Bár a CryEngine 3.0-t immár két éve látjuk akcióban (a Crysis 2 és a jövőre megjelenő Crysis 3 is ezt a motort használja), a technológiával előrukkoló német Crytek szerint még sokáig versenyképes marad, mert felkészülten várja a következő generációs konzolok még két, biztosan érkező tagját.
S hogy ennek mégis mi köze van a Chris Roberts-féle Star Citizenhez? Nos, csupán annyi, hogy a 2014 tavaszán debütáló űrszimulátor alatt is a CryEngine 3.0 dorombol, az alkotók szerint pedig nem kell félni attól, hogy a most döbbenetes grafika elavulttá válik a megjelenésre. Sőt, Roberts úgy véli, minden akkori AAA-kategóriás csodával felveszik majd a versenyt, bár azt ő is elismeri, hogy nem könnyű ilyen fokú részletességgel dolgozni.
"Kicsit bonyolultabb, mint egy régimódi grafikus kaland elkészítése. De meggyőződésem, hogy minden akkori AAA-játékkal szemben is versenyképesek leszünk. Nem tehetem azt, amit annak idején a Freelancerrel, vagy az id a RAGE-dzsel, hogy visszatartom még öt évig, hisz akkorra tényleg elavulhatna. De két éven belül pazar lesz."
Chris szerint a Crytek nagyon örült a motor megvásárlásának, mert többen a csapatból őszinte rajongói a Wing Commander sorozatnak -- azaz azoknak a játékoknak, melyeknek szellemiségét a Star Citizen viszi tovább. És bár a játék 2014-re biztosan elkészül, Roberts nem hiszi, hogy a nagy kiadók közül bárkit is érdekelni fog, mert PC-s játékról van szó.
"Nem hittem, hogy ez a projekt valaha is végigjárja a megszokott kiadói utat, mert manapság egy nagy cég sem lát fantáziát a személyi számítógépes játékokban. Ha megnézed, az utóbbi idők nagy PC-s sikerei, mint a World of Tanks vagy a League of Legeds mind saját úton-módon kerültek a játékosokhoz. A Riot egy semmi kis vállalkozás volt a LoL-ig, a Wargaming pedig egy apró kiadó. Aztán ahogy telt az idő, egyre elavultabbnak kezdtem érezni a kiadók működését, és arra gondoltam, hogy tényleg akarnék-e három évig dolgozni egy nextgen konzolos játékon csak azért, hogy szélesebb réteghez, de kevesebb vásárlóhoz jusson el a játékom. Pár hónapig talán ellennének vele, aztán ugranának a következő nagy játékra. Szóval maradtam a PC-nél."
Köszönjük a bizalmat, Chris, ígérjük, nem fogsz csalódni. A Star Citizen tehát 2014 tavaszán jelenik meg, kizárólag PC-re, mert Roberts szerint még az új konzolok sem birkóznának meg vele.