Hivatalossá vált, amit sokan csak legszebb álmaikban gondoltak: a ZeniMax Online a The Elder Scrolls Online-on dolgozik, egy MMORPG-n, mely egész Tamrielt magába foglalja. A döbbenetes méretekkel és hihetetlen lehetőségekkel kecsegtető internetes szerepjáték holnap egy teaser trailerrel is jelentkezni fog, addig csak a szűkszavú sajtóanyagra támaszkodhatunk.
A történet ezer évvel a Skyrim eseményei előtt játszódik majd, középpontjában pedig Molag Bal démonúr áll, aki igyekszik Tamrielre is kiterjeszteni Oblivion hatalmát (ehhez hasonló sztorit a lore szerint 800 évvel később is átélünk a TES IV: Oblivionban).
Matt Firor, a fejlesztés irányítója az alábbiakat nyilatkozta: "Hihetetlenül izgalmas lesz végre mindenki számára bemutatni, hogy min is dolgoztunk az elmúlt pár évben. Az egész csapat eltökélt, hogy ez legyen minden idők legjobb MMOG-je -- és ez bizony méltó lenne a The Elder Scrolls franchise-hoz."
A játékról a Game Informer júliusi számában az alábbi exkluzív információk kerülnek napvilágra: szó esik a PvP-ről, a nyilvános küldetések rendszeréről, az egyjátékos lehetőségekről, illetve a három frakcióról, melyekhez csatlakozhatunk a játék kezdetén.
A The Elder Scrolls Online a legambiciózusabb MMORPG-nek ígérkezik, alig várjuk a holnapi leleplező videót (bár esélyes, hogy semmi játékbeli anyag nem lesz benne, az efféle dolgokkal valószínűleg ki kell várni az E3-at).
Másrészről szintén nem merek véleményt alkotni a játékról, míg többet nem tudok, a kiszivárgott infóról mindig is azt tartottam, - és az esetek döntő többségében be is igazolódott - hogy jobb megvárni a hivatalos álláspontot, ugyanis előbbi esetben előfordulhat, hogy "világvége hírnökök" is belekontárkodnak a dologba. (lásd még: tízenszázezerszázalék, hogy fizetős lesz, mert sajt!!!4!!NÉGY)
Én anno domini amikor először hallottam a WoWról, hogy a Warkraft hőseinek bőrébe bújva kell szaladgálni, én csontra azt gondoltam, hogy kattingatni kell a térképen, hogy ide-oda menjen, pont úgy, mint a stratégiai válfajban.
Ergó: Az, hogy mi nem tudjuk elképzelni, hogyan jelenhet meg TES MMORPG-ként, az már csak azért sem baj, mert nem a mi feladatunk szerencsére. Másrészről igen nehéz manapság nem-WoW-klónt csinálni. Bár ha a fejlesztőknek mégis sikerülne, az nagy durranás lesz.
Egyébként meg nem igazán tudom a TES-t online elképzelni.
Hát ez eddig nagyon nem néz ki jónak. Az Elder Scrolls világából készített MMO nekem mindig a "vagy jól, vagy sehogy" kategóriába tartozott, már ami az elkészítést illeti. Erre megint próbálkoznak egy WoW-klónnal, csak más köntösben.
Meg kell jegyeznem, hogy egy a Fallout világán alapuló darabnak jobban örülnék.
Ez igaz mondjuk. Egy Fallout Online-nak jobban örülnék (bár azért a posztapok. is elég elcsépeltté vált mostanára). Persze az Isten mentsen meg tőle, hogy a Bethesda készítse el.
De, hogy ne teljesen off legyen: egy nagyon jó világról van szó, az egyik kedvencem. Évek óta valamilyen multiplayer után kiáltott, és most itt a lehetőség. Persze még bármilyen lehet, de semmiképp sem érdemes látatlanban leszólni, szerintem.