A Total War: Warhamer harmadik része legutóbb épp a Káosz törpéknél fejezte be a mesélést, bemutatva, hogy még a mélynövésűek között is vannak elborult arcok. Alig négy hónap múlva pedig máris egy újabb fejezetet nyílik a Grand Chatay, Kislev és Tzeentch követőinek életében. A három legendás seregvezérhez ezúttal egy-egy saját történet is tartozik, tehát ők nem az alapszálon, a haldokló medveisten utáni nyomozásba kapcsolódnak be, hanem mindenki önálló feladatot kap, és jó szokás szerint ehhez egyedi, a figurák lényét megragadó friss játékelemek is társulnak – no meg persze néhány jobb egység is csurran-cseppen.
A három új szereplőből egyértelműen Tzeentch bajnoka, az Alakváltó (The Changeling) viszi el a pálmát, hiszen egyrészt minden addig legyőzött hős alakját képes felvenni a harcmezőn, tökéletesen utánozva az adott szereplő képességeit és a harci jártasságát, másrészt maga a kultusza is iszonyatos ellenféllé teszi. Az Alakváltót ugyanis nem érdekli a hódítás: az elfoglalt városokat egyszerűen a földig rombolja vagy pedig jobb esetben szimbiótaként, rosszabb esetben parazitaként rátelepíti a saját infrastruktúráját (avagy kultuszát). A kultusz ráadásul egy önmagát gerjesztő folyamat, és ha csak nem hívja fel magára a figyelmet – például komplett seregek megidézésével vagy olyan mértékű korrupcióval, ami a Holdról is látszik, nos, akkor szép csendben, láthatatlanul tud működni (a rejtőzködés értéket megint csak épületekkel tudjuk befolyásolni). Halkan azért tegyük fel magunknak a kérdést: vajon mennyivel nagyobbat üt, ha a Changeling a kampánytérképen tud külsőt cserélni, és nem csak a csatatéren?
A Káosz David Copperfieldjének az illúziók mellett amúgy a felfordulás a lételeme, és van egy végső nagy terve, amely a legnagyobb pusztítást és mókát garantálja. Az ide mellékelt új felületen a világ hadszínterekre van felosztva, és mindegyikhez kapcsolódnak bizonyos feladatok (scheme-k), például a Birodalom szegmensben ki kell fosztani Altdorfot, legyőzni tucatnyi dwarf sereget vagy épp Drakenhofban felcsavarni Tzeentch támogatottságát 75 fölé. Amennyiben legalább a felét teljesítettük ezeknek a küldetéseknek (amelyek mellékesen komoly jutalmakat is dobnak), akkor egy kiemelt csatát lenyomva lezárhatjuk ezt a fejezetet, és mehetünk a következőre, aztán amikor minden mozaik kész, végrehajthatjuk a nagy tervet. A kirakós darabjai mögött egyébként néhány összetettebb dolog átnyúlik a fejlesztés rovatba is, úgymint a létsíkok szakadásaira felállítható teleporthálózat, vagy például a kultista ügynökök, akik bármely városban puszta érintéssel létrehozhatnak új sejteket. És ne feledkezzünk meg Tzeentch követőinek állandó eszközéről, az Útváltóról se, ahol egyetlen intésre (na jó, kattintásra) szövetségek bomlanak fel, városkapuk nyílnak meg és lázadások törnek ki.
A második új szereplő, Yuan Bo (új Grand Chatay hős) élete lényegesen egyszerűbb, ő ugyanis a Wu Xing iránytű őrzője. Ez a szerkezet szerepelt az alapjátékban, és tudjuk, hogy a Mágia szelének irányítására hozták létre, épp csak azt nem volt világos eddig, hogy tartozik hozzá délen egy tag, a Jádesárkány (ez Yuan Bo másik neve, mert ugye a Chatay nagyurak képesek sárkány formát felvenni a csatatéren). Az Ő története pedig arról szól, hogy a négy fő irány mellé fel kell még oldania az iránytűn négy köztes állapotot, amelyek jócskán felerősítik az erejét, és egyben garantálják a birodalom védelmét. Az új stációkat azonban nem adják ingyen, hiszen mindegyikhez építeni kell egy-egy Astromantic Relay-t a megadott lokációkon, de ezek a területek persze nem a szomszédban vannak, és a gyíkemberek sem nézik jó szemmel az erőfeszítéseinket (értsd: legyen a közelben sereg a védekezéshez).
Az ősi Kínát idéző birodalomban hagyományosan erős a kereskedelem, és igen jól jövedelmez a karavánrendszer, plusz a Jin-jangra épülő harmónia is sokat segít, ami az építkezéstől kezdve az egységeken át egészen a fejlesztésig átszövi a teljes rendszert. Ehhez a halmazhoz csatlakozott most a felturbózott iránytű, illetve egy igen érdekes bűvészkedés két új nyersanyaggal, a Kővel és az Acéllal. Ez a két matéria sosem vész el, csak átalakul egyik állapotból a másikba, miközben az energiájuk felhasználható seregek vagy akár városok pesztrálásához. Az átalakulós dologhoz íme egy konkrét példa: 2 Kőért instant felépíthető az amúgy 5 körös reléállomás, majd ezután a 2 Kőből +2 Acél lesz, de csak pár kör késéssel (a folyamaton minden győztes csata gyorsít), végül a táblázat másik oszlopában (Acél) felhasználva visszaalakítható a matéria Kővé. Mindez mondjuk nem menti meg Yuan Bo-t a DLC legunalmasabb karaktere címtől, de ha könnyű kezdő frakciót kerestek, hát megtaláltátok.
Kislevben a hideg téli estéken egy ijesztő banyáról mesélnek a gyerekeknek, és arról, hogy a vén csoroszlya a rettentő varázserejével bárkit elemészt, ha ártani akar neki vagy a szülőföldjének. Mellékesen jegyezzük meg, hogy Osztankija anya alakja a szláv mitológia egyik közismert figurájából, a Baba Jagából eredeztethető (ez a kifejezés legutóbb épp a John Wick-filmekben bukkant fel). Az új boszink pedig Kislev északi határán él, ami elég nagy szívás, ugyanis szinte az összes Káosz-frakció ott vert tanyát a környéken, és a beastmen hordák is szívesen látogatják a vidéket. A bevételek gyérek, a klíma zord, mindennaposak a járványok, úgyhogy nem egy vidám történet az övé, de nagy vonalakban arról szól, hogy csúnya véget érnek a betolakodók. A végső nagy csapáshoz (Malediction of Ruin) azonban öt bűbájt kell feloldani, amelyek önmagukban is erős varázslatok, és egy újfajta, főleg csatákban elnyerhető nyersanyagból táplálkoznak, a lélekeszenciából.
Osztankija anya a szokásos kislevi tartozékok (atamánok, Ice Court) mellett komoly kutatómunkát is végez a kunyhójában, az addig begyűjtött trófeák kombinálásából ugyanis egyre újabb és újabb ráolvasásokat fejleszthet ki. A varázsigéket a csaták előtt elmormolva alaposan feltápolhatók a katonái – apropó katonák: a boszorkánynál nem a kislevita gyökerek döntöttek, hanem az erdő, így aztán megkapta például az egyik beastmen elementált (Incarnate Elemental of Beasts), illetve a hangzatos nevű The Things in the Woods fenevadakat. Yuang Bot a birodalom legerősebb varázslói által életre keltett szobrok, a Jáde oroszlán és az Ónix hollóemberek segítik, de van új harci dobja is, az Alakváltónál pedig többek közt a Cockatrice, egy szárnyas lény az aktuális kedvenc, ámbár a fő attrakció egy sötét varázslatokból összegyúrt benga lény, a Mutalith Vortex Beast lenne.
Illene a végén valamiféle konzekvenciát is levonni, szóval íme: újfent egy profi iparosmunkával állunk szemben, ám a sokadik huszonvalahány (akcióban most épp 22,49) eurós (~ 8500 forint) árcímke után már jól látható, hogy erről a rókáról bizony elég drága bőröket húznak le a mesterek. Ami persze nem baj, de rendszeresen érezhető, hogy hiába az új sztorik, végülis ugyanazokat az ellenségeket gyepáljuk újra és újra, csak kicsit más a körítés, és két-három egységgel több van – ehhez meg azért kezd húzós lenni a biléta.