- Csökkent részesedésén a Valve
- De csak akkor, ha sikeres egy játék
Ugyan mindig akadnak kivételek, de mondhatjuk, hogy a Valve az összes Steamen megjelent játék eladásai után a bevétel 30%-át lefölözte. Nem véletlen azonban a múlt idő, ugyanis hamarosan csökkent elkért részesedésén a cég, de ennek nem mindenki örül. Ugyanis az arányokat bizonyos feltételekhez köti, és több lépcsőben enged el belőle.
Az első lépcsőfokot 10 millió dollár bevétel elérése után érik el, ekkor az arány 30/70-ről 25/75-re csökken. Ha pedig megvan az 50 millió dolláros álomhatár is, akkor 20/80 lesz az a felosztás, amivel a Valve megelégszik. Ebbe az összegbe pedig nem csak a játék, hanem annak DLC-i, illetve a közösségi piacon elért forgalma is beleszámít. Jonathan Blow (Braid, The Witness) szerint a változtatásnak inkább a közepes és kisebb játékokra kellene érvényesnek lennie, mint amilyen a The Witness volt, vagy éppen a Firewatch.
Ezen felül változtatott azon az üzletpolitikáján is, mely szerint eddig nem oszthatták meg bevételeiket a fejlesztők, most már szabadon felhasználhatják eladási adataikat, amilyen módon csak akarják. Persze mi is örülnénk, ha az indie-szcéna kicsit több támogatást kapna, de érthető lépés a Valve-tól, hogy a „nagyokat” szeretné magánál tartani.
A közepes és nagyobb indie csapatoknak ez jó, de nekik sem garantált a bevétel és nem biztos, hogy a játék sikeres lesz.
Az első lépcsőfok elég vacak, mivel 10 millió dollár eléréséhez 10 dolláros játéknál 1 milliós eladás kell, de ezt tudjuk, hogy nem könnyű egy kis csapat játékának, csak akkor, ha az a játék valami apropó miatt népszerű lesz, de ez még mindig azt jelenti, hogy van 1 millió eladott példányod és közben fizetned kell a csapat tagjait, az infrastruktúrát amit használsz, egyéb fogyasztásokat stb, szóval az aki olcsón próbálja meg a játékát eladni az ráfarag pláne úgy, hogy 10 millió dollár elérésével 3 millió minusz még amit a Valvenak kell leperkálni.
Ez lényegében annyit jelent, hogy azok akik 1-10 dollár között árazzák be a játékaikat esélytelenek, hogy kitörjenek ebből, aki 15-20 dollár között mozog, annak is hoznia kéne 500 ezer eladást, de ekkor még simán a bevétel harmada a Valvehez kerül és a költségeket szintén kell fizetni.
Azok meg akik nagy méretű AAA szerű játékot raknak fel a steamre, azok sok esetben kitermelhetik az első két fokot, akár többet is, ha van bevétel és a játék népszerű, de ezzel pl az EA-Activision és Ubisoft " csak párat említek " simán kedvezményt kap, mivel a játékaik ki tudják zömében termelni ezeket a bevételeket. Ezért sem meglepő, hogy mindenki saját platformot akar fenntartani, mivel neki abból van haszna és nem a Valve zsebét tömi.
Az indie játékoknak az lehetne kedvezmény, hogy ha indie kategóriában indítja a játékát, akkor csupán 10% ot kellene fizetnie abban az esetben, ha a játék eléri az 1 milliós bevétel határt, viszont ezt a rendszert meg könnyű megkerülni és majd a Cod és hasonlók is indienek lesznek címkézve.
A legtökéletesebb az indie címeknek az lenne, ha lenne egy összegző platform, ahol a kis csapatok játékai lennének megjelentetve és a bevételekből csupán 5-10 % kérnének és kisebbek lennének a beugró küszöbök.
Erre még regisztrálnék is, hogy támogassak kis csapatokat, meg majd én is úgy indítsak játékot, hogy legyen támogatás is.
logikus, mert egy nagy cím minimális költségtöbblettel sokszoros pénzt hoz a konyhára valve-nak (eleve magasabb ár, sokkal nagyobb volumen, ma már kb borítékolható dlc-k, nagyobb forgalom a piacon).
elkeserítő, mert mint írtátok, a kicsit kimaradnak. ezeket a limiteket nagyon-nagyon kis hányada érheti el az indie játékoknak.
(kiváncsi vagyok, h creeper world 3-ból, amivel most - hetek óta - szórakozom, mennyit adhattak el...)