A 2013-as E3 legnagyobb durranása egyértelműen a Ubisoft Tom Clancy’s The Division című bemutatója volt. Szájtátva néztük a dollárláz következtében összeomló New Yorkban zajló harcokat, a tálalást, és a történetet, amely csak a 2016-os premiert követően lett teljes. A The Division nemcsak, hogy jó értékeléseket kapott, de a francia fejlesztő-kiadó legjobban fogyó első napos játéka lett. New York utcáin kalandozni, egy valós és létező, reális fenyegetés ellen küzdeni remek szórakozás volt, a mai napig szívesen megyünk vissza a Ubisoft által teremtett világba. Erre pedig újra lehetőségünk volt az elmúlt napokban, ugyanis a tavaly bejelentett, Androidra és iOS-re készülő The Division: Resurgence-t próbálhattuk ki, még bőven a megjelenés előtt.

Visszatérés a Nagy Almába

A Resurgence rögtön elmondja a kötelező tudnivalót a dollárlázról, majd megkapjuk az első feladatunkat: meg kell alkotnunk ügynökünket, és karakterosztályt kell választanunk neki. Sok lehetőség nem áll rendelkezésre, játszhatunk férfi és női ügynökkel, akiknek kiválaszthatjuk a fejformáját, hajviseletét, bőrtónusát és ennyi. Nincsenek RPG szintű lehetőségek, azonban van négy karakterosztály, melyek között mindenki megtalálhatja a saját preferenciájának, játékstílusának megfelelő harcost. Vannak a pusztítók, akik a robbanószerek, gránátok, rakétavetők szakembereiként küzdenek az utcákon, vannak a támogatók, akik a csapattársaknak a harcban nyújtanak segítséget; első vonalban harcolók, akik a lándzsa hegyeként funkcionálnak, és a gyógyítók, akik (többek között) a kémiai hadviselés mesterei.

Ez persze egy vérbeli Division játék, vagyis az alapok mindenki számára ismertek: az első misszió teljesítése után megkapjuk New York egy kerületét játszótérnek, hogy aztán szabadon döntsünk arról, hogy mit csinálunk, hova megyünk, milyen küldetéseket veszünk fel, kinek segítünk, kivel kerülünk kapcsolatba. Már az első negyedórában muszáj harcolni, itt pedig megmutatkozik, hogy a Ubisoft fejlesztői milyen jól írták rá a The Divisiont az érintőképernyők adta lehetőségekre. Ez nem egy átlagos mobiljáték, sokkal inkább hasonlít működésben, irányításban egy Stadia címre. A kijelző teljes alsó felét elfoglalja az irányítópanel, itt lehet megtalálni a mozgás, lövés, vetődés, fedezékbe vonulás, ugrás és egyéb gombokat, és véleményünk szerint pont ez a The Division egyetlen gyenge pontja. Mi egy 10,2 hüvelykes iPad 9 Cellularon próbáltuk ki a játékot, és bár kezelhető volt, a zsúfoltság, és a nézőpontválasztás eltolása miatt gyakrabban haltunk meg, mint azt kellett volna. Ha pedig egy iPaden ezt tapasztaltuk, akkor valószínűleg egy 6,5; 6,7 hüvelykes telefonon még inkább kín lesz az irányítás.

Emellett azonban a The Resurgence remek játék. Az átvezető mozik még Michael Bay stílusú vágásokat is tartalmaznak, nagyszerűen festenek, ahogy maga New York is a saját valójában. Minden sarkon barikádok állnak, az utcák tele vannak elhagyatott járművekkel, amelyek egy-egy összecsapás esetén kellő fedezéket adnak. Ez pedig fontos, hiszen az ellenség rendszeresen túlerőben támad, így a megfelelő helyezkedés és fegyverválasztás a győzelem vagy vereség kulcstényezője. Minden megvan, amit csak egy Divízió ügynök kívánhat: mesterlövész puskáktól kezdve a gránátokon át egészen a különböző gépfegyverekig.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ezek fejleszthetősége szinte a kezdetektől fogva lehetséges, hiszen a küldetések teljesítéséért kapott pénzből és a felszedett lootból a módosítások könnyen végrehajthatók. Küldetések pedig vannak bőven és a nyugis pillanatokban pedig megismerhetjük az emberek összeomló társadalomhoz való hozzáállását. Az első szereplők egyike, akiket ügynökünk megismer, egy fiatal testvérpár, egy lány és egy fiú. Közösen létrehoznak egy menedéket, ahol orvosi ellátást adnak túlélőknek, a gyerekek oktatásban részesülnek. Azonban a lány egy valódi menedéket akar, nem törődik a védelemmel, míg a fiú megkérdőjelezi nővérének döntését, és fegyvereket telepítene a fő védelmi pontokra. Aztán ahogy az lenni szokott, egy váratlan esemény nem várt következményekkel jár...

Mobil dívizió

Az már látszik, hogy a Tom Clancy’s The Division: Resurgence egy remek mobilos cím lesz. Az irányítás gondjain kívül talán az egyetlen kisebb probléma volt, hogy a próba alatt többször megszakadt a kapcsolat a szerverrel, ami után pár másodperc alatt újracsatlakozott a játék. Ez különösen heves tűzharcok alatt volt zavaró, azonban a respawn mindig a legutolsó pontra helyezi vissza a játékost, így a veszteség nem lesz túl nagy. És hogy mi a helyzet a mikrotranzakcióval? Egyelőre úgy tűnik, hogy a fegyverek kipingálására biztosan költhetünk (már ha akarunk különböző festéseket), a program fokozatosan nyitja meg a lehetőségeit (a bolt például pár óra játék után válik elérhetővé), miközben egy, a már ismert történettől eltérő történetet mutat be. Ha sikerül a Resurgence-ből kigyomlálni az előző felvonások hibáit, akkor a mobiljátékok következő generációjának képviselője lehet a Tom Clancy’s The Division: Resurgence.