Úgy tűnik, hogy megérte Microsoftnak irdatlan mennyiségű pénzt beletenni az október végén debütált legújabb Halo-epizód marketing kampányába, hiszen az busásan megtérült: a játék egy hét leforgása alatt 400 millió dollárt hozott a cég konyhájára, beleértve a dobozosan, digitálisan, és konzollal együtt csomagolt példányok eladási adatait is. Ezzel nem csak a sorozat legjobb rajtját tudhatja magáénak a számozott ötödik rész, hanem egyenest a legjobban fogyó Xbox One-exkluzív programmá lépett elő. És bár konkrét számokat nem árult el a Microsoft, de a Halo 5: Guardians minden idők legjobb első hetét produkálta Xbox Store-on a digitális letöltések tükrében.
Ugyanakkor nem csak sokan vásárolták meg, hanem sokan és sokat is játszottak a Halo 5-tel, hiszen a legtöbb Xbox One tulajdonos a 343 Industries shooterét tolta az elmúlt héten, amivel az Xbox Live legnépszerűbb programjává vált az. A rajongók 21 millió órát töltöttek a játék mellett, ebből pedig 12 millió órát arra szántak, hogy kiderítsék, vajon Master Chief valóban árulóvá válik-e a kampány során. A „maradék” 9 millió órában 7 millió multiplayer meccset játszottak a felhasználók, mely során több mint 45 millió REQ Packet nyitottak fel. A Halo 5: Guardians ráadásként még egy Guinness-rekordot is felállított: a játék premierje alkalmából tartott élő showt 330.000 különálló streamen 5.5 millió néző követte nyomon.