A Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain többjátékos küzdelmeit a konzolokon játszók már tavaly október óta élvezhetik, a múlt héten pedig a PC-s felhasználók előtt is felcsillant a remény a bétateszt indulásával, hogy hamarosan megjelenhet a Metal Gear Online számítógépekre. Hogy ez ilyen viharos gyorsasággal történik arra azonban vélhetően senki sem számított, hiszen miután a Konami lezárt a PC-s próbakört, azonnal bejelentette, hogy a multiplayer részleg teljes pompájában elérhetővé vált a Steamen keresztül.
Pedig a béta nem volt éppen zökkenőmentes, majdnem fél napra fel kellett függesztenie azt a japán vállalatnak, ugyanis egy hiba miatt a felhasználók megkerülhették a mikrotranzakciós rendszert, és tetszőleges mennyiségű játékon belüli fizetőeszközt válthattak ki maguknak. De úgy tűnik, hogy ezt a fiaskót leszámítva, nem látta akadályát annak a Konami, hogy megjelentesse az MGO-t.
Persze ezzel nem ér véget a fejlesztők munkája, hiszen ahogyan a Steamen megjelent bejegyzésben is olvasható, tovább dolgoznak a különböző frissítéseken, javításokon, és a persze a már jó ideje beígért, új játékmódot és térképeket hozó DLC elkészítésén.
Mindezeken felül a Konami még egy kis kompenzációval is készül azok számára, akik nem fértek hozzá a bétateszt során a Metal Gear Online-hoz: aki január 19. és 26. között legalább egy többjátékos ütközetben részt vesz, annak 3000 GP üti a markát, melyet a felszerelések fejlesztésére, díszítésére lehet elkölteni.