Bár a 2003-ban megjelent Shadowbane nagy újdonságokat hozott, a dolog nem fogott meg annyi játékost, hogy a program huzamosabb ideig versenyképes maradjon. A lényege egyébként a PvP-re összpontosító játékmenet volt, megspékelve a háttérvilág dinamikus viselkedésével. Ha mondjuk a WoW-ban vagy az Aionban csinálunk valamit, akkor az a cselekedet csak ránk és pár játékosra van közvetlen hatással, de a háttérvilágra, a helyszínekre nem, azaz a mai MMOG-k egytől egyig statikusak. A Shadowbane-ben ez másképp volt, és ezért is nevezhető előremutató próbálkozásnak.

A Ubisoft viszont a napokban lefoglalta a címet PC-re és konzolokra is. Az eredeti csapat egyébként ma már Stray Bullet néven üzemel, és bár korábban szakított a Ubisofttal, szintén egy titkos MMOG-n dolgozik annak 2007-es bejelentése óta. Hogy a két cég projektjeinek van-e közük egymáshoz, rejtély, de egy új Shadowbane-t el tudnánk fogadni, és jó lenne, ha a Ubisoft nem egy másik brigáddal akarná elkészíttetni a játékot.