Kezdjük az első hírrel. az Oscar-díjas rendező, James Cameron (Terminator 1-2, Aliens, Titanic) régi álmát váltja valóra: elkezdte forgatni az Avatar című sci-fit. Főhőse Jake, egy kiszolgált tengerészgyalogos, aki egy Pandora nevű bolygóra kerül, valamikor 2200 környékén. A planétát a Navi, egy humanoid faj lakja, gazdag civilizációval, mely mindenféle kincseket ígér a kalandozóknak, a földieknek pedig kiaknázható, kolonizálható terepet. Jake azonban különleges képességgel bír: tudatát képes kivetíteni az idegen létformába (innen a cím) - és hamarosan, feltámadt lelkiismerete okán már a Navi seregeket vezeti saját faja ellen... A filmet 2009 májusában mutatják be, a főbb szerepekben Sam Worthington (Cigánykerék, A nagy mentőakció), Zoe Saldana (A Karib-tenger kalózai - A Fekete Gyöngy átka, Terminál), és Sigourney Weaver, a trükköket Peter Jackson világhíres cége, a Weta készíti, a becsült büdzsé 200 millió dollárra rúg (ez nagyjából a Titanic költségvetésével egyezik meg).
A rendező már korábban kijelentette, hogy következő produkcióját szeretné viszontlátni a monitorokon is, játék formájában, bár akkor még egy másik filmről volt szó, a Battle Angel Alita manga/anime sorozat moziverziójáról, és egy MMOG-ről. Most, az Avatar kapcsán csak annyit árult el Cameron, hogy az Ubsioftot kérte fel a játék elkészítésére, és meg is kötötték a szerződést. Ahogy fogalmazott, azt kérte a franciáktól, hogy ne egy kifejezett filmadaptációt készítsenek, hanem a mozi által ihletett, annak univerzumában játszódó, a lelkét, karaktereit, hangulatát megragadó címet, a legjobbat, amit csak ki tudnak hozni magukból, és látva az ötleteket, szenvedélyt, máris úgy érzi, hogy jó lóra tett a Guillemot-testvérek cégével. A kiadó/fejlesztő vállalkozás egyelőre persze hallgat, nem tudjuk sem a műfajt, sem a platformot, de hát van időnk bőven 2009 májusáig... Bíztató, hogy ugyebár az Ubisoftnak jó a kapcsolata a Wetával, hiszen a King Kong készítésekor szorosan együttműködött a két cég, aminek meg is lett az eredménye reméljük, hasonlóan színvonalas produkciót látunk majd az Avatar-adaptációban is. Amint részleteket tudunk, természetesen jövünk a hírekkel.
A másik része a mai Ubisoft-adagnak szárazabb, megvannak ugyanis az idei pénzügyi év június 30-ával zárult első negyedévének számadatai, melyek enyhén szólva is döbbenetesek. Az eladások 134 millió eurót tesznek ki, és ami még durvább, egy évvel ezelőtt ez a szám 70 millió volt, azaz egy év alatt az értékesítések 90 százalékkal nőttek! A jó eredményekben élen jár a Rainbow Six Vegas X360-as verziója, együtt a PS3 és PSP portokkal, de kivette a részét a sikerből a Surf's Up, a Prince of Persia Classic, a Call of Juarez, és a The Elder Scrolls IV: Oblivion (Európában az Ubisoft gondozza a PS3 verziót), valamint a hátsó sorokban a Petz-széria és a Teenage Mutant Ninja Turtles.
Yves Guillemot elnök elmondta, hogy az európai értékesítések 109 százalékkal nőttek, köszönhetően az új generációs konzolokcímeknek és a PS3-as eladásoknak, elsősorban az említett Tom Clancy játéknak és az Oblivionnak, de igen bejött a casual game szektorba lépésük is, hiszen szárnyalnak a Nintendo DS és Wii játékok. A DS-divízió például tavaly ilyenkor mindössze 3 %-ot csípett ki az összértékesítésből, míg most 16%-kal büszkélkedik, a Wii pedig 13%-ot harap a tortából.
A harmadik nagy nyertes a PS3, mely 21 százalékot zsebel be a sikerekből. Ennek a negyedévnek a nagy vesztese sajnos és ez a fenti adatokból is elég egyértelmű a PC: kedvenc platformunk egy éve még 43 %-kal vitte a prímet (olyan játékoknak köszönhetően, mint a HoMM5 vagy a GRAW), most azonban, hála a kiadó általi látványos elhanyagoltságának, mindössze 6 százalékkal (!) pityereg a sarokban.
Miután ilyen szépek a negyedéves eredmények, az éves értékesítési előirányzást a cég a korábban bejelentett 800 millió euróról 825 millióra emelte. Bár a jelenlegi negyedévhez nem nyúlt (itt 105 milliónak kell befolynia, nagyrészt a GRAW2 PS3, PC és PSP eladásaiból), de a második félév, főleg ugye a karácsonyi nagy őrület, olyan címekkel, mint például az Assassins Creed, a BiA3, a Settlers 6, és persze a konzolos vonal (Naruto, Haze) valószínűleg igencsak meg fogja lódítani az amúgy is jól haladó szekeret...
A rendező már korábban kijelentette, hogy következő produkcióját szeretné viszontlátni a monitorokon is, játék formájában, bár akkor még egy másik filmről volt szó, a Battle Angel Alita manga/anime sorozat moziverziójáról, és egy MMOG-ről. Most, az Avatar kapcsán csak annyit árult el Cameron, hogy az Ubsioftot kérte fel a játék elkészítésére, és meg is kötötték a szerződést. Ahogy fogalmazott, azt kérte a franciáktól, hogy ne egy kifejezett filmadaptációt készítsenek, hanem a mozi által ihletett, annak univerzumában játszódó, a lelkét, karaktereit, hangulatát megragadó címet, a legjobbat, amit csak ki tudnak hozni magukból, és látva az ötleteket, szenvedélyt, máris úgy érzi, hogy jó lóra tett a Guillemot-testvérek cégével. A kiadó/fejlesztő vállalkozás egyelőre persze hallgat, nem tudjuk sem a műfajt, sem a platformot, de hát van időnk bőven 2009 májusáig... Bíztató, hogy ugyebár az Ubisoftnak jó a kapcsolata a Wetával, hiszen a King Kong készítésekor szorosan együttműködött a két cég, aminek meg is lett az eredménye reméljük, hasonlóan színvonalas produkciót látunk majd az Avatar-adaptációban is. Amint részleteket tudunk, természetesen jövünk a hírekkel.
A másik része a mai Ubisoft-adagnak szárazabb, megvannak ugyanis az idei pénzügyi év június 30-ával zárult első negyedévének számadatai, melyek enyhén szólva is döbbenetesek. Az eladások 134 millió eurót tesznek ki, és ami még durvább, egy évvel ezelőtt ez a szám 70 millió volt, azaz egy év alatt az értékesítések 90 százalékkal nőttek! A jó eredményekben élen jár a Rainbow Six Vegas X360-as verziója, együtt a PS3 és PSP portokkal, de kivette a részét a sikerből a Surf's Up, a Prince of Persia Classic, a Call of Juarez, és a The Elder Scrolls IV: Oblivion (Európában az Ubisoft gondozza a PS3 verziót), valamint a hátsó sorokban a Petz-széria és a Teenage Mutant Ninja Turtles.
Yves Guillemot elnök elmondta, hogy az európai értékesítések 109 százalékkal nőttek, köszönhetően az új generációs konzolokcímeknek és a PS3-as eladásoknak, elsősorban az említett Tom Clancy játéknak és az Oblivionnak, de igen bejött a casual game szektorba lépésük is, hiszen szárnyalnak a Nintendo DS és Wii játékok. A DS-divízió például tavaly ilyenkor mindössze 3 %-ot csípett ki az összértékesítésből, míg most 16%-kal büszkélkedik, a Wii pedig 13%-ot harap a tortából.
A harmadik nagy nyertes a PS3, mely 21 százalékot zsebel be a sikerekből. Ennek a negyedévnek a nagy vesztese sajnos és ez a fenti adatokból is elég egyértelmű a PC: kedvenc platformunk egy éve még 43 %-kal vitte a prímet (olyan játékoknak köszönhetően, mint a HoMM5 vagy a GRAW), most azonban, hála a kiadó általi látványos elhanyagoltságának, mindössze 6 százalékkal (!) pityereg a sarokban.
Miután ilyen szépek a negyedéves eredmények, az éves értékesítési előirányzást a cég a korábban bejelentett 800 millió euróról 825 millióra emelte. Bár a jelenlegi negyedévhez nem nyúlt (itt 105 milliónak kell befolynia, nagyrészt a GRAW2 PS3, PC és PSP eladásaiból), de a második félév, főleg ugye a karácsonyi nagy őrület, olyan címekkel, mint például az Assassins Creed, a BiA3, a Settlers 6, és persze a konzolos vonal (Naruto, Haze) valószínűleg igencsak meg fogja lódítani az amúgy is jól haladó szekeret...
Mert ott van!
Nem véletlenűl a nagy öregek ill. az igazi jó cégek pl: BLIZZARD ill. ID a PC-t részesítik előnyben. Az hogy a többi kiadó mit csinál nem érdekel ők tudják!!!
AVE
Ha már itt tartunk, a konzolok időt állóságáról szóló mesékben nem hiszek.(és most nem az xbox álltal produkált 3 pici piros fényre gondolok........első sorban)
Avatar? Jól hangzik. Remélem hasonlóan jó lesz mint azzélien.
AVE
Ne haragudj, de ez egy jó nagy kövér marhaság...
Nem is szép nem is szórakoztató, ja és ugyan úgy lehet vele Ware.olni!!!
AVE