A The Elder Scrolls Online az egyik legjobban várt MMORPG, hisz gyakorlatilag a Morrowind megjelenése óta álmodunk arról, hogy egy nap barátainkkal együtt hódítjuk meg és fedezzük fel Tamriel lenyűgöző világát. A játékról most már viszonylag sok információ érhető el, például tudjuk, hogy havidíjas lesz, illetve, hogy a megjelenést követően sok DLC-t ad majd ki hozzá a Bethesda, hogy minél tovább életben tartsa a programot.

Most pedig, hála a hivatalos blognak, még több friss hírrel szolgálhatunk. Az elsőnek persze nem biztos, hogy mindenki örülni fog: arról van szó, hogy a játék küldetéseit összefoglaló kampányok csak korlátozott számú játékossal lesznek elvállalhatók, azaz a teljes klánunk nem valószínű, hogy részt vehet a kalandban -- tetszik, nem tetszik, játéktervezés szempontjából meg lehet érteni a ZeniMax Online döntését. A hivatalos mantra úgy szól, hogy a barátaink mind beférnek majd a kampánylobbyba, de a szövetségünk tagjait már komolyan szortírozni fogja a játék.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A karakterünk elnevezésének formája is felfedésre került. Akik ismerősen mozognak a The Elder Scrolls univerzumban, tudják, hogy Tamriel földjén a legtöbb név utal valamire, egy nemesi családra vagy egy helyszínre, és gyakran a régi korokat idéző formátumban használják, tehát mondjuk Skyrimi Mariának hívnak valakit. Nos, ezt a jellegzetességet a The Elder Scrolls Online is átveszi, ugyanis nem egy, hanem több szóköz is beilleszthető lesz a karakter nevébe.

Az MMORPG-kben gyakran gondot okozó kill-lopás jelenségét is meggátolják a fejlesztők. Ha valaki nem tudná, miről van szó, képzelje el, hogy épp megtámad egy szörnyet és alig várja, hogy a harcot kincsekkel jutalmazza a játék. Csakhogy az utolsó kegyelemdöfést nem ő viszi be, hanem egy vadidegen játékos, aki éppen arra jár -- az eredmény a jutalom megosztása, aminek a harc oroszlánrészét magára vállaló gamer egyáltalán nem örül. Kellemetlen, igaz? Lehet, de nem a The Elder Scrolls Online-ban! A Bethesda játékában ugyanis csak az kapja meg a teljes lootot, aki a játék belső számlálója szerint megfelelő mennyiségő sebzést vitt bele az ellenfélbe.

Minden Elder Scrolls-játékban fontos szerep jut a zárfeltörésnek, és nincs ez másként a The Elder Scrolls Online-ban sem. Ugyanakkor fontos tudni, hogy miközben ott gubbasztunk egy ajtó vagy láda előtt, védtelenek vagyunk; akár NPC-k, akár más játékosok is rajtunk üthetnek, szóval a lopakodásban jártas játékosoknak nagyon sok gyakorlás kell majd, ha fenn akarnak maradni Tamrielben.

Érdekesen hangzik, nem igaz? A teljes blogbejegyzés itt olvasható.