Az E3 az az esemény, amelyre mindenki vár. Ekkor születnek meg a nagy bejelentések, a játékosok lesik a híreket, töltik a képeket, videókat, megélénkülnek a fórumok, extra oldalakkal bővülnek a magazinok A 12 éves múltra visszatekintő Electronic Entertainment Expo az elmúlt évek során akkorára hízott, hogy kinyírta az európai seregszemlét, az ECTS-t is, már csak a tokiói felhajtás vetekedett vele. Épp emiatt igen meglepődtünk, amikor a rendező ESA (Entertainment Software Association) tavaly nyáron bejelentette, hogy a rendezvény átalakul. Kiköltözik a Kongresszusi Központból, és két szálloda különféle termeiben, csak újságírók részére megtartott szakmai bemutatósorozattá zsugorodik. A neve ezentúl E3 Media Festival lesz, május helyett júliusban kerül megrendezésre, és kb. 5000 fősre tervezik (a tavalyi E3 60 ezer látogatóval és résztvevővel büszkélkedett). Mindezt állítólag a játékkiadók, elsősorban az Electronic Arts kezdeményezte saját költségeik csökkentése érdekében, mert úgy találták, nem éri meg nekik ekkora pénzügyi beruházás – ha összeül egy terembe fejlesztő, kiadó, terjesztő és média, ugyanazt a hatást el lehet érni jóval kevesebb pénzből is.

Vásári matek: E3 -1 = E4

Ez a massza egyébként erősen bűzlött, igen gyanúsnak találtuk az egészet, főleg az amerikaiakat ismerve, akiknek a felhajtás, a látvány lételem – a vásár már nemcsak szakmai, de társadalmi esemény is volt, hírességekkel erősen megtűzdelve. Ráadásul más kiadók, mint a Sony vagy a Microsoft sem kommentálta túl nagy örömmel a dolgot, nem beszélve L.A. városáról, amely nem keveset profitált az egészből. Nos, valóban nem kellett sokat várni arra, hogy „kibújjon a szög a zsákból”. Az IDG médiacsoport ugyanis bejelentette, hogy vásárszervező divíziójuk, az IDG World Expo két, már nyilvánosságra hozott esemény, a Macworld Conference & Expo, valamint a LinuxWorld Conference & Expo mellett egy elektronikus játékokkal foglalkozó fogyasztói show-t is megrendez. Ide mindenkit várnak, aki interaktív- vagy videojátékokat készít, kiad, terjeszt, forgalmaz, promócióra, szakmai megbeszélésre, kapcsolatépítésre. A nagyközönség, amely kipróbálhatja a kiállított cuccokat, versenyeken vehet részt és családi mókákon szórakozhat, 100 dolláros belépőjeggyel nyer bebocsátást, ez a biléta azonban a rendezvény mindhárom napjára érvényes lesz. minderre pedig nem is találhattak volna jobb helyet az „losziban”, mint az E3 által „parlagon hagyott” Kongresszusi Központot... Az időpont okosan 2007. október 18-20., hiszen ekkor kezd a fogyasztói társadalom felpörögni, összeállítva az ünnepi vásárlási listákat – itt pedig a bemutatott portékát jó részét még azon melegében meg lehet majd venni, mindenféle kedvezményekkel. Az IDG a GamePro.com honlapján rendezte meg a névadó versenyt, és mintegy 3000 pályamű közül végül is az „Entertainment for All Expo” („szórakozás mindenkinek” vásár), rövidebb néven „E for All” nyerte meg tetszésüket. Gonoszul pedig máris mindenki tovább rövidítette a nevet: E4...

Zárómomentum: az ESA közzétette: áldását adja az eseményre...