Végre megjelentek az első bemutatók a The Elder Scrolls Online bétájáról. A játékot többek között az IGN, a Eurogamer, a PCgamesN és a PC Gamer munkatársai is kipróbálták, és bár tapasztalataik összegzésére nem lenne elég egy mezei hír, azért pár fontosabb dologra érdemes kitérni.
Az első és legfontosabb ezek közül, hogy a sokáig megerősítetlen első személyű nézet a TES Online-ban is működik. Ez ugyebár a The Elder Scrolls-sorozat egyik védjegye, nem sok olyan RPG van odakint, amit jobb úgy játszani, hogy a karaker bőrébe bújunk. A felhasználói felület ehhez mérten minimalista, szó sincs WoW-szerű ikonhorrorról. A karakterek háromféle történeti ágon indulhatnak el, a küldetések pedig emlékeztetnek a klasszikus szerepjátékokra, azaz nem az unalomig ismert MMOG-s klisék szerint építették fel őket. Jó példa erre, hogy a küldetést adó NPC simán velünk jön egy rövid kaland erejéig, nem ácsorog örökké a helyén. S ha már a küldetéseknél tartunk, érdemes tudni, hogy bár a sorozat közkedvelt céhei benne lesznek a TESO-ban is, induláskor csak a mágusok és a harcosok lesznek választhatók, a Sötét Testvériség és a tolvajcéh DLC formájában válik hozzáférhetővé, később.
A harcrendszer olyan, mint a Skyrimben, azaz kaszabolunk, ahogy az egér bírja -- igazából nincs ezzel semmi baj, főleg, hogy az ellenelek kijelölhetők, így nagyobb csoportokkal is elbírunk. Mivel a TESO-ban három frakcióhoz csatlakozhatunk, ezért elég sokáig tartana mindegyiket kiismerni, főleg, hogy a kezdő szinthatár 50 lesz. Éppen ezért a ZeniMaxnél azt találták ki, hogy miután elértük a maximális szintet és befejeztük az adott frakció történetét, csatlakozhatunk egy másodikhoz is, afféle New Game Plus módként.
A The Elder Scrolls Online először a hétvégi PAX Easten lesz kipróbálható a publikum számára. Utána még ennél is többet fogunk tudni róla talán.
"Éppen ezért a ZeniMaxnél azt találták ki, hogy miután elértük a maximális szintet és befejeztük az adott frakció történetét, csatlakozhatunk egy másodikhoz is, afféle New Game Plus módként."
Ugyanis a PCgamer cikke szerint:
"You’ll level from 1-50 and do your personal story with your chosen faction, then when you’re finished you can pick a second faction to play through in what amounts to a new game plus. Zones and encounters are buffed to 50 and loot updated accordingly. Then, when you finish that you’ll be able to play through the final faction in an even tougher mode. You’ll still only be able to group and socialise with members of your own faction, but it means you don’t have to pick what race you play based solely on what zones you want to adventure in. Your Breton will get to wander around Skyrim."
Tehát szó sincs a másik frakciókhoz való csatlakozásról, főleg azért, mert egy csatlakozással értelmét veszítené a FvFvF játékmechanizmus. Ahogy az angol cikk is írja, megnyíilnak a második, majd utána a harmadik frakció területei is kalandozásra, emelt nehézséggel, de ettől még nem csatlakozhatsz hozzájuk, továbbra is csak a saját frakcióddal tudsz elvegyülni és csapatot alkotni.
Egyébként örömteli, hogy a fejlesztők hallgattak a játékosokra, akik joggal vonták őket kérdőre, hogy miért nem lesz nyitottabb a TESO világa, vagyis az egyik frakció tagjaként miért akarják teljesen elzárni a másik két területet.
"Éppen ezért a ZeniMaxnél azt találták ki, hogy miután elértük a maximális szintet és befejeztük az adott frakció történetét, csatlakozhatunk egy másodikhoz is, afféle New Game Plus módként."
Ugyanis a PCgamer cikke szerint:
"You’ll level from 1-50 and do your personal story with your chosen faction, then when you’re finished you can pick a second faction to play through in what amounts to a new game plus. Zones and encounters are buffed to 50 and loot updated accordingly. Then, when you finish that you’ll be able to play through the final faction in an even tougher mode. You’ll still only be able to group and socialise with members of your own faction, but it means you don’t have to pick what race you play based solely on what zones you want to adventure in. Your Breton will get to wander around Skyrim."
Tehát szó sincs a másik frakciókhoz való csatlakozásról, főleg azért, mert egy csatlakozással értelmét veszítené a FvFvF játékmechanizmus. Ahogy az angol cikk is írja, megnyíilnak a második, majd utána a harmadik frakció területei is kalandozásra, emelt nehézséggel, de ettől még nem csatlakozhatsz hozzájuk, továbbra is csak a saját frakcióddal tudsz elvegyülni és csapatot alkotni.
Egyébként örömteli, hogy a fejlesztők hallgattak a játékosokra, akik joggal vonták őket kérdőre, hogy miért nem lesz nyitottabb a TESO világa, vagyis az egyik frakció tagjaként miért akarják teljesen elzárni a másik két területet.