Az Ubisoft december 31-én lezárta a 2006-os pénzügyi év
harmadik negyedévét. Az első örömhírük: a kitűzött eladási célt 24%-kkal
megfejelték, így itt 311 millió eurós bevétellel kalkulálhatnak; az előző évben
ez a mutató 250 millión állt, tehát jelentős az előrelépés. A pénzügyi év első
9 hónapjában az eladások 483 millió eurót hoztak a konyhára, ez konstans
tőzsdei átlagáron 22%-os növekedés.
A sikert ismét a kulcsfranchise címeknek köszönheti a cég. A
legjobban a Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas fogyott, de a Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent és
a Wii-s Red Steel is a kelendő portékák közé tartozik – ezek mind a
harmadik negyedévben jelentek meg, és összesen 16 millió eurót gyűjtöttek be.
Az első félévben a Pirates of the Caribbean 2, a Dogz, a Kingdom Hearts, és az OverG Fighters vitte a prímet, összesen 6 millió eurós
értékesítéssel. További 7 milliót a budgetcímek hajtottak be.
Ennél is fontosabb
mutató, hogy a 3. negyedéves szoftvereladások 63%-a a következő generációs
konzolcímekből jött össze, szemben az előző évi 18%-kal. Főelg a Wii muzsikál,
az említett százalék egyharmadát ez a kütyü teszi ki, és ezzel az Ubisoft vált
a Nintendó új játékszerének legnagyobb „third party” kiadójává úgy az európai,
mint az USA piacon. Az Xbox 360 hasonló ranglistáján a 2. helyen állnak, az
itteni eladás 28%-ot tesz ki.
Az új címek közül
kiemelkedik a Wii-s Red Steel, és a PC-s Dark Messiah of Might and
Magic valamint Heroes of Might and Magic V (utóbbi a kiadónál új persze), ezek együtt
kétmillió példányban találtak gazdára.
A 4. negyedévben
érkezik a Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 ( Xbox
360, PSP, PC), mely az előd 3 millió példányos eladását remélhetőleg jóval
túlszárnyalja, és hasonló sikert várnak a Teenage Mutant Ninja Turtles
franchise-tól, mely a mozifilmmel egy időben érkezik, plusz a Tom Clancy’s
Splinter Cell Double Agent és Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas PS3
portoktól, valamint négy új Wii játéktól is. Ezekből az Ubisoft a tavalyi 144
millió eurós eladáshoz képest 152 milliót remél. A 2007-2008-as évre a franciák
a folyamatos 25%-os emelkedés folytatását várják, azaz az eladásokat 750 és 766
millió euró körülire prognosztizálják.
Az Ubisoft elnöke, Yves Guillemot (képünkön) igen örült a Vegas, a Red
Steel és a Rayman sikerének, és kijelentette: 2007 a következő generációs
konzolok éve lesz, felpörgetik a PlayStation 3 és Xbox 360 rendszereket, és
tartják a frontot a jól muzsikáló Wii és Nintendo DS terén. Ez viszont azt is
jelenti, hogy a PC-s most kissé mostoha szerepet fog kapni; persze az
összplatformos fejlesztéseknél ez nem látszik, a portolásoknál, vagy a kevés
PC-exkluzív címnél igen. És a végére a szokásos játék: az eladási mutatók
szinten tartása végett jó pár cím átkerült a negyedik negyedévre, hogy ott
fejtse ki remélt áldásos hatását. Tessék böngészni az alábbi táblázatot (a PC-s játékokat kiemeltem), kiderül
belőle, hogy pl. a Blazing Angels kap egy küldetéslemezt, no meg a késők is
kibuknak (Resident Evil 4, Driver: Parallel Lines).
Ubisoft tervezett 4. negyedéves
megjelenések (2007. január-március):
CÍM
|
PLATFORM
|
Asphalt 2
|
PSP
|
Blazing Angels
|
Wii
|
Blazing Angels: Secret Missions
|
Xbox 360, PC
|
Dogz 2
|
GBA
|
Driver: Parallel Lines
|
Wii, PC
|
Driver 76
|
PSP
|
Enchanted Arms
|
PS3
|
Final Fantasy XII
|
PS2 (Europe)
|
IL2 1946
|
PC
|
Mind Quiz
|
DS
|
Tom Clancy's
Ghost Recon Advanced Warfighter 2
|
Xbox 360, PSP, PC
|
Teenage Mutant
Ninja Turtles
|
PS2, Wii, Xbox 360, DS, PSP, GC, GBA, PC
|
Prince of Persia: Rival Swords
|
Wii, PSP
|
Tom Clancy’s
Rainbow Six Vegas
|
PS3, PSP
|
Resident Evil 4
|
PC
|
Rocky Balboa
|
PSP
|
Silent Hunter 4
|
PC
|
The Settlers 2 10th Anniversary
|
DS
|
Tom Clancy’s
Splinter Cell Double Agent
|
PS3
|
A rocky-t miért nem adják ki pc-re?????
2. miért maradt ki a drag? látod ez egy jó kérdés...
3. magas a gépigénye? ezt én nem észleltem, az én szerény vasamon egész jól futott a játék alacsonyabb grafikai részletességgel
Az Ubi meg elmehet a francba, hogy így nem törődik a PC-sekkel... Az egy dolog, hogy kreatív munkában jók, de ne hagyják el a PC-t se.
A "Ne igyunk előre a medve bőrére!" effektus itt is fönnáll.
Amúgy szerintem halál mindegy, ki ad ki egy játékot, ha a játék maga jó.
Juhúúúúúú , már itt volt az ideje a PC verziónak...
Szerencsére a nagyobb címekeket megkapjuk PC-n.