Uralkodik a japán piacon a Nintendo
"Pénzt nyomtat!!!"

A Nintendo megcsinálta a szerencséjét a Wii-vel és a DS-sel, és bár a Wii U bemutatkozása nem tűnik valami sikeres akciónak (most még, persze), a gyártó a japán piacon utolérhetetlen előnyre tett szert. A Media Create felmérése szerint a nagy N a szigetország hardvereladásainak 75 százalékáért felelős, a konzoljátékok között pedig 69,74%-os dominanciája van.

A Sony számai gyakorlatilag befedik a maradék 25 és 30%-ot, ami egyáltalán nem számít jó eredménynek, főleg, hogy a gyártó hatalmas veszteségeket termelt az elmúlt évek során. Ha a PS4 nem lesz óriási siker, és az új tévémodellek, illetve filmek sem lesznek képesek betömni a keletkezett lyukakat, akkor még az is lehet, hogy tíz éven belül lehúzza a rolót a modern konzolvilág két generáción át is trónt birtokló szereplője.

Persze ez csak a legrosszabb eshetőség, és a Nintendónak sem érdeke, hogy az egyetlen japán konkurens bedőljön, hisz akkor a hardcore-piacot valószínűleg a Microsoft hajtaná igába, mely sokkal agresszívabb üzletpolitikát folytat. Tény továbbá, hogy a Nintendónak is bele kell húzni: hiába megy rosszul a PS Vita, ha a 3DS eladásai sincsenek az egekben (becslések szerint 20 millió gép van a piacon), a Wii stagnáló pozíciójáról nem is beszélve.