Bizonyára minden kedves olvasó értesült már arról, hogy a szebb napokat is látott Ubisoft november 15-ről február 14-re csúsztatta a hosszú ideje a játékosok kereszttüzében kuporgó Assassin's Creed Shadows megjelenését, így az akció-RPG-nek olyan programok ellen kell versenyeznie, mint a Sid Meier's Civilization 7, a Monster Hunter Wilds, a Kingdom Come: Deliverance 2 (ami ráadásul ugye szintén open world), az Avowed és a Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii. A cég a további hibajavításokat és polírozást jelölte meg a halasztás legfőbb okaként, az Insider Gaming exkluzív beszámolójából azonban most megtudhattuk, hogy nem csupán ez állt a döntés hátterében – amit egyébként hamarabb is meghozhattak volna a vezetők, amennyiben hallgatnak az alkalmazottakra.
Kezdjük a nyilvánvalóval: Tom Henderson is kiemelte az írásában, hogy a bogarak kiirtása és a mechanikák finomhangolása vastagon közrejátszott a halasztásban, mivel az Assassin's Creed Shadows messze nem állt készen a megjelenésre a jelenlegi állapotában. Aláhúzta továbbá, hogy néhány fejlesztő már jó ideje jelezte a vezetőségnek ezt a problémát, ám olybá tűnik, hogy a Star Wars Outlaws nem túl fényes fogadtatása (valamint siralmas eladásai) kellett ahhoz, hogy a felsőbb körökben is megkongassák a vészharangot.
Ez azonban csak az érem egyik oldala, a másik már némileg érzékenyebb húrokat penget. Talán nem meglepő, de a japán kultúra ábrázolásáról, valamint a történelmi hitelességről van szó, mivel ezen a téren azért elég sok kritika érte a készítőket – lényegében emiatt került olyan mélyre az opusz megítélése. Ha valaki esetleg arra számít, hogy a Ubisoft kispadra ülteti a heves viták forrásának tekinthető Yasuke karakterét, annak van egy rossz hírünk, a protagonista ugyanis marad a helyén (eleve elég nehéz lenne kivitelezni, hogy más legyen helyette), ugyanakkor – legalábbis a beszámoló alapján – a szamuráj történetében és ábrázolásmódjában is lesznek kisebb változások. Emellett az építészeti elemeken is módosítanak a szakik a minél magasabb szintű hitelesség jegyében, valamint igyekeznek úgy közelíteni a történelmi pontosság felé, hogy közben jól illeszkedjen a program a meglehetősen terebélyes Assassin's Creed univerzumba.
Persze adja magát a kérdés, hogy ezekre a kardinális dolgokra mégis miért nem figyeltek oda már a tényleges fejlesztés megkezdése előtt, az a bizonyos majom pedig ezen a ponton ugrik bele a vízbe, méghozzá jó nagy csobbanás kíséretében. Henderson szerint ugyanis a történészek sokkal később léptek a fedélzetre, mint kellett volna, ráadásul a különböző csapatok között is akadtak félreértések (főleg az egyes elemek jóváhagyásával kapcsolatban), így egyáltalán nem meglepő, hogy ekkora kavarodás lett a vége. Szerintetek van még esély arra, hogy végül happy enddel zárul ez a történet, vagy már elkönyveltétek az Assassin's Creed Shadows bukását.
A borítóképek forrása: Ubisoft