A játék eddig sem volt teljesen ismeretlen a
nagyérdemű előtt, ugyanis mindeddig Tom Clancy's Air Combat munkacímmel
futott, azonban ezen kívül többet nem igazán lehetett tudni róla. A
H.A.W. (high-altitude warfare) a nagy magasságokban zajló hadviselésre
utal, az ehhez hozzácsapott X pedig számomra ugyanolyan rejtélyes, mint
a játék pontos megjelenési dátuma, de erről majd később...
Lássuk, mi az, amit tudunk! A Tom Clancy's HAWX lesz az első olyan repülőgépszimulátor, amiben a készítők a korábbi játékokból már ismert Tom Clancy világában repítenek el minket - s ezt ezúttal szó szerint is érthetjük. A játékosoknak több mint 50, a világ leghíresebb vadászrepülőgépének botkormánya mögé lesz lehetőségük beülniük, s megtapasztalniuk, hogy milyen látvány tárul a pilóta szeme elé egy-egy ilyen bonyolult szerkezet kabinjából. Elmondom: a H.A.W.X esetében ezúttal egy posztapokaliptikus, háború utáni tájképet képzeljünk el, hiszen a történet szerint 2012-ben, a jövőben járunk (szép kilátások), ahol az egyre erősödő privát katonai szervezetek gyakorolnak nyomást a világra. Ebben a kiélezett helyzetben hívnak minket segítségül, hogy a lehetőség szerint tegyünk rendet a a rosszfiúk háza táján.
A készítők büszkén reklámozzák a játékba épített E.R.S-t (Enchanted Reality System), ami valójában a kezdő pilóták kiképzését szolgálja, hogy végül ők is a bizonyos elitnek a tagjaivá válhassanak. Az E.R.S. tulajdonképpen a játék gerince lesz, erre épül minden. Hogy ez mit is jelent? Különböző radarok, rakétabecsapódás-jelző, sérültségmérő, taktikai térkép és információs felület, rakétapálya-görbe kiszámítás, és egyéb hasznos okosság áll majd rendelkezésünkre a légi csatározásaink során. Az E.R.S segítségével adhatunk parancsokat is a repülőszázad többi tagjának is, egyszóval az E.R.S. egy igazi pilóta és maga a H.A.W.X. nélkülözhetetlen kelléke lesz, akárcsak a Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter Cross-Com névre keresztelt rendszere. A repülés során lehetőségünk lesz egy Asszisztens-mód bekapcsolására is, ami az E.R.S.-en felül további segítségünket szolgálja: aktiválva az automata vezérlés és a szupertechnológia minden előnyét élvezhetjük, ami csakis a mi kényelmünket hivatott kiszolgálni, s ezáltal a legnagyobb biztonságban is érezhetjük magunkat. A funkciót kikapcsolva azonban a vadászgépünk összes rejtett potenciálja hirtelen a rendelkezésünkre áll. Ezzel ugyan lemondunk a hőn áhított biztonságról, viszont meglepő manőverekre leszünk képesek. Forradalmi többjátékos üzemmódra is számíthatunk: a légicsata-szimulátorok történetében először lesz alkalmunk végigtolni a játék szóló kampányát ezúttal - kapaszkodjatok meg - négy személyes kooperatív játékmenet keretein belül is! A szemtől szemben küzdelemben pedig maximum 15 játékos gyűjthet tapasztalati pontot és sok-sok pénzt, melyből a későbbiekben vasmadara fegyverzetét fejlesztgetheti a végtelenségig.
A napra pontos megjelenésről sajnos egyelőre még nem tudni semmit, az Ubisoft ez év őszére ígéri a játék elkészültét, azonban igencsak jól jártunk a névváltoztatással és az ehhez kapcsolódó bejelentéssel: kaptunk három képet, és egy tetszetős kis előzetest is, ami ugyan játékbeli jelenetet nem tartalmaz, de a képanyagtól nekem mindenesetre leesett az állam.
Lássuk, mi az, amit tudunk! A Tom Clancy's HAWX lesz az első olyan repülőgépszimulátor, amiben a készítők a korábbi játékokból már ismert Tom Clancy világában repítenek el minket - s ezt ezúttal szó szerint is érthetjük. A játékosoknak több mint 50, a világ leghíresebb vadászrepülőgépének botkormánya mögé lesz lehetőségük beülniük, s megtapasztalniuk, hogy milyen látvány tárul a pilóta szeme elé egy-egy ilyen bonyolult szerkezet kabinjából. Elmondom: a H.A.W.X esetében ezúttal egy posztapokaliptikus, háború utáni tájképet képzeljünk el, hiszen a történet szerint 2012-ben, a jövőben járunk (szép kilátások), ahol az egyre erősödő privát katonai szervezetek gyakorolnak nyomást a világra. Ebben a kiélezett helyzetben hívnak minket segítségül, hogy a lehetőség szerint tegyünk rendet a a rosszfiúk háza táján.
A készítők büszkén reklámozzák a játékba épített E.R.S-t (Enchanted Reality System), ami valójában a kezdő pilóták kiképzését szolgálja, hogy végül ők is a bizonyos elitnek a tagjaivá válhassanak. Az E.R.S. tulajdonképpen a játék gerince lesz, erre épül minden. Hogy ez mit is jelent? Különböző radarok, rakétabecsapódás-jelző, sérültségmérő, taktikai térkép és információs felület, rakétapálya-görbe kiszámítás, és egyéb hasznos okosság áll majd rendelkezésünkre a légi csatározásaink során. Az E.R.S segítségével adhatunk parancsokat is a repülőszázad többi tagjának is, egyszóval az E.R.S. egy igazi pilóta és maga a H.A.W.X. nélkülözhetetlen kelléke lesz, akárcsak a Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter Cross-Com névre keresztelt rendszere. A repülés során lehetőségünk lesz egy Asszisztens-mód bekapcsolására is, ami az E.R.S.-en felül további segítségünket szolgálja: aktiválva az automata vezérlés és a szupertechnológia minden előnyét élvezhetjük, ami csakis a mi kényelmünket hivatott kiszolgálni, s ezáltal a legnagyobb biztonságban is érezhetjük magunkat. A funkciót kikapcsolva azonban a vadászgépünk összes rejtett potenciálja hirtelen a rendelkezésünkre áll. Ezzel ugyan lemondunk a hőn áhított biztonságról, viszont meglepő manőverekre leszünk képesek. Forradalmi többjátékos üzemmódra is számíthatunk: a légicsata-szimulátorok történetében először lesz alkalmunk végigtolni a játék szóló kampányát ezúttal - kapaszkodjatok meg - négy személyes kooperatív játékmenet keretein belül is! A szemtől szemben küzdelemben pedig maximum 15 játékos gyűjthet tapasztalati pontot és sok-sok pénzt, melyből a későbbiekben vasmadara fegyverzetét fejlesztgetheti a végtelenségig.
A napra pontos megjelenésről sajnos egyelőre még nem tudni semmit, az Ubisoft ez év őszére ígéri a játék elkészültét, azonban igencsak jól jártunk a névváltoztatással és az ehhez kapcsolódó bejelentéssel: kaptunk három képet, és egy tetszetős kis előzetest is, ami ugyan játékbeli jelenetet nem tartalmaz, de a képanyagtól nekem mindenesetre leesett az állam.
Sarevok18: Ha elolvasod figyelmesen a cikket a Ghost Recon a csapatirányítási rendszer miatt lett felemlegetve, nem azért, mert Ghost Recon Hawk lesz a címe a játéknak. Nem értem miért kevered össze a kettőt, itt senki nem keverte!
Sarevok18: Ha elolvasod figyelmesen a cikket a Ghost Recon a csapatirányítási rendszer miatt lett felemlegetve, nem azért, mert Ghost Recon Hawk lesz a címe a játéknak. Nem értem miért kevered össze a kettőt, itt senki nem keverte!
És azért HAWX mert így úgy hangzik mint a Hawks azaz Sólymok (azért többes szám mert nem egy repülő lesz benne) és úgy tudom a sólyom szót gyakran használják vadászgépekre.
És azért HAWX mert így úgy hangzik mint a Hawks azaz Sólymok (azért többes szám mert nem egy repülő lesz benne) és úgy tudom a sólyom szót gyakran használják vadászgépekre.