Eleinte ugyan szkeptikus voltam a fejlesztői pokol minden bugyrát megjárt S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyllal kapcsolatban, ám ahogy érkeznek az újabbnál újabb kedvcsinálók és információk, úgy válik egyre biztosabbá, hogy az én szememben a GSC Game World posztapokaliptikus FPS-e lesz az év játéka. Jómagam egy Xbox Series X-en fogok visszatérni a minden eddiginél nagyobb és részletesebb Zónába, így az ígéretek szerint 60fps társaságában tudom majd felfedezni annak minden egyes szegletét, nagyon úgy fest azonban, hogy az Xbox Series S tulajok nem lesznek ennyire szerencsések, és be kell érniük ennek a képkockaszámnak a felével.
Az ukrajnai csapat vezető producere, Slava Lukyanenka egy Gamescom interjú során értekezett arról, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2 korábbi buildjei átlagosan 25fps-t produkáltak a szóban forgó konzolon az optimalizálás időszakában, és bár ez a szám soknak mondható, ha mondjuk gombócról beszélünk, egy belső nézetű lövölde esetében sajnos édeskevés, pláne 2024-ben. A fejlesztő egy későbbi tweetben hívta fel a figyelmet arra, hogy rosszul fogalmazott, és 35fps-t akart mondani a beszélgetés során, emellett pedig kiemelte, hogy a Microsoft sokat kritizált masinájának esetében a 30 képkockát szeretnék megcélozni. Ez utóbbiból kiindulva tehát szinte biztosra vehető, hogy a Series S tulajok lemondhatnak a nagyobb sebességet kínáló Performance mode-ról, bár ez valahol azért várható volt, hiszen az Unreal Engine 5-nek köszönhetően az év egyik legszebb játékával van dolgunk. A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl november 20-án jelenik meg PC-re és Xbox Series konzolokra – ugye nem én vagyok az egyetlen, aki szabadságot tervez kivenni az ezt követő napokra?