A 2009-ben becsődölt Pandemic Studios a lehető legfelemásabb módon tett pontot a karrierjére, hiszen míg a The Saboteur egy nem tökéletes, ugyanakkor meglehetősen egyedi és hangulatos GTA klónnak bizonyult, addig a szintén általa jegyzett Star Wars: Battlefront-széria vázára felhúzott The Lord of the Rings: Conquest szinte minden elemében arculcsapásként érte azokat A Gyűrűk Ura rajongókat, akik a remek The Battle for Middle-earth-játékok után vakon bíztak az EA-ben. Az említett brigád utolsó előtti produkciója ugyanis az ígéretes alapkoncepció (két kampány keretében élhetjük át a trilógia legfőbb csatáit) ellenére is épphogy csak közepesre sikeredett (ezt jól jelzi az 55 pontos Metacritic átlag), így aztán hamar a Végzet Hegyében végezte – mindezt úgy, hogy a Peter Jackson alapította Weta FX (akkor még Weta Digital) is segítő kezet nyújtott. Ráadásul Howard Shore fülbemászó muzsikáit is szabadon használhatták az alkotók, ahogy filmes betétek is kerültek a produkcióba, ám ez mit sem segített azon, hogy a játékmenet kimerült az unalmas cséphadarásban és a szűntelen területfoglalásban – nem meglepő, hogy végül az újságírók és a játékosok is keresztre feszítették az opuszt. Mivel a The Lord of the Rings: Conquest épp a mai napon ünnepli a 16. születésnapját (európai megjelenésről beszélünk), úgy gondoltuk, hozunk nektek három olyan A Gyűrűk Ura-játékot, ami miatt bőven megérte bekapcsolni a konzolt vagy a PC-t – valamint három olyat, amiért nem, de azokról majd egy külön cikkben értekezünk.
A kép forrása: IMDb
The Lord of the Rings: Battle for Middle-earth 2
Már a legelső The Lord of the Rings: Battle for Middle-earth is messze kiemelkedett az EA égisze alatt készült A Gyűrűk Ura-címek közül, a 2006-ban befutott folytatás azonban még magasabbra tette a lécet, legyen szó látványról vagy játékmenetről. Az EA Los Angeles RTS-e parádés látvány (és fizika) kíséretében keltette életre Középfölde grandiózus csatáit, a párját ritkító prezentáció mellett pedig még arra is ügyeltek az alkotók, hogy dizájn terén se érhesse szó a ház elejét. Az egy- és többjátékos komponensekkel egyaránt felvértezett stratégia maga volt a megtestesült álom azok számára, akiknek az Egy Gyűrű volt a jele az oviban, de emellett a műfaj kedvelőit is könnyedén leköthette az építkezés és a filmeket idéző csatározás – jó lenne ebből egy harmadik rész, nemde?
The Lord of the Rings Online
A World of Warcrafttal nem igazán lehet harcolni, ha az MMORPG-k piacáról van szó, és talán nem is érdemes. Mégis, az elmúlt évtizedek alatt bőven akadt kihívója a Blizzard MMO-királyának, ezek közül pedig az egyik legkimagaslóbb játék a The Lord of the Rings Online. A TLotRO lassan 20 éve van már piacon, és bár koránt sem volt zökkenőmentes az indulása, illetve nyilván sosem érte el a WoW magasságait, mégis az egyik legjobb, legösszetettebb, legizgalmasabb MMO, amit valaha láttunk, és ami egyébként ma is gond nélkül játszható. A játék még a klasszikus WoW mechanikákra épül, tehát sokszínű és nehezen elsajátítható kasztokra, rengeteg képességre, melyek optimális alkalmazását bizony időt nem kímélve kell megtanulnunk. Nem egy egyszerű alkotás a The Lord of the Rings Online, de a bemelegítést követően garantált, hogy a monitor elé szögez – főleg akkor, ha imádod Tolkien munkásságát, hiszen a program nem a filmekre (vagy az Amazon vegyes fogadtatásban részesített sorozatára) épül, hanem a könyvekre, éppen ezért az az egyik legjobb és az alapanyaghoz leginkább hű A Gyűrűk Ura-játék, ami valaha létezett. Ja, és nem mellesleg free to play, szóval egy forintunkba sem kerül, ha ki akarjuk próbálni.
Middle-earth: Shadow of Mordor
Az 1994 októberében alapított Monolith Productions már a 2014. szeptember 30-án megjelent Middle-earth: Shadow of Mordor előtt is lerakott az asztalra néhány kimagasló videójátékot, hiszen vélhetően egyetlen olvasónak sem kell bemutatnunk a Blood első és második részét, a No One Lives Forevert és annak szinte hibátlan folytatását, a horrort az akcióval vegyítő F.E.A.R.-t, valamint a két Condemnedet, melyek nyomozásba ágyazták a rettegést. Listánk utolsó képviselője azonban sokkalta nagyobb hírverést kapott a csapat korábbi címeinél, hiszen egyrészt ott van a név, ami ugye magáért beszél, másrészt az Assassin’s Creed-széria és az Arkham-játékok legjobb elemeit vegyítő játékmenet is elég sok embert volt képes megszólítani – már csak azért is, mert nem igazán panaszkodhattunk a kivitelezés miatt.
Noha nem a Shadow of Mordor rendelkezik a legszebb és legváltozatosabb nyílt világgal (a helyszínből adódóan ezt elég nehéz is lett volna megoldani), ám a gondori csavargó, a legendás Troy Baker által megszólaltatott Talion (na meg persze kéretlen „útitársa”, Celebrimbor) története pillanatok alatt utat tört magának a rajongók szívéhez, az összecsapásokat új szintre emelő, a Warner Bros. által 2021-ben szabadalmaztatott Nemesis rendszer pedig feltette az i-re a pontot. A program folytatása, a 2017 októberében megjelent Shadow of War ugyan több szempontból is polírozottabb élményt nyújtott, ám annak története már elég sokszor súrolta a fan fiction határait, éppen ezért úgy gondoltuk, hogy inkább az elődjével zárjuk a (majdnem) születésnapos cikkünket.
Mi tehát ezt a három A Gyűrűk Ura-játékot tartjuk a legjobbnak a sajnos elég széles skálán mozgó palettáról, hamarosan pedig jelentkezünk a mérleg másik oldalán gubbasztó szörnyszülöttekkel, szóval semmiképp se felejtsetek el visszatérni!
A borítóképek forrása: Steam, Plugged In