Ez a csapat pedig a ZeitGuyz Developers. 2005 januárjában alapította Jesper Helgeborg koncepcióművész, Casper Strandbygaard programozó, és Morten Iversen író, aki nem mellesleg az IO Interactive oszlopos tagja volt korábban, az ő nevéhez fűződik a Hitman-sorozat és a Freedom Fighters forgatókönyve, ami azt hiszem, elég jó ajánlólevél így indulásnak... A csapat jelenleg 25 főt számlál.

Ahogy említettem, erősen belehúztak, hiszen egyből lecsaptak az Unreal 3 motorra, ami a GDC-n bemutatott első, bár nagyon „alfa előtti” állapotban lévő demó tanúsága alapján is igen jó döntésnek bizonyult. Ehhez már csak egy jó játék kell - és úgy tűnik, ebben sincs hiba. Az Urban Mysteries címet viselő cucc egy akció/kaland PC-re és következő generációs konzolra (ennek mibenléte még nem ismert). Kiinduló helyszínünk egy hatalmas, képzeletbeli város 2052-ben. Különös keveréke ez a múltnak és jövőnek: felhőkarcolók, gótikus, viktoriánus házak, az égen zeppelin, melyet vezetni is tudunk, és az akciókba is bevonhatjuk majd. Hősünk is elég különleges figura: képes az időutazásra. A múltban harcolva (valami csúf, a jelenig húzódó összeesküvés szálait bogozgatva) természetesen a jövő (illetve a jelen, attól függően, honnan nézzük) is megváltozik. Az említett bemutatóanyagban karakterünk a város 18. századi állapotába repült vissza, ahol egyből autentikus fegyverekkel vitézkedhetett, például egy muskétával, mellyel közelharcban is lehet csépelni az ellenséget. Aztán eljött az első morális döntési pont: egy lángoló épületben bennragadt két ember, ám csak az egyiket mentheted meg. Miután kiválasztottad a túlélőt és kiráncigáltad a házból, visszarepülsz 2052-be, ahol a szemed láttára (tehát nem előre renderelt moziban, hanem valós animációban) változik meg a város, döntésed következtében...

Ez így elsőre roppant izgalmasnak hangzik (kicsit felidézi a persze teljesen más stílusú Day of the Tentacle klasszikus LucasArts kalandot, ahol szintén a múlt, jelen, jövő hasonló manipulálása volt a megoldás egyik kulcsa). A srácok egyelőre két kiadási opcióban gondolkodnak: az egyik epizódos kivitel, ebben az esetben már jövő év végére érkezhet az első felvonás, illetve, ha megállapodnak egy kiadóval, hagyományos formában, de ekkor csak 2009-ben kerülhet a polcokra a termék. Én a magam részéről utóbbira szavaznék, dolgozzák ki jól, aztán nyomják a kezembe dobozban, ez a világ rendje. De hát én csak ilyen konvencionális, hogy azt ne mondjam, maradi figura vagyok...