- Egymillió eladott példánynál jár a Ghost of Tsushima Japánban
- Ami nem tűnik soknak, de a szigetországban mérföldkőnek számít
- Ott ugyanis nem túl kelendők a nyugati fejlesztésű játékok
- A toplista élén a Minecraft található
Hiába új IP, elképesztően sikeresnek mondható a Sucker Punch eredetileg 2020-ban megjelent nyílt világú alkotása, a Ghost of Tsushima. Mivel Jin Sakai története a feudális Japánban játszódik, így könnyedén azt gondolhatnánk, hogy a sokmilliós eladás túlnyomó részét a szigetországban értékesített példányok teszik ki, ez azonban koránt sincs így, mivel ott nem igazán népszerűek a nyugati fejlesztésű programok (még akkor sem, ha azok a PlayStation istállójából gördültek ki). Éppen ezért bír hírértékkel, hogy az időközben PS5-re is ellátogatott akciójáték átlépte az egymilliós álomhatárt Japánban, a mérföldkőről pedig még a PlayStation is megemlékezett egy Twitter-poszt keretében.
????『Ghost of Tsushima』が誉れある日本国内100万本の実売を達成しました!
— プレイステーション公式 (@PlayStation_jp) May 19, 2023
境井仁とその仲間たちとともに、鎌倉時代の日本を冒険していただいた国内ユーザーの皆さんに心から感謝いたします。 pic.twitter.com/aONdttJHmE
Mint mondottuk, ez a szám összességében nézve nem nevezhető olyan óriásinak, ahhoz azonban bőven elég volt, hogy a Ghost of Tsushima váljon a második legnépszerűbb nyugati fejlesztésű játékká az országban – az első egyébként a több mint hétmilliós eladással büszkélkedő Minecraft, de az ugye szinte mindenre megjelent az évek során. Mi sem mutatja jobban a határon túlról érkező programok népszerűtlenségét, mint az, hogy a Famitsu top 100-as eladási listáján egyetlen külföldi játék sem szerepel 2001 januárja és 2013 szeptembere között. A Sucker Punch sikercímének egyébként már nagyban készül a folytatása (valamint a John Wick-filmek rendezőjétől érkezik az autentikusnak szánt adaptáció), ám szinte biztosra vehető, hogy a május 24-én megrendezésre kerülő PlayStation Showcase-en egy képkockát sem fogunk látni belőle.