oda kell utaztatnia alkalmazottjait, ami szintén nem két fillér -- nem is az utazási- és szállodai költség miatt, hanem azért, mert ilyenkor áll a munka a játékfejlesztéseknél.
Végül a Blizzardnak olyan hírességekért is ki kell nyitnia a pénztárcáját, mint a csinos Tricia Helfer, Jay Mohr színész, illetve Ozzy Osbourne, aki még koncertet is adott a rendezvényen.
Ugyanakkor a Blizzard vezetősége úgy gondolja, hogy bőven megéri a 11 millió rajongó lelkesedése. "A BlizzCont, mint előre elszámolt veszteségként könyveljük el." -- nyilatkozta a cég egy hivatalos közleményében.
A Games Developer Conference-en tartott beszédében Pearce még a World of Warcraftra vonatkozó érdekességeket is megosztott a publikummal. Az alapjátéknak a két kiegészítővel együtt 7650 küldetése van, 70.000 varázslata, 40.000 NPC-je, 5,5 millió sor kódot írtak, 4000 alkalmazottat igényel, 13.250 szervert és 75.000 processzort használnak fel hozzá.
Frank Pearce, a Blizzard társalapítója és elnöke a 2009-es, Austinban megrendezett konferencián árulta el, hogy a cége még most sem keres egy centet sem a rendezvényen. "A BlizzCon óriási veszteség a cégnek" -- árulta el Pearce. "Természetesen óriási marketinglehetőségek rejlenek benne -- ez az előnyünk származik belőle. De üzleti nyereség szempontjából sokat bukunk rajta."
Nehéz elhinni? Nos, a Blizzardnak ki kell bérelnie az Anaheim Convention Centert, ami eleve nem két fillér, kétezer számítógépet eljuttatni a kiállításra a demók és versenyek bemutatására -- utóbbi szintén nem ingyen van. Ráadásul a cégnek a világ minden pontjáról oda kell utaztatnia alkalmazottjait, ami szintén nem két fillér -- nem is az utazási- és szállodai költség miatt, hanem azért, mert ilyenkor áll a munka a játékfejlesztéseknél.
Végül a Blizzardnak olyan hírességekért is ki kell nyitnia a pénztárcáját, mint a csinos Tricia Helfer, Jay Mohr színész, illetve Ozzy Osbourne, aki még koncertet is adott a rendezvényen.
Ugyanakkor a Blizzard vezetősége úgy gondolja, hogy bőven megéri a 11 millió rajongó lelkesedése. "A BlizzCont, mint előre elszámolt veszteségként könyveljük el." -- nyilatkozta a cég egy hivatalos közleményében.
A Games Developer Conference-en tartott beszédében Pearce még a World of Warcraftra vonatkozó érdekességeket is megosztott a publikummal. Az alapjátéknak a két kiegészítővel együtt 7650 küldetése van, 70.000 varázslata, 40.000 NPC-je, 5,5 millió sor kódot írtak, 4000 alkalmazottat igényel, 13.250 szervert és 75.000 processzort használnak fel hozzá.
Hát persze hogy azt amit mindenki+ rájöttem a CPU kérdésre egyszerű paraszt vakítás kellet még néhány nagy szám.
mert hogy nem mindegy hogy 1 megás vagy 4 magos 8 gb a ram mondjuk az egy megás - ból is szép összeg.
Egyébként nem tudom hogy mit szóljak hozzá tehát szemi mást nem is írok inkább.
De komolyan, minek kellett ebből közleményt csinálniuk?
Az a 7650 gondolom oldalanként feleződik, mivel java csak az ally vagy csak a horda számára megoldható.
És még így is hol vannak a Microsoft-hoz képest
De nem is a Blizzardról volt szó hanem a Blizzconról és akkor is teljesen mind1 mert ha egy nagy áruház csinál akciót (újságot) akkor azok a termékek is veszteségesek a ház számára csak amikor bemegy a vásárló mást is vesz.
Egyetértek irasalgor! 7650 küldetés brutálisan tartalmas, szerintem abból 3000 csak az, hogy szedj össze "x" darabot egy "y" állat valamely "test"részéből.
Hát a marketingérték, illetve az, hogy ez hatalmas zajt csap a játékainak valamennyire visszahozza a Blizzard számára azt a "hatalmas összeget".
És nem fogunk a párnákba sírni amiatt a tény miatt, hogy a Blizz még a válságban is erősen nyereséges volt.
am az Activision meg épp az előfizetők meg stb miatt amit a Blizzcon veszteségéért elkönyvelnek szerintem minimális... olyna mint a büfébn vásárlás nekünk