VasmadarakVessük vigyázó szemünket először az előbbi produktumra, a 2011 végén, csak PC-re érkező Take On Helicoptersre, a polgári járműszimuláció ugyanis az ArmA-szériát hajtó Real Virtuality motor átdolgozott változatát használja. A történet egy bizonyos Harry Larkin légi szállítmányozási vállalata, helyesebben annak csődje körül forog -- a szóló és kooperatív módban is játszható történet során feladatunk, hogy a cégvezető fiainak bőrébe bújva minden lehetséges munkát elvállalva megmentsük apánk örökségét az összeomlástól. A fiatalabb fiú esetén ez különböző civil megbízatásokat jelent majd (a polgári gépek mellett katasztrófavédelmi festésű helikopterek is szerepelnek a közzétett képeken, igaz, fiktív nevekkel), míg a bátyus bőrébe bújva annak visszaemlékezései útján inkább a katonai alkalmazású modellek, mint például az UH-1Y Super Huey terelgetése kerül az előtérbe. A kampány előreláthatóan egyedül és többedmagunkkal is teljesíthető lesz, ezek mellett pedig további szóló, kooperatív és kompetitív multis küldetések is várnak ránk (melyek számát a játékhoz mellékelt küldetésszerkesztő segítségével állítólag egyszerűen növelhetjük majd).
Mint fentebb említettem, a játék a Real Virtuality motor módosított változatát használja, az ArmA-hoz képest a vizualitás a helikopteres játékok igényeinek megfelelően került átszabásra. Bár a valós műholdas adatok alapján lemodellezett terepek -- nevezetesen Seattle és Dél-Ázsia -- jóval nagyobbak lesznek, mint az ArmA2-ben (a dél-ázsiai pálya pl. 14.000 km2, azaz egyhatod Magyarországnyi területű), kidolgozottságuk lényegesen szerényebbnek ígérkezik: ArmA2-s részletességgel egyedül telephelyeink rendelkeznek majd (miután ott ki is szállhatunk helikopterünkből), a pálya többi része inkább madártávlatból mutat csak jól.
Jóval nagyobb figyelmet kapnak azonban a címszerepet játszó vasmadarak: az ArmA-szériával ellentétben a helikopterek ugyanis tökéletesen valósághű repülési modellel, és az utolsó csavarig kidolgozott kabinnal fognak rendelkezni.
A flotta krémjeTeljesen más stílust képvisel ugyanakkor a jövőre érkező Carrier Command: Gaea Mission, mely az azonos nevű, 1988-as klasszikus akció-stratégia jelentősen kibővített feldolgozása. Címéből sejthetően a játék középpontjában egy futurisztikus repülőgép-hordozó áll, a feladatunk pedig egy 33 szigetből álló, hat égövön átívelő szigetcsoport elfoglalása a távoli Taurus-bolygó óceánvilágán.
Az eszkaláció maga három lépcsőből áll: a Stratégiai módban utánpótlási vonalakat állíthatunk fel, kijelölhetjük terjeszkedésünk irányát, és szerepköröket adhatunk az elfoglalt szigeteknek (a bányászkolóniák nyersanyagot termelnek, a gyárszigetek egységeket gyártanak, míg a védelmi kolóniák az előző két szigetfajtát védik). A Taktikai mód során a következő elfoglalandó sziget támadási tervét állíthatjuk fel; a konkrét offenzíva alatt pedig kiküldött egységeinket RTS-módban vezérelve, a pilótafülkében irányítva, illetve gyalogosan FPS-módban vezethetjük harcba. A szigetek védelmi építményein túl anyahajónkról egy időben négy légi és négy kétéltű egységet vehetünk használatba, melyeknek bár a változatosság nem erőssége (egy légi, egy kétéltű, és pár robotrepülő egység áll rendelkezésünkre), az Earth-sorozathoz hasonlóan mind páncélzatuk, mind fegyverzetük teljesen testreszabható, így ugyanazon páncélosból pár kattintással éppúgy gyárthatunk gyors felderítőt, mint egy gleccser sebességével mozgó csatatankot.
A játék a tervek szerint egy kellemesen hosszú hadjárattal, illetve egy azonnal a lecsóba csapó skirmish móddal fog érkezni (az előbbi egyébként P. D. Gilson Gaea: Beyond the Son című regényén alapul), de a többjátékos mód sem lesz elhanyagolva: itt valószínűleg az ArmA-sorozatból már ismert Capture the Island átdolgozott változata vár ránk, ahol a cél a pályát alkotó sziget elfoglalása, illetve az ellenséges anyahajó elpusztítása.
Technikailag a Carrier Command szintén igen kellemesnek ígérkezik: a cég új generációs motorjával hajtott programban az átlag 12 km2-es földterületekből álló szigetcsoportot töltés nélkül járhatjuk majd be, a játék élethűen kidolgozott időjárási modellel és napszakváltással érkezik majd, a sajtófotók szerint pedig a terep, a járművek, és az effektek kidolgozását nem érheti panasz.
A Carrier Command 2012-ben érkezik PC-re, XBox 360-ra és PS3-ra.
Az eszkaláció maga három lépcsőből áll: a Stratégiai módban utánpótlási vonalakat állíthatunk fel, kijelölhetjük terjeszkedésünk irányát, és szerepköröket adhatunk az elfoglalt szigeteknek (a bányászkolóniák nyersanyagot termelnek, a gyárszigetek egységeket gyártanak, míg a védelmi kolóniák az előző két szigetfajtát védik). A Taktikai mód során a következő elfoglalandó sziget támadási tervét állíthatjuk fel; a konkrét offenzíva alatt pedig kiküldött egységeinket RTS-módban vezérelve, a pilótafülkében irányítva, illetve gyalogosan FPS-módban vezethetjük harcba. A szigetek védelmi építményein túl anyahajónkról egy időben négy légi és négy kétéltű egységet vehetünk használatba, melyeknek bár a változatosság nem erőssége (egy légi, egy kétéltű, és pár robotrepülő egység áll rendelkezésünkre), az Earth-sorozathoz hasonlóan mind páncélzatuk, mind fegyverzetük teljesen testreszabható, így ugyanazon páncélosból pár kattintással éppúgy gyárthatunk gyors felderítőt, mint egy gleccser sebességével mozgó csatatankot.
A játék a tervek szerint egy kellemesen hosszú hadjárattal, illetve egy azonnal a lecsóba csapó skirmish móddal fog érkezni (az előbbi egyébként P. D. Gilson Gaea: Beyond the Son című regényén alapul), de a többjátékos mód sem lesz elhanyagolva: itt valószínűleg az ArmA-sorozatból már ismert Capture the Island átdolgozott változata vár ránk, ahol a cél a pályát alkotó sziget elfoglalása, illetve az ellenséges anyahajó elpusztítása.
Technikailag a Carrier Command szintén igen kellemesnek ígérkezik: a cég új generációs motorjával hajtott programban az átlag 12 km2-es földterületekből álló szigetcsoportot töltés nélkül járhatjuk majd be, a játék élethűen kidolgozott időjárási modellel és napszakváltással érkezik majd, a sajtófotók szerint pedig a terep, a járművek, és az effektek kidolgozását nem érheti panasz.
A Carrier Command 2012-ben érkezik PC-re, XBox 360-ra és PS3-ra.
van lényege!
El kell menni valahova,el kell vinni valamit/valakit stb..