Tetszik vagy sem, de a játékok szerves része lett a trófeák és achievementek hajszolása -- én szeretem ezeket a kis jutalmakat, amiket nem csak a történetben vagy a multiplayer mód ranglétráján történő előrehaladásért ad a program, hanem azért is, ha valami érdekes vagy nehéz mutatványt hajtunk végre. A dologból szép kis függőség tud kialakulni, de van egy bizonyos pont, ahol még a legnagyobb megszállottak is azt mondják, ebből elég. Ezek az extra nehéz, már-már szadista achievementek/trófeák, amelyek megszerzéséhez az ügyesség mellett általában egy nagy adag türelem is kell. Lássuk is hát ezeket!
5. Mile High Club - Call Of Duty 4: Modern Warfare
Kezdjük a felsorolást egy klasszikusnak mondható, de ettől még ugyanolyan idegtépő darabbal, mint bármelyik más, hasonlóan nehéz kihívás. Ez a Call Of Duty 4: Modern Warfare Mile High Club című achievementje, aminél nehezebb feladat talán azóta sem volt a sorozatban.
A misszió papíron pofonegyszerű, ugyanis csak annyi a dolgunk, hogy Veterán fokozaton teljesítsük a játék epilógusát, aminek keretében egy terroristákkal dugig tömött repülőgép egyik végéből kell eljutni a másikba, megmentve a túszul ejtett fontosembert. A probléma ott kezdődik, hogy erre írd és mond mindösszesen 60 másodperc áll a rendelkezésünkre, s mikor azt írtam, hogy a repülőgép dugig tele van, azt komolyan is gondoltam, hiszen minden sarkon egy símaszkos vár, s bizony ezek már egyedül is képesek gyorsan elintézni, hát még, ha többen vannak -- és mindig többen vannak.
Alternatíva: The Inhuman Achievement - Guitar Hero 3 - A Mile High Clubhoz hasonlóan rengeteg gyakorlást és türelmet igényel a The Inhuman Achievement, hiszen ehhez Expert nehézségen kell teljesíteni a Through the Fire and Flamest. Ezt.
4. Hard To The Core - Dead Space 2
A Dead Space 2 híres achievementje/trófeája, aminek teljesítéséhez hardcore fokozaton kell végigjátszanunk a programot. Nem hangzik nehéznek, ugye? Tévedsz, ugyanis a Hard To The Core egy nagyon kemény kihívás, több okból is. Egyrészt ezt csak akkor oldhatod fel, ha előtte egyszer már elérted a finálét, de az újbóli nekifutás nem egy New Game+, tehát a fegyverek és páncélok nem jönnek velünk, mindent a nulláról kell kezdeni, egy olyan nehézségi szinten, ami durvább, mint bármi más előtte.
A Hard To The Core nehézségének másik eleme az, hogy mindösszesen három alkalommal menthetünk a kampány során. Ez megint nem tűnik olyan vészesnek, hiszen 7-8 óra alatt teljesíthető az egész menet, ám ez is csalóka, hiszen csak három mentéssel a birtokunkban egy téves mozdulat több óra munkájának semmissé tételét jelentheti.
Alternatíva: Aren't You Thankful? - Dead Space 3 - hasonló kellemes perceket kínál a Dead Space 3 Aren't You Thankful? achievementje/trófeája, mely szintén a hardcore fokozat sikeres teljesítését jutalmazza, ám itt bármikor menthetünk, cserébe viszont ha meghalunk, kezdhetjük az egész játékot elölről.
3. The Shadows Rushed Me - Max Payne 3
A Rockstar fejlesztői egy igazi, még az előbb említett Hard To The Core-nál is szadistább jutalmat találtak ki a Max Payne 3-hoz, ami tökéletesen teszteli a vállalkozó szellemű játékosok ügyességét és állóképességét, ám cserébe csak nyamvadt 10 pontot ad, ezzel is jelezve, hogy aki erre vállalkozik, az jobb, ha nem a pontjainak növelése érdekében, hanem saját képességének bizonyítása miatt vág bele. A The Shadows Rushed Me több részből épül fel, ugyanis először végig kell pörgetnünk a játékot, majd újra nekiveselkedni az egésznek New York Minute módban, aminek az az érdekessége, hogy az órával futunk versenyt. Ekkor minden missziót sorrendben teljesítünk, miközben az idő fogytán van; csak akkor kapunk pár extra másodpercet, ha megöljük az ellenfeleinket, de vége a mókának, ha mi magunk harapunk fűbe, vagy a ketyegő eléri a nullát.
Na, ennél egy fokkal még nehezebb az achievement/trófea tárgyát jelentő New York Minute Hardcore, amiben hasonló szabályok mellett azt kéri tőlünk a játék, ha a legnehezebb fokozaton időre teljesítsük a teljes történetet, anélkül, hogy akár egyszer is meghalnánk; nincs mentés, ha elbukunk, kezdhetjük az egészet elölről, s aki már játszott a Max Payne 3-mal, az tudja, hogy egy kis elővigyázatlanság már normál körülmények mellett is halált hoz.
Alternatíva: A Monument to All Your Sins - Halo: Reach - Mindig is megvolt a maga presztízse, ha sikerült Legendary nehézségen teljesíteni az aktuális Halót, s ez alól a Halo: Reach sem volt kivétel, melyet a rajongók az egyik legnehezebb achievementként tartanak számon -- bár ahogy lenni szokott, páran azt mondják, a Halo 3 keményebb volt...
2. Seriously 3.0 – Gears of War 3
Az egyik legdurvább achievement, amivel csak elő tud állni egy fejlesztő, az a Gears of War 3-ban van jelen, s ez nem is igazán ügyességet kér a játékosoktól, hiszen javarészt semmi igazán eget rengetőről nincs szó, de kötélidegekre van szükség ahhoz, hogy az a bizonyos kis üzenet felvillanjon a képernyőn, a játékos pedig fellélegezhessen, hogy végre ez is megvan.
A Seriously 3.0 ördögi jellege abban lakozik, hogy embertelen mennyiségű időt kell eltölteni a játékkal, hogy azt a 100 pontot zsebre tudjuk vágni. Tényleg, nem viccelek, ugyanis mind a 65 kihívást Onyx, tehát a legmagasabb szinten kell teljesítenünk, ami rengeteg ismétlődő feladatot jelent. Többek között 4000 meccset kell teljesítenünk, 500-szor kell, hogy a meccs embere, tehát az MVP legyünk, 6000 ellenfelet kell megölnünk nehézfegyverrel, kell továbbá 5000 assist, 50 környi hordamód, természetesen a legnehezebb nehézségi szinten, 7,5 millió összpontszám Arcade módban, és a sort még lehetne folytatni sokáig, egészen hajmeresztő számokat felvonultatva.
Alternatíva: 7 Day Survivor - Dead Rising - Másik időigényes jutalom, amiben 14 órát kell megállás és persze halál nélkül eltölteni a játékban.
1. Mr. Perfect – Mega Man 10
A Mega Man játékok nem éppen arról híresek, hogy egy sétagalopp lenne a teljesítésük -- nem azt mondom, hogy leletlen lenne a vége képernyőig eljutni, de kell egy jó adag ügyesség és még több türelem ahhoz, hogy átnavigáljuk magunkat a pályákat benépesítő ellenfeleken és persze az ezek végén váró főgonoszokon, akikkel szemben tényleg nem sok kell, hogy szegény főszereplőnk a másvilágon találja magát.
Ennek tükrében velejéig gonosz a Mr. Perfect jutalom, ami bizony nem mást követel meg, mint azt, hogy sebzés nélkül teljesítsük a játékot. Igen, jól olvastátok, egyetlen golyót vagy csapást sem szenvedhet el Mega Man a kampány teljesítése során, ez ugyanis egyet jelent azzal, hogy az egész tortúrát lehet elölről kezdeni, garantáltan megrövidítve a vállalkozó kedvű gamer életét, aki akár csak egy pillanatra is óvatlan volt.
A lehetetlennek látszó kihívás ellenére azonban -- ahogy azt sejthetitek -- ez az achievement is megvan jó pár embernek, bizonyítva ezzel, hogy vannak eltökélt rajongók, sőt volt, aki Hard nehézségen gyűrte le a játékot. Innen is gratulálok neki!
Egyetértesz a listával? Nálad más a rangsor? Tudsz jobbat? Ha valamelyik kérdésre igen a válasz, várjuk a kommentedet!
Amúgy ilyenből van bőven, ott van pl. az Arkham Origins I am the Night achi-ja is de mondhatnám a Bit Trip Runner 2 Perfect Perfectionist achiját is, ami hasonlóan szadista. Minden egyes pályán triple perfect-et kell elérni. Mondanom sem kell hogy nem 10-20 órát kell belepörgetni hogy valaki azt az aachievement-et elérje.
A Guitar Hero 3-as achivement tuti hogy nem lesz meg nekem, mert a játékot legtöbbször maximum Medium szinten nyomom, de próbálkoztam.
Amúgy ilyenből van bőven, ott van pl. az Arkham Origins I am the Night achi-ja is de mondhatnám a Bit Trip Runner 2 Perfect Perfectionist achiját is, ami hasonlóan szadista. Minden egyes pályán triple perfect-et kell elérni. Mondanom sem kell hogy nem 10-20 órát kell belepörgetni hogy valaki azt az aachievement-et elérje.