Játékos pályafutásunk során számos válogatott ocsmányságba eresztettünk már virtuális golyót, akadnak közöttük rondák és rémisztők egyaránt. Néhány jószág azonban annyira jól sikerült, hogy valamiért jobban nyomot hagy az emlékezetünkben, és puszta jelenléte a frászt hozza az emberre. Összeszedtünk ötöt, öt különböző címből, melyek joggal verik ki a biztosítékot.
The Pack (Dead Space)
Technikailag ugyan egy ellenfél, de egyedül sosem látni a The Pack tagjait, részben ezért (is) olyan rémisztők. A kisgyerekekből „született” nekromorfok ugyan gyengék, de villámgyorsak, mindig hordában járnak és az a földöntúli sikoly, amit kiadnak támadás előtt és közben, egy jó darabig felejthetetlenné teszi a velük való első találkozást.
Headcrab (Half-Life)
A Headcrab ugyanazokat a húrokat pendíti meg, mint a Facehugger az Alien-sorozatból, csak egy kicsit másképp. Nem tudjuk eldönteni, hogy parazita irányította zombivá válni rosszabb, vagy egy parazita által használt keltetővé. Ugyan gyenge jószág, de kicsi és nehéz eltalálni, ráadásul fekete válfaja ugyan nem öl meg azonnal, de a legaljasabb ellenfél, amivel találkoztunk.
Licker (Resident Evil)
Talán nem kell bemutatni a Resident Evil sorozat kabalafigurájának is beillő Lickert, mely hosszú nyelvével, kilátszó agyával, és első, roppant ütős belépőjével biztosan mindenkinek okozott kellemetlen perceket. A féltve őrzött sörétespuska a legjobb barátunk, ha egy ilyennel hoz össze a sors. Csakhogy az első randin nincs sörétespuskánk.
Witch (Left 4 Dead)
A Left 4 Dead magányosan sírdogáló menyasszonya, a törékeny külső ellenére meglepően szívós és villámgyors ellenfelet takar, aki ráadásul egyetlen csapással a földre terít és nem tágít. Bár alapból nem támad, felbosszantásához elég, ha a közelébe érünk, vagy túl sokáig zajongunk mellette. Egy idő után a mellé társuló, hátborzongató zene is elég ahhoz, hogy a frászt hozza ránk.
Pyramid Head (Silent Hill)
A Silent Hill sorozat csak úgy fürdik a rejtett szimbólumokban, ezek közül talán a legemlékezetesebb a Pyramid Head, már a vele való első találkozás is roppant bizarr, nem csak ránk, hanem környezetére is veszélyt jelent. A vaskalapos hóhér valójában a főhős bűntudatát jelképezi, és mint ilyen, legyőzhetetlen egészen addig, amíg lassan rá nem jövünk az igazságra. Abban a pillanatban azonban már nem eggyel, hanem kettővel gyűlik meg a bajunk.
Az ugye úgy volt anno régen hogy a katonai bázison kiadták hogy ki kéne takarítani a kis falut mert rengeteg dög van ott.Ám legyen,misszió elfogadva,már épp az utolsó dögöt vadászom mikor elkezdek szédelegni valami pszih sugárzás miatt.És egy egyre csak rosszabb.Pont fordulnék be az egyik házba,amikor is belefutok ebbe.Na ott volt az hogy majdnem kifordultam a székből,mert pont ott "lőtte" ez a pszhi akármijét.
Ezek nem mások mint a Chimera, a Bloodsucker, a Pseudogiant, a Snork és a Controller
+1 the suffering
+1 undying
/hiányzik a szerkesztés gomb XD/
A chryssalidok szerintem is elég félelmetesek, főleg ha belegondolsz, hogy elég " egy kis szúrás a nyakadon és máris fekszel a hasadon ".
Régi játékokból lehetne sok dögöt összeszedni, pl nightmare creatures lényei, dark soulsos lények, Deadspace lényei.
És természetesen az Unreal titánja.