Rengeteg minden kiderült már az Elder Scrolls sorozat online epizódjáról, hiszen ismerjük a történetet és a harcrendszert, megtudtuk, hogy akár belső nézetben is játszhatjuk, hogy tartalmas lesz és sok lehetőséggel csalogatja a játékosokat. A fejlesztők azt is elárulták, hogy sok DLC-t terveznek, ám azt eddig még nem, hogy milyen pénzügyi modellben gondolkodnak. Nos, most már tudjuk -- és ennek nem mindenki fog örülni.
A Gamescom előtt ugyanis a német Gamestarnak nyilatkozó Matt Frior közölte, hogy az Elder Scrolls Online havidíjas lesz: a megvásárolt játék 30 napnyi játékidőt tartalmaz, ezután havi rendszerességgel 14,99 dollárt, 8,99 fontot, illetve 12,99 eurót kell fizetnünk (utóbbi mai árfolyamon kb. 3890 forint). Indoklásul a Zenimax Online általános igazgatója a következőket mondta:
„Az Elder Scrolls játékok lényege, hogy a játékos bárhová mehet, bárki lehet, és bármit csinálhat. Úgy éreztük, hogy ha fizetőkapukat állítunk a játékos és a tartalom közé, azzal leromboljuk ezt a szabadságérzetet, ám egy kis havidíj, amely hozzáférést biztosít a tartalom egészéhez, tökéletesen passzol a franchise-hoz, és sokkal jobb lesz így a játék, mintha fizetned kellene bizonyos lehetőségekért, dolgokért.
Az Elder Scrolls Online-t úgy terveztük és fejlesztettük, hogy prémium élményt nyújtson: több száz órányi játékot, rengeteg mélységet és lehetőséget, professzionális vevőtámogatást, elkötelezve magunkat arra, hogy a megjelenés után mindezt folyamatosan, rendszeres időközönként bővítsük új tartalmakkal. Ehhez a fajta élményhez legjobban a havi egyszeri alkalommal fizetendő díj párosítható, nem pedig a sok-sok mikrotranzakció, amiket összeadva egy hónapban jóval többet fizethetsz, mint 14,99 dollárt.”
Frior hozzátette még, hogy természetesen lesz kedvezmény azok számára, akik egyszerre több hónapnyi játékidőt vásárolnak, illetve a game cardokat és különféle fizetési metódusokat egyaránt támogatni fogják, valamint mindent elkövetnek, hogy a játékos érezze, megérte a befektetést a játék. Ennek megfelelően az elképzelések között a (tervek szerint) 4-6 hetente érkező bővítésekben új küldetések, képességek, zónák, dungeonok egyaránt szerepelnek, és reményeik szerint az end-game content és a PvP szintén ezt az érzést fogja erősíteni.
A magam részéről annyit, hogy van igazság a szavaiban, bár nyilván sokakat érzékenyen fog érinteni dolog -- ugyanakkor megjegyzendő, hogy egyrészt a Zenimax több rajongó oldalon és fórumon is végzett közvélemény-kutatást, és jelentős részt képviseltek a havidíj mellett szavazók, illetve nemrég derült ki az is, hogy a Wildstar is hasonló rendszer szerint indul el (bár ott van egy kiskapu, ahogy azt pár napja megírtuk), tehát úgy tűnik, az ingyenes, mikrotranzakciós modell, avagy a free-to-play már nem feltétlenül jelenti a Szent Grált.
Nektek mi a véleményetek a döntésről?
The Elder Scrolls Online (TESO) -- Megjelenés: 2014 (PC) -- Gépigény: nem ismert
Az meg röhejes teljesen, hogy valaki már most leszólja a játékot, amit még ki sem próbált és még csak Béta tesztet sem olvasott róla.
...most önző és szemét leszek, de kimondom: mai napig nevetek magamban akkor, amikor írják egyesek, hogy majd játszanak a WoW-tal meg más MMO-val, ha f2p lesz. Ám legyen. De addig is fogalmuk sincs arról, milyen élményt és szórakozást szalasztanak el a várakozás alatt.
Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb f2p-re váltó MMO-nál megmarad az előfizetési lehetőség, így aki eddig játszott, ezután is játszhat úgy, ahogy kezdte. Az meg külön mosolyogtató, amikor a karakterslotért, az extra bankért, az extra actionbar unlockért vagy egyéb extra akármiért megveszi a f2p játkos a ZENt, a Gemet, a fene tudja mit, és a végén rájön, azért a 3 havi játékért (amíg bele nem un) többet fizetett, mint azok az előfizetők, akik egy általánydíjért MINDENT megkapnak.
A server költözéseket meg felejtsük el, EGY server lesz, nem fog feltűnni a változás, akár nő akár csökken a létszám a későbbiekben.
Farmer gondolathoz pedig annyit, hogy NEM LESZ grind a játékban, direkt úgy lett kialakítva a rendszer, hogy azonos területeket/mobokat/dungeonokat farmolhatod ha akarod, de amit ott guberálsz, abból "megélni" nem fogsz. Direkt úgy van kialakítva jelenleg a rendszer, hogy a kvesztekből, vagy a craftból, vagy pvp-ből lesz a "kincs" elsősorban, és nem azért, mert egy scripttel/bottal farmolod az adott zónát. Erre nagyon odafigyelnek, az ígéretek szerint. (persze mindez majd csak tavasszal fog kiderül, mennyire sikeresen)
Időlimites item, ami maradandó? :D Amúgy meg ha ilyet akarsz, becsukott szemmel válassz egyet az f2p játékok közül... Ezekben épp ilyet találsz. Simán elkölthetsz rá havi 4-5 ezer forintot, ráadásul úgy, hogy tudatában sem vagy, mert megveszel egy cuccot, ami csak ötszáz forint, aztán egy jobb hátast, ami alig 1500, olcsón, 2000-ért adnak játékbeli valutát, miért ne...
" Egy még viszont nem világos nekem! Ha megveszem a játékot, feltelepítem, de nem akarok online-on játszani, hanem úgy, mint pl. a Skyrim-et v. bármilyen más egyszerű játékot, akkor is fizetnem kell? Vagy olyan lehetőség nincs?"
Ezek alapján nem vagy tisztában az MMOG fogalmával... Az O azt jelenti, online...
Ha nem erek ra de tetszik a jatek, akkor a havidijjal nem leszek kisegitve.
Vasarolgatni meg lehet okosan is, nem kell minden x@rt megvenni.
Ha teged az zavar, hogy sokat kell pepecselni egy mmoban es ezert inkabb fizetnel az a te dolgod.
Lehet kifizetodobb egyszer megvenni egy lovat (ha nem idolimites) mint havonta 4000-et fizetni.
De meg ha 30 napra adjak akkor sem 4000 Ft.
Nem ertem mitol jobb fixen mindenkinek fizetni 12 eurot, mint csak azert ami tenyleg szukseges.
A szerver meg jatekkoltseget meg mellozuk.
Meg mindig el az az elv, hogy amit olcson adnak az jobban fogy.
Azt te sem gondoltad komolyan, hogy teljesen ingyen van minden.
Az ingyenesseg meg tobb jatekost vonz, a tobb jatekos meg tobb bevetelt jelent.
Havi dijasnal meg lesz max 2000 ember egyidoben a szerveren pl. egy olyan mmorpgnel ami 7-10 ezer jatekosnal elvezheto igazan,
Időlimites item, ami maradandó? :D Amúgy meg ha ilyet akarsz, becsukott szemmel válassz egyet az f2p játékok közül... Ezekben épp ilyet találsz. Simán elkölthetsz rá havi 4-5 ezer forintot, ráadásul úgy, hogy tudatában sem vagy, mert megveszel egy cuccot, ami csak ötszáz forint, aztán egy jobb hátast, ami alig 1500, olcsón, 2000-ért adnak játékbeli valutát, miért ne...
" Egy még viszont nem világos nekem! Ha megveszem a játékot, feltelepítem, de nem akarok online-on játszani, hanem úgy, mint pl. a Skyrim-et v. bármilyen más egyszerű játékot, akkor is fizetnem kell? Vagy olyan lehetőség nincs?"
Ezek alapján nem vagy tisztában az MMOG fogalmával... Az O azt jelenti, online...
Időlimites item, ami maradandó? :D Amúgy meg ha ilyet akarsz, becsukott szemmel válassz egyet az f2p játékok közül... Ezekben épp ilyet találsz. Simán elkölthetsz rá havi 4-5 ezer forintot, ráadásul úgy, hogy tudatában sem vagy, mert megveszel egy cuccot, ami csak ötszáz forint, aztán egy jobb hátast, ami alig 1500, olcsón, 2000-ért adnak játékbeli valutát, miért ne...
" Egy még viszont nem világos nekem! Ha megveszem a játékot, feltelepítem, de nem akarok online-on játszani, hanem úgy, mint pl. a Skyrim-et v. bármilyen más egyszerű játékot, akkor is fizetnem kell? Vagy olyan lehetőség nincs?"
Ezek alapján nem vagy tisztában az MMOG fogalmával... Az O azt jelenti, online...
Személyes tapasztalat alapján a fizetős MMO-k játékosbázisa valamivel kellemesebb társaság, ugyanis a pénzes mivoltból eredően valamivel magasabb a játékosok átlagéletkora.
Valaki 30+ evesen is tud gyerekesen viselkedni.
Ezt az elitista felfogast meg el kene felejteni, hogy jobb lesz ha havidijas lesz.
Ha nem jon be nekik az uzleti modell, esetleg keves az elofizeto, akkor boritekolhato, hogy ingyenes lesz mikrotranzakciokkal.
Ma mar az elofizeteses modell kihalo felben van.
En szemely szerint nem koltenek el egy jatekra havonta 4 ezret.
Azt nem mondom, hogy egyaltalan nem fizetnek, de inkabb valami maradandoert adnek penzt.
Pl tobb xpt ado bonusz item ami ido limites, vagy ruhak fegyverek (nem top), ingame penz vasarlasa valodi penzert.
Ha mar ugyis mindenhol vannak penz farmerek, akkor a fejleszto ceg is adhatna ezeket, pl. olyan aron ami a farmereknek nem eri meg, stb.
Személyes tapasztalat alapján a fizetős MMO-k játékosbázisa valamivel kellemesebb társaság, ugyanis a pénzes mivoltból eredően valamivel magasabb a játékosok átlagéletkora.
Bukjon meg, ez elég demagóg felfogás. Csak mert nem tetszik egy előfizetéses modell. Meg sem jelent, de már tudjuk, hogy rossz lesz. Igen valószerű.
2. A Bethesda jelen pillanatban pont azt teszi, amit azok a játékosok akarnak, akik valószínűleg már az első naptól kezdve játszani fognak. A TESO rajongok havidíjat akarnak, így havidíjat is fognak kapni. A Bethesda meg van olyan k*csög, hogy bevállalja. Tényleg vissza kéne vennie....
3. Nem vitatkozok. Érdeklődők.
A CoD hasonlat, pedig már no comment.
"Annyira nem lesz jó játék hogy havonta fizessek érte. "
Nézőpont kérdése. Lehet a 2014-es év egy bukása lesz, de lehet, hogy azért a havi 4000 Ft-ért több (és minőségibb) tartalmat kapsz, mint bármelyik "nextgennek" titulált sz*rtól.
A CoD hasonlat, pedig már no comment.
"Annyira nem lesz jó játék hogy havonta fizessek érte. "
Nézőpont kérdése. Lehet a 2014-es év egy bukása lesz, de lehet, hogy azért a havi 4000 Ft-ért több (és minőségibb) tartalmat kapsz, mint bármelyik "nextgennek" titulált sz*rtól.