Mindannyian nagyon szeretünk elméleteket gyártani; ha nincs minden tény elénk tárva, természetes ösztön az, hogy a fantáziánkra bízzuk a szürke foltok kiszínezését, majd eme elméleteket meg is osztjuk a többiekkel. Van úgy, hogy a teóriákat nagyon gyorsan el lehet dobni a körültekintés hiányában, ám van pár olyan rajongói változat, ami első, de még második megközelítésben is képes megállni a helyét. Az ilyen elméletek az igazi gyöngyszemek, hiszen ha az alapanyag is jó, akkor még tovább sikerült mélyíteni a történet -- igaz, ez nem kanonizált, de az már kit érdekel, ha a közösség tagjai jól szórakoznak az adott téma boncolgatásán, építve és újragondolva az ötleteket. Ezen a héten öt ilyen elméletet hoztam, melyek ugyan nem tökéletesek, arra viszont nagyon jók, hogy egy jól ismert történetet más szemszögből mutassanak, esetleg kitöltsenek az írók által tudatosan vagy véletlenül otthagyott lyukakat. Vigyázat: sok lesz a BioShock: Infinite, a Portal 2 és a Mass Effect 3 spoiler!
5. A Donkey Kong Country Amerika-ellenes
A Donkey Kong széria első ránézésre egy egyszerű platformer egy jópofa emberszabásúval és remek pályatervezéssel, ám voltak olyan rajongók, akik mélyebbre ástak, s arra jutottak, hogy a Rare egy bújtatott Amerika-ellenes játékot készített.
A teória szerint a Donkey Kong Country központi témája, miszerint a főellenség minden áron el akarja lopni Donkey Kong banánjait, valójában egy hasonlat a valóban megtörtént banánháborúra. Az történt, hogy 1898 és 1934 között az Egyesült Államok monopóliumot épített ki a banánforgalmazásra Közép-Amerika és Dél-Amerika térségében, a helyiek elégedetlensége következtében pedig a helyzet odáig fajult, hogy az Egyesült Államok hadserege több hadműveletet is végrehajtott ipari érdekeinek védelmében. És, hogy mindez miként kapcsolódik a játékhoz? Nos, azon túl, hogy a játék alaptörténete kísértetiesen megegyezik a valós eseményekkel, egyéb párhuzamokat is lehet vonni.
Az egyik legszembetűnőbb, hogy a játékokban számos olyan pályán száguldunk keresztül, melyek feltépett vonatsínekből állnak, ez ugyanis utalás lehet arra, hogy a United Fruit Company feltépte a vasúti pályáit, amikor kivonult egy országból. Ezen felül a főellenséget, King K Roolt Roosevelt egy korabeli karikatúrájáról mintázhatták, s ha még ez sem volna elég, a játék kisebb ellenségei amerikai hadifelszerelést viselnek, s az USA-ra jellemző komoly ipari terjeszkedés is látható az utolsó pályán.
Egy folytatásban kiderült, hogy King K Rool valójában nem is szereti a banánt, ezzel tovább táplálva azt az elméletet, miszerint csak a profitszerzés érdekében csinálta az egészet.
4. BioShock Infinite: Booker DeWitt a Songbird
Bőven elég idő eltelt már ahhoz, hogy beszélni lehessen a BioShock: Infinite-ről anélkül, hogy kerülgetni kellene a spoilereket. Szóval, Booker és Comstock egy és ugyanaz az ember, két párhuzamos dimenzióból, Elizabeth pedig az eredetileg Anna névre keresztelt lányuk, aki a vallásos fanatikus Comstock a fellegek felett járó városban tart foglyul. Játékosokként erre szépen, apránként jövünk rá, s csak a második végigjátszás során döbbenünk rá arra, hogy milyen sok utalás volt a fináléra már a játék első képernyőjétől kezdve, sőt már a dobozon is van egy elég kemény, bár bújtatott utalás a végkifejletre.
A párhuzamos dimenziók és az alternatív világok között való, alig néhány szabály által határolt átjárás lehetősége remek táptalajt biztosít arra, hogy a rajongók elméleteket gyártsanak a történet finom részleteihez. Sokan például megpróbálták az eredeti BioShockot és a legutóbbi részt összekapcsolni, rokoni szálakat húzva Elizabeth, Booker, Ryan és Jack között, ám ez a több sebből vérzik, hiszen az időpontok nem stimmelnek, illetve van egy jó magyarázat eme szereplők látszólagosan összekapcsolt, de valójából egymástól elszigetelt létére -- van azonban egy másik, egészen jól működő kapocs a két játék között.
Az elmélet szerint az Elizabethet vigyázó mechanikus madár, a Songbird a Rapture-ben látott technológiát ellesve készült el, még érdekesebb viszont az, hogy pontosan micsoda a Songbird. Az világos, hogy egyetlen célja van csupán, megvédeni bármitől Elizabethet, de láthatóan erős érzelmi szálak is kötik hozzá. Felmerül a kérdés: vajon ki lehet ilyen erős kapcsolatban egy fogollyal? A válasz erre az lehet, hogy a gépi test mögött Booker egy harmadik dimenzióból származó formája van. Ez szinte tökéletes magyarázat arra, hogy miért küzd ilyen nagy elánnal a lányáért, ráadásul akárcsak mindkét Booker, a Songbird is vízbe fulladva hal meg.
Songbird halálhörgését állítólag hallani lehet az eredeti BioShockban, pont mikor Sander Cohen feladatait teljesítjük.
A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!
Már ott abba akartam hagyni, hogy "döntések". Egy hatalmas illúzió, amit a BioWare döntéseknek hív. Elintézheted két módon a dolgot és ööö... Ennyi. A probléma az, hogy mindig egyértelmű, melyik a jó. De ez már rég rossz. Ott kéne kezdődnie, hogy nincs jó és rossz. Itt megbukik az egész, de az már csak ráadás, hogy alig van hatása a történet végére és a további részekre. Inkább nevetséges valami olyasmi mellett, mint a Skyrim. Ott legalább nem próbálják szánalmas módon a torkodon lenyomni a 2 választásos "döntéseket". Ott amit teszel, annak van következménye. Valahol nem is veszed észre, hogy dönthetsz, így minden természetes. A Mass Effect ettől annyira távol áll, amennyire csak lehet.
A nagy "mondanivaló" pedig C-kategóriás akciófilmekből való, meg jobb sorozatokból (Babylon), csak gyengébb megvalósításban. Ezeket nem nevezném igazinak, mert annyira sablonosak, hogy valami borzalmas. :)
És még mindig ott van az ezernyi hatalmas plothole és hanyagság, amit a BioWare otthagyott és tökéletesen tükrözi, mennyire igénytelen is a játék története. A BioWare mintha megállt volna a codex megírásánál és egy majmot tett volna az írói székbe (végül is DK-val pontosan ezt is tették).
Már ott abba akartam hagyni, hogy "döntések". Egy hatalmas illúzió, amit a BioWare döntéseknek hív. Elintézheted két módon a dolgot és ööö... Ennyi. A probléma az, hogy mindig egyértelmű, melyik a jó. De ez már rég rossz. Ott kéne kezdődnie, hogy nincs jó és rossz. Itt megbukik az egész, de az már csak ráadás, hogy alig van hatása a történet végére és a további részekre. Inkább nevetséges valami olyasmi mellett, mint a Skyrim. Ott legalább nem próbálják szánalmas módon a torkodon lenyomni a 2 választásos "döntéseket". Ott amit teszel, annak van következménye. Valahol nem is veszed észre, hogy dönthetsz, így minden természetes. A Mass Effect ettől annyira távol áll, amennyire csak lehet.
A nagy "mondanivaló" pedig C-kategóriás akciófilmekből való, meg jobb sorozatokból (Babylon), csak gyengébb megvalósításban. Ezeket nem nevezném igazinak, mert annyira sablonosak, hogy valami borzalmas. :)
És még mindig ott van az ezernyi hatalmas plothole és hanyagság, amit a BioWare otthagyott és tökéletesen tükrözi, mennyire igénytelen is a játék története. A BioWare mintha megállt volna a codex megírásánál és egy majmot tett volna az írói székbe (végül is DK-val pontosan ezt is tették).
Wiktoryyy: Oké főnök!
Mass Effect
Már ott abba akartam hagyni, hogy "döntések". Egy hatalmas illúzió, amit a BioWare döntéseknek hív. Elintézheted két módon a dolgot és ööö... Ennyi. A probléma az, hogy mindig egyértelmű, melyik a jó. De ez már rég rossz. Ott kéne kezdődnie, hogy nincs jó és rossz. Itt megbukik az egész, de az már csak ráadás, hogy alig van hatása a történet végére és a további részekre. Inkább nevetséges valami olyasmi mellett, mint a Skyrim. Ott legalább nem próbálják szánalmas módon a torkodon lenyomni a 2 választásos "döntéseket". Ott amit teszel, annak van következménye. Valahol nem is veszed észre, hogy dönthetsz, így minden természetes. A Mass Effect ettől annyira távol áll, amennyire csak lehet.
A nagy "mondanivaló" pedig C-kategóriás akciófilmekből való, meg jobb sorozatokból (Babylon), csak gyengébb megvalósításban. Ezeket nem nevezném igazinak, mert annyira sablonosak, hogy valami borzalmas. :)
És még mindig ott van az ezernyi hatalmas plothole és hanyagság, amit a BioWare otthagyott és tökéletesen tükrözi, mennyire igénytelen is a játék története. A BioWare mintha megállt volna a codex megírásánál és egy majmot tett volna az írói székbe (végül is DK-val pontosan ezt is tették).
Nemrég volt az a két városi legenda válogatás, most meg ez és tulajdonképpen két dologra jöttem rá:
A legegyszerűbb kis bolha mögé is elefántnyi regét lehet magyarázni + ez az elsősorban gyerekek szórakoztatásara létesült iparág ilyen komplex, regénybe illő művészeti alkotásokkal árassza el a boltok polcait, hihetetlen fejlődésre utal
A második végigjátszás pedig fogalmam sincs, hogy számítana annyit, mint az első. Folytatódik a történet, vagy mi? Egyébként lehetetlen, hogy annyi új dolgot mutat, mint az első.
Mass Effect: Mint Shepard mi? Olyan rossz karaktert rég láttam videojátékban. Mind a két oldala katasztrófa, az egyik a világmegmentő sablonhős, a másik meg a teljesen irreális paraszt.
A többi karakter sem jobb, mint más játékokban. A plothole-okról elég legyen annyi, hogy az 1. rész-ben akkora van, hogy értelmét veszti az egész.
DK nagy üzenete pedig: A zemberiség a lekjopp, még a ríprök is belőlünk akartak rípört csinálni, Shepard meg a lekjopp mindenben, 'MURICA, 'MURICA!" Persze szerencsére a harmadik rész után elvették tőle az írást, gondolom a 2. rész főbossa után. Utána meg jött egy összecsapott szar a világ legszánalmasabb deus ex machina-jával.
Történet szempontjából az ME a béka segge alatt sincs. Az univerzum nagyon jó, csak a Bioware-nak valahol mindent el kell rontani.
Mass Effect
Kérlek titeket ha többet tudtok erről az egészről pls írjátok le nekem mert nem tudom hogy pontosan mi volt és igaz-e vagy nem.
Kérlek titeket ha többet tudtok erről az egészről pls írjátok le nekem mert nem tudom hogy pontosan mi volt és igaz-e vagy nem.
A második végigjátszás pedig fogalmam sincs, hogy számítana annyit, mint az első. Folytatódik a történet, vagy mi? Egyébként lehetetlen, hogy annyi új dolgot mutat, mint az első.
Mass Effect: Mint Shepard mi? Olyan rossz karaktert rég láttam videojátékban. Mind a két oldala katasztrófa, az egyik a világmegmentő sablonhős, a másik meg a teljesen irreális paraszt.
A többi karakter sem jobb, mint más játékokban. A plothole-okról elég legyen annyi, hogy az 1. rész-ben akkora van, hogy értelmét veszti az egész.
DK nagy üzenete pedig: A zemberiség a lekjopp, még a ríprök is belőlünk akartak rípört csinálni, Shepard meg a lekjopp mindenben, 'MURICA, 'MURICA!" Persze szerencsére a harmadik rész után elvették tőle az írást, gondolom a 2. rész főbossa után. Utána meg jött egy összecsapott szar a világ legszánalmasabb deus ex machina-jával.
Történet szempontjából az ME a béka segge alatt sincs. Az univerzum nagyon jó, csak a Bioware-nak valahol mindent el kell rontani.
Bioshock Infinite elég egyszerű, lévén egy csőFPS és 12 óra alatt mondja el a történetet. A Mass Effect meg próbál mély lenni, de ha az ember elmerül benne, csak hatalmas plothole-okat fog találni, mást nem.
Bioshock Infinite elég egyszerű, lévén egy csőFPS és 12 óra alatt mondja el a történetet. A Mass Effect meg próbál mély lenni, de ha az ember elmerül benne, csak hatalmas plothole-okat fog találni, mást nem.
Bioshock Infinite elég egyszerű, lévén egy csőFPS és 12 óra alatt mondja el a történetet. A Mass Effect meg próbál mély lenni, de ha az ember elmerül benne, csak hatalmas plothole-okat fog találni, mást nem.