- A Vanquish megjelent PC-re.
- A PC-s verzió viszont 60 FPS-es folyékony élményt tud garantálni, 4K felbontás mellett.
- Viszont a jobb teljesítmény egyúttal több sebzést is jelentett.
- A hibát most javították.
A Vanquish friss, PC-s verziója szebb és gyorsabb, mint az eredeti konzolos változatok. Viszont van egy hibája, ami sokaknak nem tűnt fel (köztük valószínűleg a játékot technikai szempontok alapján vizsgáló Digital Foundry csapatának sem), pedig egy komoly problémáról van szó. A Dark Souls 2 szenvedett egy hasonló hibától, ez viszont annál is rosszabb: minél több FPS-el fut a játék, annál több sérülést szenved el a főhősünk.
A SEGA kiadott egy javítást, ami javítja ezt a szokatlan, de közel sem egyedi gondot. A rossz hír viszont az, hogy a javítás még nem lett tesztelve (ezért béta). Szóval egyelőre csak reménykedhetünk, hogy tényleg nem fog büntetni minket a játék azért, mert egy erős PC-n, 60 FPS-el futtatjuk. Nektek feltűnt a hiba, vagy nem zavart titeket az „extra nehézség”?
Mi köze a sebzéshez?
Pl.: a karaktereddel állsz a tűzben és folyamatosan sebződsz. Tegyük fel, hogy konzolon úgy programozták le, hogy minden képkocka kirajzolása előtt 1 életerőt veszítessz a tűz miatt. Belőtték, hogy konzolon max 30 FPS-el futhat (mert nagyjából ennyivel bírta stabilan, ha mégis fölé ugrana akkor korlátozzák) így másodpercenként 30 életerőt veszítessz a tűz miatt.
Kiadták PC-re ahol a Master Race aláküldte a 1080 SLI-t és kihajtották 120 FPS-re. Viszont ez azt jelenti, hogy az Update fázis is 120x fog lefutni, azaz másodpercenként 120x fogsz 1 életerőt veszíteni a tűz miatt => minél több az FPS annál többet sebződsz.
Ezek a számok teljesen függetlenek a játéktól, fogalmam sincs mennyivel futott konzolon, meg mennyi a sebződés stb. Csupán egy példa ami szemlélteti, hogy nagyjából hol az összefüggés.
Köszi!