Az Epic már hosszú idő óta dolgozik a következő generációs motorján, s nagyon büszkék arra, amit elértek. A Wired magazinnak adott interjúból megtudtuk, hogy az új motorral sikerült csökkenteni a fejlesztési időt azzal, hogy a változtatásokat közvetlenül, mindenféle várakozási idő nélkül láthatjuk, illetve a Kismet 2 alrendszerrel az eddigieknél jóval egyszerűbben állíthatók be a tárgyak és az ellenfelek tulajdonságai, ezzel felgyorsítva a pályák részleteinek megalkotását is. Természetesen a munkafolyamat felpörgetése mellett nagyobb teljesítményt is nyújt majd a motor, s nem csupán a textúrák felbontása és a modellek részletessége, hanem a fény/árnyék effektek kidolgozottsága terén is.

A nagyközönség a nemsokára kezdődő E3-on láthatja majd először mozgás közben az Unreal Engine 4-et, de nem egy pre-renderelt videót mutatnak majd, hanem egy, a fejlesztői környezetben futó jelenetet. A GDC során is élőben ment a demó, mégpedig egy Kepler GTX 680 segítségével, amiből talán már látszik: mai mércével nem lesz alacsony a gépigény.