Mindez természetesen számokban és pénzben is kifejezhető, hiszen megérkeztek a szeptember 30-ával zárult 2007-es pénzügyi félév eredményei. Ezek azt mutatják, hogy az eladások 52%-kal emelkedtek, kb. 373 millió dollárra, a profit pedig 12%-kal nőtt, közel 45 millió dollárra. A további adatokkal nem akarlak terhelni titeket, e két sarokpont elég ahhoz, hogy megállapítsuk: jól halad a vállalat szekere. Sikeres lépés volt a mobilos Gameloft eladása, és úgy tűnik, okos húzás volt a japán Digital Kids fejlesztőstúdió megvétele (a tíz éves csapat Nintendo DS-re hegeszt, ők készítették a sikeres Petz sorozatot, közte a kiemelkedően népszerű Hamsters Life címet).

Ubisoft: apró lépésekkel előreA 2007-08-as pénzügyi év harmadik negyede máris jól indult, hiszen novemberben piacra került az Assassin's Creed konzolos verziója, a Rayman Raving Rabbids 2 (Wii/DS), a Naruto: Rise of a Ninja (X360), a Beowulf, és egy csomó alkalmi játék. Altair barátunk kalandja ráadásul máris rekordnagyságú, egymillió példány feletti értékesítést könyvelhet el, és az említett „casual”-vonal is (többek között az Imagine, Petz és MyCoach brandek) szépen muzsikál.

Mindez viszont azt jelenti, hogy a kiadó nem fog belemenni rizikósabb üzleti húzásokba, azaz megkezdődött a szokásos „kirakós játék” a már kész címek kiadása tekintetében. Ennek két áldozata van: Necros kolléga egyik kedvence, a Free Radical készítette Haze, mely december elején jelent volna meg, ám most átkerült a jelenlegi pénzügyi év negyedik negyedére, azaz 2008 elejére (január 1.-március 31. közötti időszak). Ugyancsak lép egyet hátra a Tom Clancy's Splinter Cell Conviction, mely jövő év elején került volna a polcokra, így azonban ez lesz az egyik húzócíme a 2008-09-es pénzügyi év nyitányának, tehát 2008. április eleje és június vége között várhatjuk.

A negyedik negyedévnek persze nem a Haze lesz az igazán nagy neve (mely játékhoz egyébként a Korn külön nótát írt, és ez elméletileg novemberben meg is jelenik), hanem a Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2, a 16 milliós értékesítéssel büszkélkedő, jövőre 10 esztendős R6 franchise „ünnepi köszöntője”, melyről tegnap már beszámoltunk nektek kiemelt hírünkben. Az apróbb botlások ellenére tehát tényleg szépen teljesít az Ubisoft, amiből ugyebár végeredményben mi is profitálunk.