A Microsoft döntésről David Jefferies, a Black Rock Studios főnöke írt a Develop című magazinban. Jefferies a cikkében a felbontás és az élsimítás (anti-aliasing) fontossága közötti különbséget taglalta. Ha mindkét technikai tulajdonságot túlzottan magas szintre emelik, akkor a grafikus processzor nem bírja a gyűrődést.
Éppen ezért a Black Rock kénytelen volt azt a döntést meghozni, hogy a lehetséges négyszeres élsimítás, illetve kétszeres élsimítás közül az utóbbit választja. Egészen az utóbbi időszakig kellett ezt a döntést meghozniuk, ugyanis egy mondatában Jefferies arra utal, hogy nemrég hozta azt a döntést a Microsoft, hogy többé nem kényszeríti arra a fejlesztőket, hogy 720p-s felbontást használjanak.
Nektek egyébként a magas felbontás és az élsimítás közül melyik a fontosabb? Tehát ha az egyiktől meg kellene (vagy meg is kell) válni, akkor melyiket tudnátok jobban hanyagolni -- akár konzolon, akár PC-n?
Éppen ezért a Black Rock kénytelen volt azt a döntést meghozni, hogy a lehetséges négyszeres élsimítás, illetve kétszeres élsimítás közül az utóbbit választja. Egészen az utóbbi időszakig kellett ezt a döntést meghozniuk, ugyanis egy mondatában Jefferies arra utal, hogy nemrég hozta azt a döntést a Microsoft, hogy többé nem kényszeríti arra a fejlesztőket, hogy 720p-s felbontást használjanak.
Nektek egyébként a magas felbontás és az élsimítás közül melyik a fontosabb? Tehát ha az egyiktől meg kellene (vagy meg is kell) válni, akkor melyiket tudnátok jobban hanyagolni -- akár konzolon, akár PC-n?
Ez a hír nekem azt mondja, hogy fogyóban van 360 tartaléka, ebben az esetben viszont úgy tűnik, hogy a Sonynak lesz igaza (feltéve hogy hihetünk nekik) a PS3 piaci élettartamával kapcsolatban.
Mindenesetre HD felbontásoknál, főleg 1080p-ben fölösleges erőforráspazarlás az AA szvsz.
Egy alacsony felbontás sokkal zavaróbb számomra, mint egy alacson vagy éppen kikapcsolt anti-aliasing. Tehát én a magas felbontásra szavazok!