Ha így folytatódik tovább, akkor kis túlzással nem sokára üresen marad a BioWare montreali stúdiójának épülete, ugyanis Chris Schlerf vezető író, Chris Wynn fejlesztési vezető, és David Gaider forgatókönyvíró után Cameron Harris is távozik a cégtől. Harris senior editor pozícióban dolgozott a stúdiónál, ő felelt számos játék narratív szerkesztői és produceri teendőiért, illetőleg egyéb, napi szintű operatív feladatok ellátásáért.
A szakember Twitter-csatornáján jelentette be a hírt, ahol azt is közölte, hogy nem csak a Mass Effect: Andromedától és a BioWare-től, hanem bizony az egész videojátékos ipartól is búcsúzik, hogy új területen próbálhassa ki magát Seattle városában. Harris április közepén távozik csak, addig még ellátja teendőit a stúdiónál.
„Remekül érzetem magam a BioWare-nél, ahol sok kimagaslóan tehetséges és lenyűgözően elhivatott emberrel dolgozhattam együtt. Hálás vagyok mindenért, amit megtanultam tőlük. Minden jót kívánok a barátaimnak és a kollégáimnak a BioWare-nél és a videojátékos iparban egyaránt. A rajongóknak pedig köszönöm azt a lelkesedést és támogatást, amit tőlük kaptam az elmúlt esztendők során.” – szól Harris búcsúüzenete.
Harris 2007 óta dolgozott a szakmában, a BioWare előtt a Microsoft és Nintendo kötelékében is megfordult. Pályafutása során olyan játékokon dolgozott, mint a Star Wars: The Old Republic, a Guild Wars 2, a Dragon Age: Inquisition, a Gears of War 3, a Fable: The Journey, vagy éppen a Crimson Dragon.
Nem tudjuk, ti hogy vagytok vele, de mi kezdünk egy kicsit aggódni a Mass Effect: Andromeda sorsa miatt, melynek 2017-re való csúsztatását éppen a napokban jelentette be az EA.
Szerintem alapvetően nincs 70 százalék alatti cím úgy általában, kijön valami indie izé, 4 óra játékidővel 1992es színonvalú graffal és mindenki maga alá csináől a gönyörtől és megy rá a 90 százalék instant. :)
Erre egy jó példa a To the Moon. Az a játék egy mestermű. A zene, a történet.
7 órás játékidővel.
Vagy tudnám mondani az Audiosurf-öt is. Abban már van 20 órám.
Ezek 300 ft-os idnie játékok, ha akcióban vannak.
Tavalyelőtt megvettem a fifa 15-öt, 10 ezer forintért, abban van 50 órám két év alatt.
Ha választanom kéne, hogy az AAA cím és az indie közül melyik kapja a 90%+ pontot, akkor nem kérdés, hogy az indie nyerne. Pedig a fifát majdnem 15 éve szeretem, de egyszerűen nem fejlődik annyit, hogy olyan magas pontokat kapjon.
ME3-nak a végével nekem különösebb bajom nem volt... de viszont volt bajom a rengeted auto-dialogue -gal, meg a kevés csapatárssal akikkel túl sok mindent nem lehetett kezdeni... meg a deus-ex machina se tetszett, az egész story elé érdektelen volt... a reaperek indítéka pedig egy arcul csapás... de nem ököllel hanem szenes lapáttal...
ME 3 végét adom, bár nekem azzal se volt különösebb bajom, főleg mert odáig zseniális játék volt és csak ott bicsaklott meg. De az extended cut meg a DLC-k sokat javítottak azon is.
ME3-nak a végével nekem különösebb bajom nem volt... de viszont volt bajom a rengeted auto-dialogue -gal, meg a kevés csapatárssal akikkel túl sok mindent nem lehetett kezdeni... meg a deus-ex machina se tetszett, az egész story elé érdektelen volt... a reaperek indítéka pedig egy arcul csapás... de nem ököllel hanem szenes lapáttal...
De akkor vegyük sorra miért kellene ezeknek a játékoknak a 80% alá esnie...
BF - Fantáziátlan, túlárazott, és tartalmatlan.
Unity - Megjelenéskor (és teszteléskor) konkrétan játszhatatlan, unott fantáziátlan iparosmunka
CoD - Teljesen ugyanazt adják el évente, jobb esetben újracsomagolva. Kétlem, hogy a harmadik alkalom után megérdemelne többet mint egy hümmögés
Titanfall - Egy érdekes ötlet felejthető megvalósítása, katasztrófális üzleti modellel, ami kb 2-4 hónap alatt fulladt ki.
Watch Dogs - Pofátlan átverés, bughalmaz, és a valódi tartalom teljes hiánya... a story-ról nem is beszélve.
Evolve - Embertelen üzleti modell, katasztrófális indulás, egy amúgy érdekes ötlethez
Arkham - Máig nem játszható rendesen, és erős visszalépés a korábbi részekhez képest.
De mindezek teljesen lényegtelenek. Én csak arra mutattam rá, hogy tripla A-s címből hosszú évek alatt az egyetlen amit 70-75% alatt értékeltek az az Order:1886 volt... Így még ha az Andromeda pofátlanul sz@r lesz, akkor is meg fogja kapni a 70%-ot...
Szerintem alapvetően nincs 70 százalék alatti cím úgy általában, kijön valami indie izé, 4 óra játékidővel 1992es színonvalú graffal és mindenki maga alá csináől a gönyörtől és megy rá a 90 százalék instant. :)
De akkor vegyük sorra miért kellene ezeknek a játékoknak a 80% alá esnie...
BF - Fantáziátlan, túlárazott, és tartalmatlan.
Unity - Megjelenéskor (és teszteléskor) konkrétan játszhatatlan, unott fantáziátlan iparosmunka
CoD - Teljesen ugyanazt adják el évente, jobb esetben újracsomagolva. Kétlem, hogy a harmadik alkalom után megérdemelne többet mint egy hümmögés
Titanfall - Egy érdekes ötlet felejthető megvalósítása, katasztrófális üzleti modellel, ami kb 2-4 hónap alatt fulladt ki.
Watch Dogs - Pofátlan átverés, bughalmaz, és a valódi tartalom teljes hiánya... a story-ról nem is beszélve.
Evolve - Embertelen üzleti modell, katasztrófális indulás, egy amúgy érdekes ötlethez
Arkham - Máig nem játszható rendesen, és erős visszalépés a korábbi részekhez képest.
De mindezek teljesen lényegtelenek. Én csak arra mutattam rá, hogy tripla A-s címből hosszú évek alatt az egyetlen amit 70-75% alatt értékeltek az az Order:1886 volt... Így még ha az Andromeda pofátlanul sz@r lesz, akkor is meg fogja kapni a 70%-ot...
Itt az meg elgondolkodtató, hogy mi lehetett a háttérben, ha már eleve azzal kezdte, hogy a játékiparból is kilép, mert az vagy nagy összezördülést, vagy nagy fokú kiégést sejtet a fejlesztő hölgy részéről. Az semmikép sem jó jel egy játéknál sem, ha elkezdenek az emberek lelépegetni, mert azzal már elindítanak sok spekulációt, ami lehet ártalmas a játék és cég számára, mert addig nem tudnak magyarázkodni, ameddig nincs kész a játék, mert akkor meg a meglepetés erejét lövik le azzal, ha elkezdenének magyarázkodni.
Van néhány játék, ami már eljátszotta ezt és utána ténylegesen bekövetkezett a baj. Elég régóta készülhet a játék, remélhetőleg nem félkész vagy negyed kész állapotban van, mert akkor komoly gondok vannak ott.
Az Andromeda meg kiderűl milyen lesz, még bármi lehet.
ME 3 végét adom, bár nekem azzal se volt különösebb bajom, főleg mert odáig zseniális játék volt és csak ott bicsaklott meg. De az extended cut meg a DLC-k sokat javítottak azon is.
Az Andromeda meg kiderűl milyen lesz, még bármi lehet.
Csak így az IGN-ről szemezgetve (10es max):
Battlefront - 8
AC Unity - 7.8
CoD már az első rész óta 8.8 felett van
Titanfall - 8.9
Watch_Dogs - 8.4
Evolve - 9
Arkham Knight - 9.2
Sims 4 - 7.5
Remélem érted mire gondolok...
Csak így az IGN-ről szemezgetve (10es max):
Battlefront - 8
AC Unity - 7.8
CoD már az első rész óta 8.8 felett van
Titanfall - 8.9
Watch_Dogs - 8.4
Evolve - 9
Arkham Knight - 9.2
Sims 4 - 7.5
Remélem érted mire gondolok...
Csak így az IGN-ről szemezgetve (10es max):
Battlefront - 8
AC Unity - 7.8
CoD már az első rész óta 8.8 felett van
Titanfall - 8.9
Watch_Dogs - 8.4
Evolve - 9
Arkham Knight - 9.2
Sims 4 - 7.5
Remélem érted mire gondolok...
Csak így az IGN-ről szemezgetve (10es max):
Battlefront - 8
AC Unity - 7.8
CoD már az első rész óta 8.8 felett van
Titanfall - 8.9
Watch_Dogs - 8.4
Evolve - 9
Arkham Knight - 9.2
Sims 4 - 7.5
Remélem érted mire gondolok...
Ha a Mass Effect Andromeda rossz lesz, mi a valószínűbb: hogy azok miatt lett pocsék, akik négy évig dolgoztak rajta, vagy azok miatt, akik az utolsó egy évben foglalkoztak vele?