Fúj, EA! Az EA a sátán cége! Az EA rosszabb, mint a dohány- és fegyvergyártó cégek! Az EA csak a pénzünket akarja! – ilyen és ehhez hasonló mondatok sokszor elhangzottak az utóbbi években, annak ellenére, hogy nem az EA az egyetlen cég, ami loot boxokkal húzza ki a zsebünkből a pénzünket, mint ahogy nem is ők az egyetlenek, akik félkész játékokat adnak ki (Ubisoft… Warner…).
De kétségtelen, hogy rászolgáltak az utálatra, és nem csak azok miatt, amiket a játékokban követnek el, mert bizony az EA más fronton sem bánik jól a vásárlóival, sőt olykor a saját alkalmazottaival sem. Most öt olyan esetet szedtem össze, ami valamilyen módon kiverte a biztosítékot az ügyfeleknél vagy éppen az alkalmazottaknál.
5. Ügyfélellenes ügyfélszolgálat
A legtöbb nagy cégnek borzalmas az ügyfélszolgálata, de nem feltétlen azért, mert le sem sz… na, szóval, nem érdekli őket az ügyfél, hanem mert több száz kérdés futhat be hozzájuk naponta, így nehéz mindenkivel foglalkozni. Ezért vannak általában előre megírt, szkriptelt válaszok. (Hogy vegyenek fel több alkalmazottat, aki ezzel foglalkozik? Megőrültél?) Olykor viszont figyelmet fordítanak rád, bár abban nem biztos, hogy köszöneted lesz.
Az EA egyik hivatalos fórumán történt az eset, amikor egy kissé kétbalkezes felhasználó mindenféle kérdéssel bombázta a fórumot. Ártalmatlan volt, csak hát túlságosan ügyefogyott a játékokhoz. Ismerjük a típust. Na, egy másik fórumozó felkapta a vizet, és durván beszólt ennek az Ügyifogyinak, persze úgy, hogy felhasználónéven nevezte szegényt.
Az EA erre mit tett? Bannolta. Nem a sértegetőt, a sértetett, azaz Ügyifogyit. De nem csak szimplán bannolta, ó nem, kizárta őt az Origin single-player szolgáltatásaiból. Sőt kizárta a steames Bad Company 2-ből is.
4. Online? Passz!
Emlékeztek még a jó öreg Online Passra? Az EA volt az első cég, amelyik bevezette ezt az aranyos rendszert, ami azt a célt szolgálta, hogy a használt játékok eladásaiból is pénzt lásson a kiadó. Az évek folyamán rengeteg cég átvette, de egyik sem tudta lenyomni a játékosok torkán, így végül kénytelenek voltak feladni, elsőként az EA még 2013 közepén. Hát igen, ha a saját ürülékedbe lépsz, nem árt, ha te is veszed ki a lábad belőle elsőként.
3. Hajcsár
2004-ben derült ki, hogy az EA a dolgozóival sem kedvesebb, mint az ügyfeleivel. Több alkalmazott is pert indított, amiért az Electronic Arts megkövetelte, hogy hétfőtől péntekig, reggel 9-től este 10-ig maradjanak bent a dolgozók túlórázni, ám a túlóradíjat esze ágában sem volt kifizetni.
2. Eredet
Az Origin mára mindennapos használati eszközzé vált azok számára, akik EA termékekkel játszanak, hiszen a játékaikat más felületről nem indíthatjuk el. De voltak olyan idők, amikor még csak annyiból állt egy játék telepítése, hogy betettük a Floppy-t, CD-t vagy DVD-t, aztán sutty, települt. Csak jött a sikert sikerre halmozó Steam és hirtelen minden nagy kiadó saját download managert gyártott, ami egyben disztribúciós felületként is szolgálhatott. Persze egyik sem lett olyan sikeres, mint a Steam. Vagy jó…
Az EA az elsők között volt, az Origin az EA Download Manager, EA Downloader és EA Link alkalmazások után született meg, vagy pontosabban szólva, ezekből fejlődött ki. És anno nagyjából mindenki utálta, sokan manapság sem rajonganak érte, bár az tény, hogy sokat javult.
De amiért még ma is bírálható: az EA termékeket csak itt lehet megvásárolni digitálisan, de akkor is szükséged van az Originre, ha történetesen lemezen veszed meg a játékot. A kelleténél többször hal le a szerver, néha meglehetősen lassú, és véleményem szerint manapság nem lehet úgy elindítani, hogy ne frissítene valamit.
1. DLC-kből összelegózható játékok
Lehet a loot boxoknak vagy az EA Sports húzásainak kéne itt szerepelnie, de mivel a lista az én szubjektív szemszögemből készült, így ez kerül az első helyre. Szóval, megvan a Mass Effect 3, ugye? A befejezése trén volt elkészítve, de ezt ingyen, bérmentve helyrepofozták. Na de van itt nekünk egy fizetős Leviathan DLC, ami igen fontos elemeket tartalmaz a sztoriról. Meg van egy Aria, aki játék közben tolta a képünkben, hogy majd az ő történetét egy DLC meséli el. A From Ashes meg ugye neonreklámmal hirdeti, hogy kivágott tartalom.
De ugyanez volt a Mass Effect 2-vel is. Arrival, Lair of Shadow Broker – ezek olyan DLC-k, amik igen fontosak mind az adott játék, mind az egész trilógia történetének megértéséhez. És akkor még azt meg sem említettük, hogy a Dead Space 3 befejezését is DLC-ben kaptuk meg. Köszi szépen, EA! Vegyük meg a játékot jó sok pénzért, majd fizessünk még egy kicsit, hogy az egész történetet megismerhessük.
Kihirdették, hogy ő bizony nem foglalkoznak 15 milliós lélekszámú nyelvek alatt senkivel sem! Tehát a Mass Effect első két része után a harmadikkal csak a megjelenés után cirka másfél/két évvel tudtam élvezhetően játszani!!
Másodszor a Origin magyar nyelvét is elvették! Ez szintén nagyon bosszant!
Harmadszor annyira sietették a Heroes 6. részének a megjelentetését, hogy borzalmas állapotban jött ki! Emlékeim szerint meg is szűnt miatta a Black Hole... :(
Negyedszer a Visceral...
Ötödször a cikkben is említett hulladék Origin előtébe helyezése!! Steam-en megvan a MassEffect 1-2, de a harmadikat hiába keresem! Ugyan ez a Dead Space-esl kapcsolatban is!!!
Valaki VEGYE MÁR MEG ŐKET!!!!!! ;)
Azt az Ubisoft tette tönkre, róluk is lehetne hasonló cikket írni.
Nagyon sajnálom a Heroes 6-ot és a készítőit, mert nekem az a Heroes a kedvencem.
- Jó lenne már az On The Haus-ba egy másik játékot rakni mert már tavaly óta a növények és zombik csatája van ottan
Viszont ami miatt végleg elvégta magát nálam az EA, az az a pillanat volt, amikor bejelentették, hogy befejezik a ME: Andromeda támogatását/fejlesztését. Most lehet mondani, hogy már startkor elhasalt meg csúnya animációk meg a többi sablon szöveg stb... de az a helyzet, hogy mire pont akkor hagyták abba a támogatást, amikor a sok patch után végre azt hitte az ember, hogy elérte végleges formáját a játék és végre jöhetnek a DLC-k (igen, ha van franchise ahol nem érdekel hogy mibe kerülnek a plusz tartalmak, és mennyi a kivágott tartalom az a ME), bejelentik hogy "Tsá, ennyi volt a ME: Andromeda"... igen? Akkor ti meg "Tsá, benyelhetitek a zsákot..."
Kihirdették, hogy ő bizony nem foglalkoznak 15 milliós lélekszámú nyelvek alatt senkivel sem! Tehát a Mass Effect első két része után a harmadikkal csak a megjelenés után cirka másfél/két évvel tudtam élvezhetően játszani!!
Másodszor a Origin magyar nyelvét is elvették! Ez szintén nagyon bosszant!
Harmadszor annyira sietették a Heroes 6. részének a megjelentetését, hogy borzalmas állapotban jött ki! Emlékeim szerint meg is szűnt miatta a Black Hole... :(
Negyedszer a Visceral...
Ötödször a cikkben is említett hulladék Origin előtébe helyezése!! Steam-en megvan a MassEffect 1-2, de a harmadikat hiába keresem! Ugyan ez a Dead Space-esl kapcsolatban is!!!
Valaki VEGYE MÁR MEG ŐKET!!!!!! ;)
Alapvetően én a pénzügyeket és a játékok eladási metódusát tartom kirívóan tréjnek, amikor eladnak egy játékot és újra eladják ugyanazt, kiegészítve egy szóval. Az nem indok, hogy nagy cég és sok dolgozóval vannak ellátva, meg nyereség is kell nekik, de a játékosok nem fejős tehenek és minden vackot azért már ne akarjanak lenyomni az ember torkán.
A kiadó szab meg határidőket tol ki vagy hoz előrébb, akik egy kiadó elvárásainak akarnak megfelelni, azok általában extrán ki vannak zsigerelve, mivel nagy a függés és nem tudnak rugalmasabbak lenni. Általában kettőn áll a vásár és a játékok fejlesztése pl a fejlesztőkön múlik, de a fejlesztés közben számtalan hiba bekerülhet a gépezetbe és ez nagyon meg tudja dobni a fejlesztés költségeit és idejét. A legjobb munkák azok nem határidősek, ha már határidősre csinál valaki valamit, ott kapkodás van és ott általában rászámolnak +- 3-5 hónapot, hogy a játék befejeződjön, de minden extra hónappal a költségek nőnek, szóval érdemes befejezni a játékot.
A dlc kb olyan mint az expansion pack, ami valamennyi mennyiségű tartalmat hozzápakol a játékhoz, ami akár lehetett volna az alap játék része, vagy merőben új dolog. Az a baj, hogy ezeknél az eseteknél a játékosok azokra a cégekre hivatkoznak, akik nem éltek annak idején ezzel és teljes egészében adták el a játékot és ha valami baj volt, akkor ingyen és bérmentve foltozták azt. Nem tudod megállapítani, hogy ez az alapjáték egy kivágott része lenne, vagy pedig ténylegesen új tartalom, mert nehéz a határ vonalat megtalálni.
A cégek mostanában meg már minden apró lépésért pénzt akarnak kisajtolni, ebből csak az látszik, hogy pénzéhesebbek lettek és a fejlesztések költségeit nem tudják rendesen kezelni. Másik nézőpont szerint meg azok voltak a hülyék, akik egyszer kértek a játékért egy fix összeget, majd azért cserébe annyit játszhattál a játékkal, amennyit akartál. Valahol mindkét állítás igaz lehet, most a lehetőségeket inkább kihasználják, régebben nem mertek bizonyos dolgokat megpróbálni, csak hát a játékosok meg azóta változtak és tudják, hogy sokan így is úgy is elszórnak pénzeket a játékokra, tehát nem lesz a rendszer jobb, csak rosszabb.
Origin-t meg sokkal jobban szeretem, mint bármelyik kötelező klienst. Egyedül a letöltési sebességével szokott néha gond lenni, de az legyen a legkisebb probléma.
Btw. DLC-kel befejezett játékok. Oké, hogy egy kiadó óriás, de nem hiszem, hogy minden esetben ők okolhatók. A fejlesztőnek tartania kéne magát a szerződésben meghatározott befejezési időhöz, illetve kétlem, hogy sátánként borul föléjük a kiadó és mutogat xy tartalomra, hogy bizony ebből DLC-t csináltok kis******k. Én inkább úgy könyvelném el ezeket, hogy az EA alatt dolgozó fejlesztő stúdióknak is van egy elég érdekes hozzáállásuk, és nem csak és kizárólag az EA-ra mutogatnék.
Az Origin-t pedig jobban szeretem, mint a Steam-et. Barátságosabb kezelőfelület, átláthatóbb, egyszerűbb, de mégis megvan minden funkció, amire szükségem lehet. A teljesítménnyel szintén semmi gond, évek alatt talán egyszer volt, hogy nem tudott kapcsolódni a szerverre.
A frissítések pedig olyan ritkák, mint a Steam-en.
Talán egy játék fog érdekelni az az A way out lesz. Persze csak miután írtak róla kritikát.