Lezajlott a 2016-os E3, ami konferenciák tekintetében eléggé hullámzó élményt adott. Voltak meglepetések, csalódások, dühítő pillanatok is, de az esemény lehetőséget adott nekünk arra, hogy összeszedjük a négy nap legjobbnak ítélt momentumait.
5. EA Originals és Fe
Mindig is szerettem a minőségi indie játékokat, a Kentucky Route Zero a mai napig az egyik kedvencem. A folytatások, sorozatok, évenkénti ismétlések tengerében a független stúdiók friss ötleteikkel hajtják előre a játékipart. Azt persze nem lehet állítani, hogy ami indie, az jó, de az EA Play sajtótájékoztatóján bemutatott Fe címet viselő alkotás kifejezetten tetszetős darabnak tűnik. A Fe az EA Originals program első darabja, ami azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az indie tovább éljen/fejlődjön, úgy hogy az EA részt vesz többek között a marketingben, de fontosabb ennél, hogy a profit nagy részét a fejlesztők kapják vissza, további löketet adva a kreativitásnak. A Fe a Zoink játéka, egy platformer, melyben természeti környezetben, egy erdőben kell egy kis lénnyel felfedezni saját létezésének titkát. A Fe hangulata a kiadott trailer alapján nagyon ütős, másrészt a fejlesztők a hangokra és a zenékre is nagy hangsúlyt fektetnek, ezek a játékmenet fontos részét fogják képezni. Többet egyelőre nem lehet tudni róla, még egy platformlista sem ismert, de én vevő leszek rá, az biztos.
4. The Walking Dead: Season Three
Nagyon örültem annak, hogy az E3-on tiszteletét tette a Telltale féle The Walking Dead. A Robert Kirkman által kitalált zombiapokalipszis játékadaptációja remekül hozta az elpusztult, zombifertőzött világ hangulatát, annak minden negatív hatásával együtt. Ahogy a képregény és a televíziós sorozat, úgy a digitális TWD is siker lett, elsősorban a remek karaktereknek, a történetnek, és a játékosra gyakorolt erős érzelmi hatásnak köszönhetően. A második évad lezárása sokakat elgondolkodtatott, hogy hogyan fog ezek után folytatódni a kis Clementine története: ez hamarosan kiderül. Az biztos, hogy a második szezonban még igen fiatal lányt idősebbként látjuk viszont, ennek megfelelően jóval tapasztaltabb is lesz, ráadásul egy társat is kap maga mellé. Kettejük kapcsolata nyilvánvalóan a sztori egyik, ha nem a fő része lesz, és az is biztos, hogy a világ sem vált nyugodtabb hellyé. Ha a Telltale folytatja az első évadban megkezdett, majd a másodikban továbbvitt utat, nagy baj nem lehet, csak a grafikus motort cseréljék le egy frissebbre/modernebbre, és akkor már mindenki elégedett lesz.
3. God of War
A God of War mindig is a PlayStation egyik húzócíme, egyben sikersorozata volt. A harmadik rész, amiben Kratos lezárta a görög istenek elleni bosszúhadjáratát, 2010-ben jelent meg, és azóta csak 2012-ben bukkant fel, majd idén áprilisban, és most az E3-on, amikor rögtön kaptunk egy 10 perces játékmenet-videót. Jól bevált recepten nem kell változtatni, tartja a mondás, és bár korábban arról volt szó, hogy reboot formájában tér vissza a háború istene, szerencsére nem így lett. Kratos, miután Hellászban lezárta addigi életét, északra költözött, hogy gondtalanul élvezze nyugdíjas éveit, azonban a trailerben látottak alapján erre nem sok esélye van. Járja az erdőket, vadászni tanítja a fiát - kettejük kapcsolatának a fejlődése, az apa fiára gyakorolt hatása és fordítva a játék fontos részét fogja képezni. A történet egyelőre nem ismert, de az már kiderült, hogy változott a kameranézet, a QTE játékelemek is másmilyen formában térnek vissza, a God of War nyitott, de nem nyílt világú lesz. Hogy az északi mitológia hogyan fog tetszeni a játékosoknak, még kérdéses, de az biztos, hogy a minőséggel nem lesz gond, ismerve a Sony Santa Monica évtizedes tapasztalatát.
2. Dishonored 2
A Dishonored visszatérésére is sokan vártak, hiszen a 2012-es játéknak a mai napig hatalmas a rajongótábora. Az Arkane Studios játékát kiemelkedő volt abból a szempontból, hogy az egyes küldetéseket a játékosok saját döntésük/ízlésük szerint oldhatták meg, másrészt a képességek használata is kellően szórakoztató volt. Mint minden, a Dishonored sem volt tökéletes. A legnagyobb kritika magát a történetet érte: sablonos volt, kiszámítható, így a Dishonored 2-ben a cél az, hogy ezen javítsanak, fejlesszenek, egy olyan sztorit megalkotva, ami valóban érdekes, fordulatokkal teli. Ha az Arkane Studios ezen javít, akkor novemberben - ha minden igaz -, az utóbbi évek egyik legjobb lopakodós akciójátékát vehetjük majd kézbe. Az első rész is közel volt a tökéleteshez, és az eddig napvilágra került információk alapján most sem veszik félvállról a munkát, sem a Bethesdánál, sem az Arkane-nál.
1. Detroit: Become Human
A francia Quantic Dream jövőre ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, és bár ezalatt a két évtized alatt eddig mindössze öt játékot készítettek a megjelenés előtt álló Detroit: Become Humant is beleértve, nem távolodtak el attól a stílustól, aminek mára a szakértőivé váltak. A 2010-es Heavy Rainnel emelték mesteri színvonalra a több szereplőt mozgató, interaktív történetmesélést. A tavalyi Paris Game Weeken bemutatott Detroit: Become Humannal a Quantic Dream a nagy előddel megkezdett utat folytatja. És hogy ez miben nyilvánul meg? A szereplők sorsa a döntéseinknek megfelelően alakul. Igen, szándékosan írtam többes számot, ugyanis eddig két karakterről tudunk, és valószínűleg a közeljövőben újabbakat is bejelent a Quantic Dream. A játék címe alapján az sejthető, hogy a történetben biztosan előkerül az emberi lét/nemlét kérdése, amit a stúdió egy sci-fi történetbe ágyazott bele, még több és még változatosabb döntési lehetőségekkel, amik okozhatják Kara és Connor halálát, de túlélését is.
Mondjátok el, írjátok meg, hogy nektek mi tetszett legjobban az idei E3-ból.
** A lista a szerző és nem szerkesztőség egyöntetű véleményét tükrözi.
A Quake bejelentést vártam a legjobban és elképesztő csalódás volt. Most viszont felröppent egy enyhe nyugató hír, ami persze nem kárpótol a kampány hiánya miatt, de legalább nem fojtom magam a Dunába miatta.
Ha nem csak a játék bejelentéseket nézzük akkor a DOOM-ról szóló bejelentés tetszett a legeslegjobban az ingyenes update-ekről és a közeledő DLC-ről mivel alig várom, hogy új tartalmat kapjon. Nekem megállíthatatlan az a játék.
Az EA előadása minősíthetetlen volt, az Ubi-é annyival volt jobb, hogy legalább tudtak mit bemutatni, de igazából semmi sem volt ami akár csak egy pillanatig tetszett volna (leszámítva a végén a sportjátékot amíg rá nem jöttem, hogy tényleg komolyan gondolják). A Bethesda nem volt rossz, a MS pedig szerintem évek óta az egyik legjobb volt. A Sony-nak voltak jó pillanatai, de igazából szokás szerint jórész olyan játékokat mutattak amikkel úgyse fogok játszani (vagy ha mégis sikerül őket kipróbálnom akkor 10%-uk elképesztő, a maradék meg dög unalmas). A poén az, hogy a CoD trailere tetszett a legjobban a Sony konferenciáján, jól tették, hogy utólag mutatták meg a játék nevét mert különben biztos, hogy előítélettel elutasítottam volna (így is megpróbáltam mert azt hittem PS exkluzív lesz). Szegény Nintendo-t meg el is felejtettem, hogy kiment, majd visszanézem...
A Microsoft konferenciáról csak a Project Scorpio érdekelt (az is csak azért, mert nagyon kíváncsian várom, hogy erre mit lép majd a Sony).
A teljes Sony konferencia pedig szőröstül-bőröstül a legtökéletesebb 75 perces "pillanata" volt az egész E3-nak, legalább is számomra.
Ezenk kívül még a Battlefield 1-et is elekzdtem egy kicsit várni.
The Last Guardian megjelenés!
Ennyi elég! ((:
Najó, a God of War is érdekesnek tűnik.
Kíváncsi vagyok a történetre, nem tudom Kratos bácsi hogy került "hűvösre" (: de majd kiderül.
Nekem bejön a Skandináv mitológia is.
A Dishonored2 (hű de hiányolom azt az u betűt onnan) eddig érdekes, csak félek a történetmesélés rovására fog menni a választható főszereplő.
A God of War meg szerintem annyira nem volt nagy szám... Kojima szokásos WTF pillanata jobban megmaradt, vagy a készítők ökörködése a South Park alatt.